FLESZ - Zmiana zasad ślubów kościelnych
W związku z przenosinami Urząd Stanu Cywilnego w piątek, 31 stycznia będzie nieczynny.
- W piątek chcemy przewieźć w nowe miejsce większość wyposażenia i dokumentów, niemniej jednak te działania będziemy kontynuować także w sobote i niedzielę, aby możliwie jak najbardziej zminimalizować utrudnienia dla petentów - tłumaczy Beata Idziniak, kierownik tarnowskiego USC.
Od poniedziałku - 3 lutego wszelkie sprawy urzędowe dotyczące np. zmiany nazwiska, nadania numeru PESEL, wystawienia aktu zgonu czy odpisu akutu urodzenia lub małżeństwa będzie można dokonać w siedzibie magistratu przy ul. Nowej 4.
Godziny pracy USC pozostaną bez zmian. W poniedziałki będzie czynny od godz. 9 do 17, natomiast od wtorku do piątku od 7:30 do 15:30.
Urząd Stanu Cywilnego w urokliwym pałacyku przy ul. Gumniskiej mieścił się przez ostatnie 40 lat. W tym czasie obiekt był tylko doraźnie remontowany, a stan budynku wymaga podjęcia zdecydowanie poważniejszych prac renowacyjnych. Według wstępnej, szacunkowej wyceny, koszt niezbędnych remontów w zabytkowym budynku może przekroczyć kwotę dwóch milionów złotych.
- Po przeprowadzce USC pałacyk zostanie zabezpieczony, a jego remont rozpocznie się wówczas, gdy sytuacja finansowa miasta pozwoli na tak dużą inwestycję lub uda się na ten cel pozyskać pieniądze z zewnątrz - wyjaśnia Ireneusz Kutrzuba, rzecznik prezydenta Tarnowa. Dodaje jednocześnie, że możliwe są również inne opcje, w tym wystawienie budynku na sprzedaż.
Wraz z przenosinami w nowe miejsce kończy się ważny rozdziął nie tylko w historii USC, ale również wielu mieszkańców Tarnowa i regionu. Urokliwa, neogotycka willa, nazywana powszechnie Pałacem Ślubów lub po byłych właścicielach "Goldmanówką" przez ostatnie 40 lat była świadkiem wielu smutnych (rejestrowanie zgonów), ale też radosnych (zgłaszanie urodzin nowych dzieci) i wzniosłych chwil. Te ostatnie związane były m.in. z tysiącami udzielonych w tym czasie w budynku ślubów cywilnych.
Od lutego uroczystości związane z zawarciem związku małżeńskiego będą organizowane w Sali Lustrzanej. Same kwestie formalne – np. ustalenie terminu ślubu, wniesienie odpowiedniej opłaty – będzie można załatwić w urzędzie przy ul. Nowej.
