https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na przebudowę ulicy Krakowskiej rozstrzygnięty. Wiosną mają ruszyć prace

Arkadiusz Maciejowski
Fot. ZIKiT
Krakowscy urzędnicy w końcu rozstrzygnęli przetarg na przebudowę ul. Krakowskiej. Chcą, by inwestycję - za 94 miliony złotych - zrealizowało polsko-hiszpańskie konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy TRAKCJA PRKiI oraz COMSA.

- Dokładnie 3 stycznia rozstrzygnęliśmy przetarg. Teraz druga firma, która nie została wybrana, ma czas do 14 stycznia na złożenie ewentualnego odwołania. Jeśli nie tego nie zrobi, wówczas będziemy chcieli podpisać umowę z wybranym konsorcjum. Prace fizycznie powinny rozpocząć się jeszcze wiosną. Potrwają 10 miesięcy - informuje Magdalena Wasiak z biura prasowego Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Przypomnijmy, że pierwszy przetarg został unieważniony. Kwota zaproponowana przez konsorcjum firm ZUE S.A. (lider) oraz KZN RAIL Sp. z o.o. (partner) w wysokości 85,4 mln zł brutto była wyższa, niż ta zarezerwowana w budżecie Krakowa na realizację tej inwestycji (56,5 mln zł brutto).

Do drugiego przetargu zgłosiły się ostatecznie dwie firmy. Tym razem urzędnicy mieli zarezerwowane na przebudowę ul. Krakowskiej wraz z torowiskiem ponad 60 mln zł. Ale i tym razem okazało się, że oferty złożone przez firmy są dużo wyższe. Najtańsza wynosiła właśnie ponad 90 mln zł.

- Najpierw sprawdzimy złożone oferty pod kątem formalnym, następnie będziemy sprawdzać możliwości dołożenia brakujących pieniędzy do tej inwestycji. Chcielibyśmy bowiem rozstrzygnąć ten przetarg, ponieważ istnieje ryzyko, że gdybyśmy ogłaszali go ponownie, to oferty będą jeszcze wyższe - mówił w październiku 2018 roku Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT (obecnie ZDMK).

"Torowisko tramwajowe w ciągu ulicy Krakowskiej ma zostać zmodernizowane na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska, wraz z przebudową ul. Dietla, na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudową istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzeką Wisłę" - wyliczają urzędnicy z ZIKiT.

FLESZ: Smog skraca życie. Jesteśmy jak palacze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

y
yljk
Przecież prawnik został dyrektorem ZDMK to teraz powinno być lepiej gdy w czasach przekrętów leśnika
N
Neptun
Hm. Czyli pierwszy przetarg gdzie wygrała oferta za nieco ponad 85 mln unieważniono, bo ta kwota była za wysoka. A w ogłoszonym ponownie przetargu wybrano ofertę i podpisano umowę za ponad 90 mln. Brawa dla ZDMK!
B
Burmistrz Nowej Huty
gdzie remonty generalne torow w innych rejonach Huty?Poza tym gdzie jest tabor niskopodlogowy na linii 21 i dlaczego nie kursuje ten tramwaj do Pleszowa zeby moglu z niego skorzystac pasazerowie?Czy pan pre-zydent znowu uda ze o niczym nie wie czy tez skorzysta z kartki podsunietej przez swoich urzedasow aby przeczytac jakies brednie mieszkancom Nowej Huty ktore wywolaja u nich zaraz salwy smiechu?
A
AdamZ
Dopiero wczoraj ubolewano na łamach Dziennika, że ul. Długa jest nieprzejezdna dla tramwajów, a dziś wizualizacja ukazująca, że na kolejnej ulicy zlikwidowane zostaną pasy ruchu dla samochodów! Ile razy można powtarzać tę samą głupotę??? Oczywiście można, gdy ma się mentalność komunisty i wychodzi się z założenia, że nie ważna rzeczywistość, ważna realizacja utopijnej wizji kosztem ludzi!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska