https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Poślizg na Karmelickiej? Tramwaje mogą nie wrócić 1 października

Bartosz Dybała
Nie jest pewne, czy 1 października na remontowaną ulicę Karmelicką wrócą tramwaje. Trzeba było poszerzyć zakres prac. Tymczasem wciąż trwają roboty wykończeniowe na ul. Królewskiej. Mieszkańcy chcą również remontu sąsiednich dróg, po których poruszały się pojazdy komunikacji zastępczej. Zrobiły się koleiny i dziury.

- Sytuacja jest fatalna. Szczególnie na ulicy Kazimierza Wielkiego są bardzo duże koleiny, które powstały, bo jeździły tamtędy autobusy - tłumaczy Agnieszka Wantuch, radna dzielnicowa z Krowodrzy.

Z jej wiedzy wynika, że Zarządowi Dróg Miasta Krakowa brakuje pieniędzy na remont zniszczonych dróg, po których poruszały się pojazdy komunikacji zastępczej w czasie przebudowy ulicy Królewskiej.

- Jesteśmy przerażeni tym, jak długo może potrwać przywrócenie ulic do poprzedniego stanu. A źle jest również na innych, np. na ul. Lea - dodaje radna Wantuch.

Remont za remontem

Mieszkańcy też są zirytowani. - Ledwo skończyli jeden remont, a tu już kolejne ulice kwalifikują się do naprawy. Remont za remontem. Jest to bardzo uciążliwe dla mieszkańców - mówi Mateusz Nowak, krakowianin z Krowodrzy.

Urzędnicy obiecują, że drogi zostaną wyremontowane. - Zgodnie ze wcześniejszymi deklaracjami, Zarząd Dróg Miasta Krakowa planuje przeprowadzić prace naprawcze na ulicach, które przenosiły większy ruch podczas modernizacji ul. Królewskiej - zapewniają w biurze prasowym ZDMK. W ocenie drogowców najpilniejszego remontu potrzebują ulice Smoluchowskiego oraz Kazimierza Wielkiego.

Remont pierwszej z dróg ma ruszyć już dzisiaj. - Ruch przez cały czas będzie utrzymany i kierowany ręcznie. Możliwe są miejscowe zawężenia - zapewniają urzędnicy. I dodają, że warte ok. 250 tys. zł prace zakończą się w czwartek 12 września. ZDMK przymierza się również do remontu fragmentów ul. Kazimierza Wielkiego, ale urzędnicy nie sprecyzowali, kiedy prace się rozpoczną.

- Niewykluczone, ale ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, że będziemy w tym roku też wykonywali prace na ul. Rydla, Przybyszewskiego oraz Głowackiego - obiecują urzędnicy.

Tymczasem już pojawiają się pierwsze zastrzeżenia do przebudowy ulicy Królewskiej, na którą ostatnio wróciły autobusy.

- Wydaje się, jakby w niektórych miejscach droga już była łatana. Fatalnie to wygląda, choćby na wysokości ulicy Urzędniczej. Gdzieniegdzie są już też popękane krawężniki - dodaje Agnieszka Wantuch.

Problemy zgłaszali również niewidomi. Twierdzą, że trudno im zlokalizować przejścia dla pieszych, gdyż sygnalizacja dźwiękowa, informująca o zmianie świateł, działa za cicho.

- Dziękujemy za zwrócenie uwagi na problem. Przeprogramujemy odpowiednio sterowniki - odpowiedziano nam w ZUE.

Jeśli chodzi o zastrzeżenia co do stanu nawierzchni na skrzyżowaniu ulic Urzędniczej i Królewskiej, to firma odpowiada, że tego typu połączenia asfaltu - czyli tzw. szwy technologiczne - nie mają wpływu na jakość i trwałość nawierzchni.

ZUE zwraca też uwagę, że zgodnie z umową termin na zgłoszenie inwestycji do odbioru to 21 września. Trwają jeszcze prace wykończeniowe.

Remont Karmelickiej trwa

Tymczasem wciąż trwa - rozpoczęty dużo później niż pierwotnie zapowiadano - remont ulicy Karmelickiej, który jest dużym utrudnieniem m.in. dla osób pracujących w jej okolicy. Nadal nie mogą dojechać tam tramwajem. Jak informują urzędnicy, na Karmelickiej zostało już ułożonych „90 proc. płyt torowych oraz 70 proc. szyn”.

- Trwają prace, związane z przebudową tarcz skrzyżowań z kostki, budową krawężników oraz przebudową nawierzchni chodników i zatok parkingowych, przylegających do torowiska - przekazano nam w biurze prasowym Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Firma ZUE, która prowadzi prace na Karmelickiej, zapewnia, że wszystkie roboty - przewidziane w umowie głównej - zakończą się do 30 września. Tyle że zakres prac musi być większy.

- Zamawiający, ze względu na zły stan nawierzchni torowej na dalszym odcinku (w kierunku Teatru Bagatela), rozszerzył zakres prac na odcinku pomiędzy ul. Rajską i ul. Garbarską, co może wpłynąć na nieznaczne wydłużenie terminu - przekazała nam Karolina Wiłkojć Żesławska z ZUE.

I dodała, że o termin powrotu tramwajów na ulicę Karmelicką należy dopytywać w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Urzędnicy przekazali, że wykonawca oraz ZDMK dołożą wszelkich starań, aby większy niż pierwotnie zakładano zakres prac „nie wydłużył terminu robót”.

- Deklarację co do zakończenia prac będziemy mogli złożyć pod koniec miesiąca - brzmi odpowiedź na nasze pytania.

WIDEO: Dzieci mówią jak jest

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 27

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 września, 15:42, Art:

Najbardziej nie rozumiem remontu ulicy Kazimierza Wielkiego. Nowa nawierzchnia rozjezdzona przez autobusy i znowu remont? to nie mozna było tego zrobic w innej kolejnosci?!

9 września, 23:08, Ojciec:

Byczku ul K.Wielkiego Była Remontowana Tylko powtarzam Tylko od ul.Łobzowskiej do al.Kijowskiej i był to remont nakładkowy a zniszczenia są na odcinku nigdy nie remontowanym i wal się

sam się wal

W
Wiktoria
Ludzie dojeżdżają do pracy jak bydło stłoczone w autobusach! A oni sobie kolejny miesiąc robią remont! Wielka Unia Europejska! Cwaniactwo, naciąganie i nieliczenie się z ludźmi. Nic więcej!
G
Gość
9 września, 9:26, Sokular:

a kogo obchodzą boczne drogi??????? tramwaje nie jeżdżą już półtora roku a teraz zawracacie ludziom głowę remontami okolicznych dróg jako powód tej degrengolady??????????????????????????????

11 września, 20:33, Gość:

Jakie półtora roku? Remont rozpoczął się 22 września 2018.

Dokładnie!! To skandal!

G
Gość
9 września, 9:26, Sokular:

a kogo obchodzą boczne drogi??????? tramwaje nie jeżdżą już półtora roku a teraz zawracacie ludziom głowę remontami okolicznych dróg jako powód tej degrengolady??????????????????????????????

Jakie półtora roku? Remont rozpoczął się 22 września 2018.

G
Gość
Suvy z wiosek grasuja i takie korki
O
Ojciec
9 września, 15:42, Art:

Najbardziej nie rozumiem remontu ulicy Kazimierza Wielkiego. Nowa nawierzchnia rozjezdzona przez autobusy i znowu remont? to nie mozna było tego zrobic w innej kolejnosci?!

Byczku ul K.Wielkiego Była Remontowana Tylko powtarzam Tylko od ul.Łobzowskiej do al.Kijowskiej i był to remont nakładkowy a zniszczenia są na odcinku nigdy nie remontowanym i wal się

A
Adam
Czegoś nie rozumiem... Artykuł dotyczy remontu Karmelickiej, a w galerii zdjęć widzimy tylko migawki z Kazimierza Wielkiego, Smoluchowskiego itp. Równie dobrze mogła być Łobzowska, Krowoderska, Batorego, Lea, Pomorska, Grottgera, Nowowiejska... Pani Autorko, o co w tym chodzi?
l
ludek taki sobie
9 września, 10:48, Ewa:

Jak jakaś droga nie wytrzymuje przejazdu autobusu i nie można mówić że jest drogą! Za dużo już tych oszczędności !! Skończyły się czasy złodziejskiego Zikitu!!

Niestety się nie skończyły tylko nazwa na pieczątce się zmieniłą a reszta jest taka jaka była. To jest jakaś paranoja że projektuje się drogę do maksymalnego obciążenia 7T a potem wpuszcza na nią 15 tonowe autobusy na zasadzie wyjątku od oznakowania brzmiącego: "zakaz wjazdu pojazdów powyżej 7T - nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej i służb technicznych" i o ile służby techniczne użytkują taką drogę w sposób incydentalny więc takie wykluczenie nie jest problemem o tyle całodobowe obciążenie wynikające z ruchu ciężkich pojazdów mpk degeneruje nieprzystosowaną drogę w sposób masakryczny

L
Lajk
Niech sobie te płyty betonowe wokół swoich domków położą. Kraków płytami stoi.....no cóż jest paru w okolicy. A najbardziej lubimy roboty dodatkowe ;-)))))
G
Gość
Na złość PiS wyralyście kolejne lata bu.....lu.
H
Hutas
9 września, 13:23, lol:

Bo w takich miejscach jak Kroodrza nie buduje się tramwajów tylko tunele metra. W niemczech to wiedzą, w ZDMK nie wiedzą jeszcze

W Niemczech na Krowodrzy heheehee

A
Art
Najbardziej nie rozumiem remontu ulicy Kazimierza Wielkiego. Nowa nawierzchnia rozjezdzona przez autobusy i znowu remont? to nie mozna było tego zrobic w innej kolejnosci?!
l
lol
Bo w takich miejscach jak Kroodrza nie buduje się tramwajów tylko tunele metra. W niemczech to wiedzą, w ZDMK nie wiedzą jeszcze
M
Mistrz
Pani Wantuch nie dramatyzuje !!! Po przebudowie ronda mogilskiego na sadziednich ulicach do tej pory sa dziury. Minelo juz 15 lat od przebudowy ronda. Wiec czekac mozna. Kiedy ul. Łukasiewicza, Chrobrego itd ktorymi byl prowadzony objazd zostana naprawione w calosci ?????
G
Gość
Wszyscy okoliczni mieszkańcy widzieli: zaangażowanie, ilość sprzętu i tempo prac od samego jej początku. Długi termin wykonania w warunkach przetargowych nie pomógł "super firmie". Urzędnicy mają swoje sprawy nie będą interesować się postępem prac, przetarg dawno rozstrzygnięty.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska