https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozpędza się rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej. Będą podłączenia do nowego ciepłociągu

Piotr Tymczak
Przebudowa ul. Kocmyrzowskiej
Przebudowa ul. Kocmyrzowskiej ZIM Kraków
Trwa rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej na odcinku węzeł Grębałów – ul. Bukszpanowa. Wykonawca, firma Gulermak, kończy roboty związane z modernizacją sieci podziemnych. Jeszcze przed sezonem grzewczym, osiedla mieszkaniowe zostaną podłączone do nowego ciepłociągu.

Ważnym elementem przebudowy ul. Kocmyrzowskiej jest modernizacja torowiska tramwajowego. Wykonawca intensyfikuje roboty w rejonie ul. Darwina, sukcesywnie układa nowe tory w kierunku wschodnim.

- W planach jest uruchomienie komunikacji tramwajowej do przystanku Jarzębiny jeszcze przed tegorocznym Świętem Zmarłych, by ułatwić dojazd do Cmentarza Grębałów. Docelowo, linia tramwajowa zakończona będzie nową pętlą Wzgórza Krzesławickie, w środku której powstanie terminal autobusowy - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.

ZIM szuka też terenu, na którym w przyszłości powstanie parking park&ride. We wrześniu natomiast planowane jest przywrócenie ruchu kołowego na ul. Darwina.

Ulica Kocmyrzowska zapewnia połączenie pomiędzy już rozbudowaną drogą wojewódzką nr 776 w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, a aktualnie budowaną drogą ekspresową S7, która stanowić będzie fragment czwartej obwodnicy drogowej miasta. Tym samym jest ważnym elementem podstawowego układu drogowego w północno-wschodniej części miasta, istotnym również w sieci drogowej województwa. W związku z tym od wielu lat planowana była jej rozbudowa na odcinku od węzła Grębałów na wschodniej obwodnicy do dwupasmowej drogi wojewódzkiej w miejscowości Prusy.

Kontrakt polegający na rozbudowie ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizacji torowiska, przebudowie i powiększeniu pętli tramwajowej, a także budowie i przebudowie infrastruktury sieci podziemnych realizowany jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gulermak wynosi 55,72 mln zł.

Po zakończeniu w II połowie 2025 r., wylotówka na Proszowice będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zieleńce z drzewami i krzewami, chodniki i drogi rowerowe.

Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska