Zwierzyniecka i Kościuszki w Krakowie
Kościuszki wygląda już znacznie lepiej, ułożono dużą część nowego torowiska. Na łączeniu obu ulic w rejonie Jubilatu podobnie, widać też już piękny nowy asfalt na jezdniach dla samochodów. Zwierzyniecka - trochę gorzej. Tu dalej widać ziemię i wielkie wykopy, ale również pojawia się nowe torowisko. W sierpniu 2024 r. planowane jest zakończenie inwestycji, czyli 12 miesięcy od daty przekazania placu budowy. Niestety już pojawiły się doniesienia, że termin zostanie przesunięty. Trwają analizy i rozmowy z wykonawcą...
Obowiązują zmiany w organizacji ruchu. Wyłączony został ruch tramwajowy na odcinku Filharmonia – Salwator. To już mamy od miesięcy, ale od 27 kwietnia doszło do kolejnych zmian w ruchu i komunikacji miejskiej w związku z prowadzoną inwestycją. Wprowadzone zostały zakazy zatrzymywania się na: ul. Prusa (od al. Focha do Flisackiej), ul. Fałata (przy ul. Mlaskotów), ul. Senatorskiej (przy ul. Flisackiej). Dodatkowo zmiany na parkingu wzdłuż ul. Senatorskiej – w rejonie ul. Mlaskotów.
W ramach inwestycji zaplanowane są następujące prace: wymiana torowiska, odnowienie chodników oraz kompleksowa modernizacja wszystkich sieci podziemnych. Dodatkowo wyremontowany zostanie mostek nad Rudawą oraz pętla tramwajowa „Salwator”.
Budowa tramwaju do Mistrzejowic w Krakowie
Tutaj to mamy górniczy krajobraz. Wielki plac budowy, od Młyńskiej przez rondo Polsadu, Lublańską i dalej. Teren opanowany przez robotników i koparki znacznie się powiększył od rozpoczęcia prac. Utrudnienia w ruchu powodują spore korki w godzinach szczytu.
Ograniczono miejsca do parkowania, wprowadzono parkingi zastępcze. Utrudnienia w rejonie budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic wyglądają jak na mapie poniżej i potrwają do sierpnia 2024. Koniec inwestycji przewidziano na koniec roku 2025.

W Krakowie drogowcy korzystają jednak z ciepłych dni i co chwila pojawiają się nowe remonty ulic, a z nimi zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej:
Dobre wieści są takie, że w weekend majowy udało się skończyć remonty zwrotnic w Krakowie, w tym tej w rejonie Politechniki Krakowskiej. Do tego zakończyły się prace na ul. Półłanki i autobusy wracają na stałe trasy. No i mamy wielki powrót tramajów w rejonie budowanej trasy S7 w Krakowie.
Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!
