https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Przebudowa zakopianki dopiero po 2034 roku?

Halina Kraczyńska
archiwum Polskapresse
Znowu media obiegła informacja, że do 2034 roku nie ma co liczyć na modernizację zakopianki na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Tymczasem sprawa jest jeszcze bardziej beznadziejna. Wygrała Federacja Obrony Podhala. Jej protesty spowodowały, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odłożyła inwestycję ad acta. Nie będzie czteropasmowej drogi między Nowym Targiem a Zakopanem.

Czytaj także:

Jest natomiast duża szansa na przebudowę odcinków Lubień - Rabka oraz Rdzawka - Nowy Targ.
- Właśnie otrzymaliśmy potwierdzenie, że inwestycje te znalazły się na aktualnej liście zadań inwestycyjnych uzgodnionych z Ministerstwem Infrastruktury - mówi Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w krakowskim oddziale GDDKiA.

Budowa drogi ekspresowej na obydwu odcinkach planowane jest w następnej perspektywie finansowania unijnego, w latach 2014-2020. Finansowanie zawarte jest w Wieloletnich Ramach Finansowych UE na te lata. Inwestycje są na etapie opracowania dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na wejście w teren z maszynami budowlanymi. - Co z zakopianką od Nowego Targu? Nic nie robimy. Przerwaliśmy wszelkie prace projektowe na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Zablokowali je skutecznie sami mieszkańcy Podhala - podkreśla Mikrut.

Jednak starosta tatrzański wierzy w opatrzność, która czuwa nad góralami. Uważa, że uratuje zakopiankę i nasz region... olimpiada zimowa, która jest realna, gdy poprze tę ideę cały naród. - Dzięki temu mamy szansę na modernizację zakopianki w perspektywie dwudziestu lat - uważa starosta Andrzej Gąsienica Makowski.

Jak dodaje, potrzebna jest nie tylko olimpiada, ale i kompromis w sprawie zakopianki. - Sensowne rozwiązanie na węźle poroniańskim, nad którym pracujemy, do tego rozjazd w Ustupie i trzypasmówka na szerokość trzydziestu, trzydziestu dwóch metrów od Nowego Targu. To wystarczy - mówi Makowski.

Prawybory. Kto powinien zostać posłem? Głosuj: Małopolska Zachodnia okręg 12, Kraków okręg 13, Podhale Nowy Sącz okręg 14, Tarnów okręg 15.

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janosik
Raz że protestuje tylko 150 osób!!!! z czego 120 o to by w końcu ktoś coś zatwierdził. Dwa do zakopanego łatwiej przecież przez Czarny Dunajec. Po 3 taką trasę przez jeszcze bardziej zurbanizowane tereny prowadzi się teraz w kilkunastu miejscach Polski z o wiele większą ingerencją i co i nic. Po prostu musimy zrobić przez Nowy Targ szybką trasę do słowacji i mamy wczasy o połowę tańszę w o wiele ładniejszych taterkach:)
P
Paweł-Zakopane
budowa Kościoła Opatrzności Góralskiej im. Andrzeja Gąsienicy Makowskiego na Rusinowej Polanie
g
gosia96
wy cepry dziady jedne w ogóle nie wiecie o co chodzi a tyle macie do powiedzenia!!!
n
nar
Tylko Alpy- kto raz tam pojechał Zakopane będzie omijał szerokim łukiem.
B
Bojcorz
Kto przy zdrowych zmysłach uwierzy, że FOP zatrzymał zakopiankę. To tylko wygodna wymówka i pretekst, by nic nie robić.
M
Maximoff
bywam w zakopcu kazdego roku od kilku ladnych lat,
ale tylko z sentymentu, bo tras narciarskich tam praktycznie nie ma, albo osle łączki albo kasprowy, na ktory problem jest sie dostac
w ostatnim roku hotelarze juz zaczeli sie skarzyc, ze zmniejsza sie znaczoco ilosc turystow, zwlaszcza rosjan czy ukraincow, ktorzy im generowali niezle zyski
kilka lat takiej posuchy i wszyscy sie zgodza na autostrade do zakopca a jak bedzie trzeba to i dookola calego zakopanego
goralom poprzewracalo sie w glowach i walcza nie o przyrode tylko o kase
ja juz na pewno nie bede sponsorowal zakopanego, za te same pieniadze mam pobyt w alpach z przelotem samolotem, a nie z 12 godzinną ghenną na drodze z warszawy
niech sie bujaja;]
z
z
Zaorać Zakopiankę posadzić paprykę ,Pis.
K
Krakowianin
Po co marnować czas i pieniądze na odcinek Nowy Targ - Zakopane? Przecież można uruchomić z Nowego Targu linię kolejową (coś jak Kraków-Balice), żeby odpowiednio często kursowała tam, i z powrotem - przecież tory kolejowe są, tylko zrobić stosowny 'przyłącz' z Nowego Targu. No a jak by się dodatkowo udało wygospodarować miejsca noclegowo-żywieniowe w Nowym Targu, to Zakopane i okolica stała by się tylko miejscem zwiedzania, a wtedy może wszystkie tutejsze hotele, pensjonaty i domy przyjmujące na 'wolne pokoje' ocknęły by się, że im konkurencja urosła :) Innym wariantem może być modernizacja połączenia kolejowego Kraków-Zakopane - swego czasu była informacja, że firma amerykańska była gotowa tą linię zmodernizować i unowocześnić, ale teraz o tym cisza.
b
buraki
ta droga jest nam w ogóle nie potrzebna, autami jeżdzi hołota i plebs !! zbudować w zakopcu lotnisko, zrobić połączenia z całej polski, obecną drogę zaorać, posiać buraki, które w polsce wyjątkowo dobry plon dają !!
a
anna
Ale jaja -Garstka góralek z widłami pod nazwa FOP blokuje rozwój Podhala
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska