Za blisko 22 mln złotych wzmocnione zostanie 7,6 kilometra podtorza, czyli fundamentu pod torowiskiem. - Technologia będzie dobierana w zależności od warunków gruntowych - wyjaśnia Witold Miśtak, menedżer projektu, który realizować będzie firma Skanska.
Podtorze zostanie wzmocnione m.in. za pomocą specjalnych kolumn gruntowo-cementowych bądź poprzez pale żelbetowe.
Prace, które rozpoczną się na dniach, potrwają do marca przyszłego roku. Będą wykonywane w dwóch etapach, w okresie zamknięć torowych wynikających z prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. - Zamknięcia poszczególnych fragmentów torów są tak zaplanowane, aby zapewniony był przejazd pociągów, a utrudnienia były jak najmniej odczuwalne dla pasażerów - przekonują w firmie Skanska.
Niebieskie kozy i owce z napisami "MO" I “
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!