FLESZ - Kryzys na granicy

Do zimowego utrzymania dróg i chodników gotowe są 265 jednostki - o 13 więcej niż rok wcześniej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na jezdniach i chodnikach, zgromadzono 17 950 ton soli, 3 270 ton piasku, 500 ton chlorku wapnia. Akcję koordynuje MPO Kraków.
Pracę wznowił miejski komitet koordynacyjny do spraw zimy. Zasiadają w nim przedstawiciele wszystkich spółek i jednostek miejskich, które zaangażowane są w zimowe utrzymanie miasta. Dyspozytorzy MPO całodobowo monitorują prognozy pogody, temperaturę powierzchni ulic w mieście, a każdy pojazd biorący udział w akcji "Zima" jest wyposażony w GPS. Monitoring miejski zapewnia podgląd głównych punktów komunikacyjnych i ulic.
Mieszkańcy mogą przysyłać zgłoszenia o oblodzeniu i opadach, konieczności odśnieżania ulic i chodników bezpośrednio do dyspozytorni akcji "Zima": mailowo ([email protected]) i telefonicznie (12 646 23 61) lub kontaktować się bezpośrednio ze spółkami i służbami odpowiedzialnymi w danym zakresie.
W sezonie zimowym 2021/2022 stałym zimowym utrzymaniem objętych zostało:
- 1387 km dróg, w tym: 678 km dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych i gminnych, po których prowadzona jest komunikacja miejska, ważnych w lokalnym układzie komunikacyjnym
- 709 km pozostałych dróg gminnych i wewnętrznych
- 681 km chodników wraz ze schodami, przejściami podziemnymi, ciągów pieszo-rowerowych
- 141 km dróg rowerowych
- 1736 przystanków komunikacji miejskiej
- 856 tys. m kw. utwardzonych nawierzchni terenów wewnątrz-osiedlowych
- 70 tys. m kw. chodników w Strefie Płatnego Parkowania
Jednostki zaangażowane w akcję "Zima":
- MPO - koordynacja akcji, oczyszczanie dróg i chodników ze śniegu, lodu i gołoledzi, monitoring stanu dróg i reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, całodobowe dyżury dyspozytorów
- Wodociągi - utrzymanie sieci wodociągowej, usuwanie awarii sieci, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- MPEC - utrzymanie sieci ciepłowniczej, usuwanie awarii, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- MPK - zapewnienie sprawności komunikacji miejskiej
- ZDMK - utrzymanie i oczyszczanie torowisk tramwajowych, usuwanie awarii
- Straż Miejska - utrzymanie porządku i kontrola, przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców
- ZZM - utrzymanie terenów zielonych, chodników i ścieżek rowerowych w parkach i bulwarach wiślanych
Przydatne numery telefonów i adresy mailowe:
- MPO - całodobowy numer telefonu: 12 646 23 61
[email protected] - Wodociągi - całodobowe telefony: 994; 12 424 23 03; 12 422 92 05; 800 130 060
na bieżąco aktualizowana strona internetowa: wodociagi.krakow.pl - MPK - całodobowe numery telefonów: 19 150; 12 254 13 00
- MPEC - całodobowe telefony: 993; 12 644 18 72
na bieżąco aktualizowana strona internetowa: mpec.krakow.pl - Straż Miejska - telefon alarmowy: 986
- ZDMK - całodobowy telefon: 12 616 75 55
- ZZM - 12 201 02 42
- Nowy sklep w Chrzanowie. Wielkie centrum wyposażenia wnętrz już otwarte!
- Przepych i luksus! Najpiękniejsze i najdroższe mieszkania do kupienia w Krakowie
- Ponad pół tysiąca niechcianych aut na miejskim parkingu. Są perełki
- Gdzie w Krakowie można zrobić najtańsze zakupy? Od 258 do 380 zł za koszyk 50 towarów
- Wielkie otwarcie Ogrodu Świateł. Widowiskowe iluminacje przyciągnęły tłumy!
- Trzecia dawka szczepionki - objawy. Co się dzieje po trzeciej dawce? [LISTA]