W rankingu biznesowym najwyżej z małopolskich klubów sklasyfikowana została Wisła Kraków. Zajęła piąte miejsce o jedną pozycję wyprzedzając Cracovię. Termalica biznesowo była piętnasta.
Na układ rankingu wpływały m.in. finanse, marketing i medialność oraz efektywność sportowa. Choć finansowo Wisła zajęła dopiero 11. pozycję, to pozostałe dwie kategorie pozwoliły jej znaleźć się nad innymi klubami z regionu. W marketingu i medialności "Biała Gwiazda" była 4., natomiast, w efektywności sportowej zajęła drugie miejsce ex-aequo z Zagłębiem Lubin.
Cracovia natomiast finansowo zajęła najniższą pozycję na podium, jednak była dopiero 10. pod względem medialności.
"Pasy" wyprzedziły Wisłę pod względem generowanych przychodów. W 2015 roku osiągnęły one wartość przeszło 28 mln zł, podczas gdy "Biała Gwiazda" - 27 mln.
Wisła zanotowała natomiast najwyższy wskaźnik zadłużenia spośród zespołów z całej stawki.
Wybrane elementy z raportu "Ekstraklasa piłkarskiego biznesu":
Wynagrodzenie wypłacane klubom przez ekstraklasę:
Cracovia - 9 060 084 zł (6 miejsce.)
Wisła Kraków - 8 489 479 z (10.)
Termalica - 5 917 441 zł (14.)
Średnia oglądalność w TV:
Cracovia - 101 tys.
Wisła Kraków - 139 tys.
Termalica - 85 tys.
Przychody w 2015 roku:
Cracovia - 28, 682 mln. zł
Wisła - 27, 672 mln. zł
Szacowana wartość mediowa:
Cracovia - 19 639 067 zł
Wisła Kraków - 27 427 784 zł
Termalica - 14 768 883 zł
Wartość sprzedanych produktów klubowych:
Cracovia - 448 tys. zł
Wisła - 994 tys. zł
Koszty wynagrodzeń na zawodnika za każdy zdobyty punkt:
Cracovia - 121 tys. zł
Wisła - 250 tys. zł