https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Prace przy przebudowie DK 94 w Olkuszu idą pełną parą. Inwestycja będzie gotowa dopiero we wrześniu 2026 roku

Paweł Mocny
Prace przy przebudowie DK 94 w Olkuszu idą pełną parą
Prace przy przebudowie DK 94 w Olkuszu idą pełną parą GDDKiA Kraków
W Olkuszu trwa wielka przebudowa drogi krajowej numer 94. Prace obejmują cały odcinek „starej czwórki” przebiegający przez miasto. Obecnie wykonawca skupia się między innymi na pracach przy kanalizacji sanitarnej, sieciach teletechnicznej i elektroenergetycznej a także na wyburzaniu przejść podziemnych i budowie muru oporowego. Przewidywany czas zakończenia inwestycji to wrzesień 2026 roku.

Prace przy przebudowie DK 94 w Olkuszu idą pełną parą

Przebudowa drogi krajowej numer 94 w Olkuszu postępuje. Wykonawca przepiął już kolejny wodociąg na nowo wykonaną sieć. Ponadto kontynuowane są prace przy przebudowie kanalizacji sanitarnej wraz z montażem zbiornika retencyjnego przy ulicy Wspólnej. Rozpoczęto również prace przy przebudowie sieci gazowej.

- Kontynuowane są prace przy przebudowie sieci teletechnicznych oraz przy przebudowie kolizji elektroenergetycznych. Dokonano już pierwszych przepięć sieci teletechnicznych i elektroenergetycznych w nowo wykonanych lokalizacjach. Wykonawca kontynuuje prace ziemne w zakresie branży drogowej oraz w dalszym ciągu prowadzi prace przy zatłaczaniu pustek krasowych rejonie skrzyżowania DK94 z ulicą Kościuszki. Wykonano wyburzenie połowy przejścia podziemnego PP04 i obecnie wykonywane są roboty ziemne. Rozpoczęto wyburzanie przejścia podziemnego PP05 – informują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Wykonawca prowadzi także prace przy budowie muru oporowego. Wykonano już około 40 procent fundamentów i rozpoczęto zbrojenie pierwszych segmentów ścian.

Przebudowa DK 94 w Olkuszu. Co się zmieni?

Po zakończeniu robót, olkuski odcinek drogi krajowej zmieni się nie do poznania. Na skrzyżowaniu z Rabsztyńską i Kościuszki powstanie skrzyżowanie dwupoziomowe. Ruch lokalny będzie odbywał się na poziomie gruntu, natomiast droga krajowa zostanie poprowadzona pod nim.

Spore zmiany zajdą także na skrzyżowaniu Spółdzielczej i Kruszcowej, gdzie powstanie jedyne w mieście rondo turbinowe. Przy Wspólnej z kolei zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna.

Ponadto przy „starej czwórce” powstaną między innymi ścieżki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, chodniki i nowe oświetlenie. Nowe oblicze uzyskają również przejścia podziemne a niebezpieczne przejście przy Szkolnej zostanie zastąpione kładką.

Przewidywany termin zakończenia prac to wrzesień 2026 roku. Pracami, których wartość wynosi około 217,5 miliona złotych zajmuje się konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska