https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa al. 29 Listopada. Jest kluczowa decyzja

pb
Kraków dostanie unijne wsparcie na modernizację al. 29 Listopada. Projekt spełnił kryteria konkursowe i znalazł się na drugim miejscu tzw. listy rankingowej zadań zgłoszonych w ramach jednej z osi priorytetowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 - donosi serwis krakow.pl.

- To doskonała informacja dla Krakowa. Decyzja Centrum Unijnych Projektów Transportowych, rządowej agendy podlegającej Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa nie tylko sprawia, że możemy przystępować do realizacji tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. To także dowód, że minister Andrzej Adamczyk pamięta o potrzebach rozwojowych Krakowa i naszego regionu – komentuje na łamach miejskiego serwisu prezydent Jacek Majchrowski.

Przypomnijmy: modernizacja al. 29 Listopada na odcinku od ul. Opolskiej do granic miasta to jedna z kluczowych inwestycji transportowych na północy Krakowa. Ma ona za zadanie udrożnić wyjazd z Krakowa w kierunku Warszawy. Obecnie na wąskim odcinku tworzą się korki. - Zadanie jest obecnie na etapie przetargu. Jego wynik poznamy jeszcze w tym roku – informuje zastępca prezydenta Krakowa Tadeusz Trzmiel.

Prace budowlane mają ruszyć na początku 2017 roku. Aleja ma zostać poszerzona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, ale miejscami planowane są nawet 4 pasy po jednej stronie drogi. Inwestycja jest niezbędna, aby udrożnić wyjazd z Krakowa w kierunku Warszawy. Obecnie kierowcy często grzęzną w korkach. Budowa potrwa około dwóch lat, a jej szacunkowy koszt to ok. 200 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mmnn
Wreszcie dobrze widać plan, bo poprzednio wyglądało jakby kościół Ecce Homo miał zostać zamieniony na jezdnię.
Martwi mnie tylko stworzenie ronda w dalszej części. Jestem absolutnie przekonany że tam będą się tworzyły straszne korki. Tak się dzieje zawsze, gdy stawia się rondo na ruchliwej drodze, gdyż jest to rodzaj skrzyżowania dający pierwszeństwo wszystkim pojazdom jadącym z lewej strony. W konsekwencji na przejazd "uśrednionego" samochodu musi czekać "średnio" więcej pojazdów - co daje dłużą sumę czasu oczekiwania - a więc większe korki.
J
Jerzy
Zdecydowanie powinno się wybudować obwodnicę na północ, domknąć ring wokół miasta i dopiero później ewentualnie przebudować al. 29 Listopada. Obecnie samochody stoją na jednym pasie po przebudowie będą stały na dwóch pasach. Proszę pamiętać, że komunikacja zabierze tyle terenu ile jej pozwolimy i ciągle będzie jej mało.
A
Anty
Skoro mamy tyle pieniędzy Wacmosciu to czemu nie! Odrazu ring 2 i 3 zróbmy!
m
malek
Wygląda na to, że minister Adamczyk wywiązuje się ze swoich obietnic o wspieraniu inwestycji drogowych w Krakowie. Jak na polityka to raczej niezwykłe, ale oczywiście należy się cieszyć, bo pod tym względem nasze miasto było mocno zaniedbane.
p
pozdro
A fam niech im buduja autostrady pod oknami na gorcr narodowej, jak tak lubia mieszkac to coz poradzisz. Powinni wstrzymac jedynie budowe tramwaju bo stal sie bezsensu teraz. Autobus dojedzie w 10 min z gorki narodowej to po co tramwaj jadacy 20-25min. Ogolnie gorka narodowa to dziwna dzielnica tam nawet nie istnieje cos takirgo jak chodniki, tereny zielone, przestrzenie publiczne jesynie drogi parkingi i gesta zabudowa. Nie wiem jak tam mozna mieszkac, choc moze jak ktos tylko spi w mieszkaniu i autem do pracy jezdzi to mu inne atrakcje poza praca niepotrzebne.
b
b
Adamczyk niech nie zapomni o słynnej już obwodnicy Krakowa
T
Tomek
Bardzo dobra inwestycja , oby prace przebiegły bezproblemowo ,bo chu.... mnie strzela kiedy 24na h 29 zapchane jak w zaduszki;)
K
Kmita
Wniosków na dofinansowanie było tak mało, że nie została wykorzystana cała pula dotacji. Pies z kulawą nogą miał takie same szanse jak urzędnicy Pana Jacka M.
m
m
Największe korki tworzą się od Opolskiej, do KUźnicy Kołłątajowskiej - jest to wprawdzie zapomniana przez decydentów, ale jednak część Krakowa - potężne osiedla po obu stronach drogi. Po drugie - tuż za miastem mamy tereny najczęściej zamieszkane przez Krakusów, którzy uciekają z miasta lub nie chcą mieszkać bardzo daleko od centrum czyli na Ruczaju, w Bieżanowie, Prokocimiu...- oni pracują w Krakowie i często ich wkład finansowy w miasto jest o wiele większy, niż hejterów, którzy tylko "wioski" mają w głowie...I na koniec - nie wstyd ci, kiedy wjeżdżasz od północy do miasta? Teraz tam naprawdę straszy...
g
gosc
Twój wpis skomentuje tak.
Należy myć lewą nogę, prawą później
Jakby nie można było realizować dwóch inwestycji jednocześnie
i
idioto.
Po co takie daremne komentarze piszesz? Jesteś jednym z tych idiotów jeżdzących między samochodami rowerem stwarzając zagrożenie w ruchu lądowym? Jak chcesz sobie na rowerku pojeździć do się do siłowni zapisz, tam sobie pojeździsz i nikomu przeszkadzał nie będziesz, a teraz ciesz się z innymi że w końcu jakiś rząd przypomniał sobie o Krakowie i puscił pieniądze w obieg by faktycznie mieszkańcom żyło się lepiej!
s
super
inwestycja jest niezbędna by udrożnić WJAZD do Krakowa z sąsiednich wiosek.
Plus że będa ścieżki rowerowe.
A
Anty majcher
Priorytet to domkniecie obwodnicy a nie 29 lis. Tranzyt musi wyjść z miasta...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska