Rodzinnie na Wesołej w Krakowie. Piknik naukowo-przyrodniczy pod znakiem astronomii

Ewa Wacławowicz
Malowanie na desce, szukanie kwiatu paproci, podziwianie olbrzymiej makiety słońca czy mobilnego planetarium. Takie atrakcje czekały na młodych odkrywców i ich rodziców w sobotę 24 czerwca na Wesołej. Odbywa się tu piknik naukowo-przyrodniczy, który nawiązuje do Roku Kopernika, ale również do Wianków, tradycji świętojańskich i letniego przesilenia. Wstęp bezpłatny.

Sobotni naukowo-przyrodniczy piknik na Wesołej upływa pod znakiem kosmicznych atrakcji. Dosłownie i w przenośni. Wydarzenie nawiązuje do Roku Kopernika, ale również do Wianków, tradycji świętojańskich i letniego przesilenia. Dla dzieci i młodzieży przygotowano szereg warsztatów, zabaw i pokazów naukowych – to świetna okazja, by dobrze spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi.

Pozaziemskie atrakcje
Wspólne eksperymenty, przygotowanie do wyprawy na inną planetę, wielka rywalizacja wody i ognia oraz testowanie teleskopów zwierciadlanych, obserwowanie oddalonych obiektów, a jeśli pogoda pozwoli także plam na słońcu – to wszystko w cieniu gigantycznego modelu Słońca o średnicy 5,5 metra! Dzieci poznają tajniki odczytywania mapy nieba, oglądają prawdziwe meteoryty i dowiadują się, co można zaobserwować na wieczornym niebie.

W tajemnice wszechświata wprowadzają seanse w mobilnym planetarium, które stoi na terenie pikniku. Pasjonaci astronomii w przystępny sposób opowiedzą o swojej ulubionej dziedzinie.

Warsztaty i zajęcia
Pozostając przy tematyce astronomicznej na dzieci czekają zajęcia z tworzenia roślinnego kolażu na płótnach w formie układu planetarnego oraz budowanie lalkowych, kosmicznych istot – mięsożernych roślin z Marsa, piaskowych ślimaków z Jowisza i… co tylko mali artyści wymyślą.

Do tego w trosce o środowisko, mogą oni wziąć udział w warsztatach z wykonywania drewnianych obrazów na desce. Dzieci rozmawiają z prowadzącymi o tym, jak można dbać o Matkę Ziemię, tworząc niezwykłe obrazy przy użyciu gwoździ, patyków, nakrętek od butelek i wielu innych zaskakujących materiałów. Dary ziemi w postaci kwiatów i ziół okazały się niezbędne podczas warsztatów z wykonywania mydeł glicerynowych o różnych zapachach, kształtach i kolorach.

Podczas pikniku odbywają się również warsztaty sensoryczne wzmacniające postawy zrozumienia i otwartości, zwłaszcza wobec osób z niepełnosprawnościami. Tym razem poprzez zabawę uczestnicy poznają świat osób niewidomych.

Mocnych wrażeń nie brakuje również podczas poszukiwań kwiatu paproci! Młodzi odkrywcy mogą wziąć udział w grze terenowej, podczas której będą tropić płatki legendarnego kwiatu rozsiane po terenie imprezy, a do tego wezmą udział w specjalnym przedstawieniu!

Wydarzenie, które łączy inspiracje kosmosem z baśniowymi Wiankami, potrwa od godziny 11.00 do 16.00. Wstęp bezpłatny.

3 sposoby na piękny trawnik, zobacz co radzi ekspert, to musisz wiedzieć!

od 16 lat