https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa zakopianki dopiero po 2034 roku?

Halina Kraczyńska
archiwum Polskapresse
Znowu media obiegła informacja, że do 2034 roku nie ma co liczyć na modernizację zakopianki na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Tymczasem sprawa jest jeszcze bardziej beznadziejna. Wygrała Federacja Obrony Podhala. Jej protesty spowodowały, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odłożyła inwestycję ad acta. Nie będzie czteropasmowej drogi między Nowym Targiem a Zakopanem.

Czytaj także:

Jest natomiast duża szansa na przebudowę odcinków Lubień - Rabka oraz Rdzawka - Nowy Targ.
- Właśnie otrzymaliśmy potwierdzenie, że inwestycje te znalazły się na aktualnej liście zadań inwestycyjnych uzgodnionych z Ministerstwem Infrastruktury - mówi Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w krakowskim oddziale GDDKiA.

Budowa drogi ekspresowej na obydwu odcinkach planowane jest w następnej perspektywie finansowania unijnego, w latach 2014-2020. Finansowanie zawarte jest w Wieloletnich Ramach Finansowych UE na te lata. Inwestycje są na etapie opracowania dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na wejście w teren z maszynami budowlanymi. - Co z zakopianką od Nowego Targu? Nic nie robimy. Przerwaliśmy wszelkie prace projektowe na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Zablokowali je skutecznie sami mieszkańcy Podhala - podkreśla Mikrut.

Jednak starosta tatrzański wierzy w opatrzność, która czuwa nad góralami. Uważa, że uratuje zakopiankę i nasz region... olimpiada zimowa, która jest realna, gdy poprze tę ideę cały naród. - Dzięki temu mamy szansę na modernizację zakopianki w perspektywie dwudziestu lat - uważa starosta Andrzej Gąsienica Makowski.

Jak dodaje, potrzebna jest nie tylko olimpiada, ale i kompromis w sprawie zakopianki. - Sensowne rozwiązanie na węźle poroniańskim, nad którym pracujemy, do tego rozjazd w Ustupie i trzypasmówka na szerokość trzydziestu, trzydziestu dwóch metrów od Nowego Targu. To wystarczy - mówi Makowski.

Prawybory. Kto powinien zostać posłem? Głosuj: Małopolska Zachodnia okręg 12, Kraków okręg 13, Podhale Nowy Sącz okręg 14, Tarnów okręg 15.

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janosik
Raz że protestuje tylko 150 osób!!!! z czego 120 o to by w końcu ktoś coś zatwierdził. Dwa do zakopanego łatwiej przecież przez Czarny Dunajec. Po 3 taką trasę przez jeszcze bardziej zurbanizowane tereny prowadzi się teraz w kilkunastu miejscach Polski z o wiele większą ingerencją i co i nic. Po prostu musimy zrobić przez Nowy Targ szybką trasę do słowacji i mamy wczasy o połowę tańszę w o wiele ładniejszych taterkach:)
P
Paweł-Zakopane
budowa Kościoła Opatrzności Góralskiej im. Andrzeja Gąsienicy Makowskiego na Rusinowej Polanie
g
gosia96
wy cepry dziady jedne w ogóle nie wiecie o co chodzi a tyle macie do powiedzenia!!!
n
nar
Tylko Alpy- kto raz tam pojechał Zakopane będzie omijał szerokim łukiem.
B
Bojcorz
Kto przy zdrowych zmysłach uwierzy, że FOP zatrzymał zakopiankę. To tylko wygodna wymówka i pretekst, by nic nie robić.
M
Maximoff
bywam w zakopcu kazdego roku od kilku ladnych lat,
ale tylko z sentymentu, bo tras narciarskich tam praktycznie nie ma, albo osle łączki albo kasprowy, na ktory problem jest sie dostac
w ostatnim roku hotelarze juz zaczeli sie skarzyc, ze zmniejsza sie znaczoco ilosc turystow, zwlaszcza rosjan czy ukraincow, ktorzy im generowali niezle zyski
kilka lat takiej posuchy i wszyscy sie zgodza na autostrade do zakopca a jak bedzie trzeba to i dookola calego zakopanego
goralom poprzewracalo sie w glowach i walcza nie o przyrode tylko o kase
ja juz na pewno nie bede sponsorowal zakopanego, za te same pieniadze mam pobyt w alpach z przelotem samolotem, a nie z 12 godzinną ghenną na drodze z warszawy
niech sie bujaja;]
z
z
Zaorać Zakopiankę posadzić paprykę ,Pis.
K
Krakowianin
Po co marnować czas i pieniądze na odcinek Nowy Targ - Zakopane? Przecież można uruchomić z Nowego Targu linię kolejową (coś jak Kraków-Balice), żeby odpowiednio często kursowała tam, i z powrotem - przecież tory kolejowe są, tylko zrobić stosowny 'przyłącz' z Nowego Targu. No a jak by się dodatkowo udało wygospodarować miejsca noclegowo-żywieniowe w Nowym Targu, to Zakopane i okolica stała by się tylko miejscem zwiedzania, a wtedy może wszystkie tutejsze hotele, pensjonaty i domy przyjmujące na 'wolne pokoje' ocknęły by się, że im konkurencja urosła :) Innym wariantem może być modernizacja połączenia kolejowego Kraków-Zakopane - swego czasu była informacja, że firma amerykańska była gotowa tą linię zmodernizować i unowocześnić, ale teraz o tym cisza.
b
buraki
ta droga jest nam w ogóle nie potrzebna, autami jeżdzi hołota i plebs !! zbudować w zakopcu lotnisko, zrobić połączenia z całej polski, obecną drogę zaorać, posiać buraki, które w polsce wyjątkowo dobry plon dają !!
a
anna
Ale jaja -Garstka góralek z widłami pod nazwa FOP blokuje rozwój Podhala
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska