https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa al. Solidarności. Kolejne spotkanie radnych dzielnicy XVIII z projektantem i ZDMK. Celem omówienie założeń projektowych

Ewa Wacławowicz
fot. joanna urbaniec / gazeta krakowska
fot. joanna urbaniec / gazeta krakowska Joanna Urbaniec / Polska Press
W poniedziałek 9 sierpnia, radni dzielnicy XVIII spotkali się z projektantem i urzędnikami ZDMK, by omówić założenia projektowe dot. przebudowy alei Solidarności. Tematem rozmów była choćby kwestia remontów chodników czy zwiększenia miejsc postojowych.

FLESZ - Kierowco uważaj na kałuże!

od 16 lat

W trakcie spotkania przedstawiciele ZDMK odnieśli się w pierwszej kolejności do kwestii remontów chodników. Stoją na stanowisku, że ponieważ inwestycja tyczy się modernizacji szyn i przyległej do nich jezdni, chodniki wychodzą poza jej zakres. Biorą jednak pod uwagę możliwość ich realizacji, w ramach środków remontowych.

Szczegółowo omówiono również kwestie miejsc parkingowych. Analizie poddano zarówno ogólne założenia projektu, jak i szczególne rozwiązania w miejscach o dużej rotacji miejsc postojowych. W trakcie spotkania zastanawiano się nad tym, czy jest możliwość, by liczbę miejsc postojowych zwiększyć. Obecnie projektant uzyskał ponad 240 miejsc (wobec planowanych w 2016 roku 190), czyli o 60% więcej, niż pierwotnie planowano. Celem jednak ostatecznej weryfikacji zwiększenia liczby miejsc parkingowych, strony zapowiedziały przeprowadzenie wizji w terenie.

Aleja Solidarności znajduje się na terenie objętym ochroną konserwatorską, co oznacza, że granice możliwej ingerencji w jej kształt są ściśle uregulowane. Pierwsze materiały projektowe ukazujące aleję po przebudowie zostały zaprezentowane radnym z dzielnicy XVIII 28 lipca br. – wraz z proponowanymi rozwiązaniami oraz ich uzasadnieniem. Już wtedy radni wnieśli sporo uwag odnośnie miejsc postojowych oraz nowej organizacji ruchu.

Jak mogliśmy przeczytać w komunikacie ZDMK z czerwca br., zmianie miał ulec układ parkowania - rozważano go w formie ukośnej bądź równoległej przy jednoczesnym wykorzystaniu części jezdni, co miałoby pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo kierowców. Planuje się również zastąpić obecne skrzyżowanie typu agrafka z ul. Bulwarową, skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną.
W rejonie skrzyżowań łączących północną i południową część alei Solidarności, powstaną ponadto ścieżki rowerowe. To jednak nie wszystko...

Inwestycja obejmuje swoim zakresem przebudowę i budowę zatok autobusowych, przebudowę wlotów ulic poprzecznych na skrzyżowaniach z al. Solidarności, przebudowę ciągów pieszych, oczywiście będzie również nowe oświetlenie, odwodnienie - pisali w czerwcu br. urzędnicy ZDMK.

Prace projektowe zakończą się w czwartym kwartale br. Ogłoszenie przetargu na realizację prac planowane jest w 2022 r.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosc
16 sierpnia, 22:55, zofia papuża !:

Terytorium nowohuckie, kyóre z Krakowem nie ma nic wspólnego.

idz do lekarza

G
Gosc
Nareszcie. NH czeka na te inwestycje co najmniej 30 lat. Dziury i koleiny w drodze są gigantyczne a tory powykrzywiane. Samochodem max 20/h tramwajem max 10/h jeździ się obecnie. Trzymam kciuki!
z
zofia papuża !
Terytorium nowohuckie, kyóre z Krakowem nie ma nic wspólnego.
F
Fijołkowski
16 sierpnia, 21:21, Zbigniew Rusek:

Parkowanie na jezdni? Wtedy pasy ruchu będą miały szerokość jak dla samochodu osobowego a nie dla autobusu. Wszędzie zwężają jezdnie i cierpią na tym autobusy (gdyż są wielkogabarytowe). Świateł przy Bulwarowej też nie powinno być, chyba, że będą takie, że AUTOBUS sobie będzie generował zielony sygnał bez uprzedniego zatrzymania się.

Jak u Rusków autobus powinien walić na czerwonym

Z
Zbigniew Rusek
Parkowanie na jezdni? Wtedy pasy ruchu będą miały szerokość jak dla samochodu osobowego a nie dla autobusu. Wszędzie zwężają jezdnie i cierpią na tym autobusy (gdyż są wielkogabarytowe). Świateł przy Bulwarowej też nie powinno być, chyba, że będą takie, że AUTOBUS sobie będzie generował zielony sygnał bez uprzedniego zatrzymania się.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska