Ważnym elementem przebudowy ul. Kocmyrzowskiej jest modernizacja torowiska tramwajowego. Wykonawca intensyfikuje roboty w rejonie ul. Darwina, sukcesywnie układa nowe tory w kierunku wschodnim.
- W planach jest uruchomienie komunikacji tramwajowej do przystanku Jarzębiny jeszcze przed tegorocznym Świętem Zmarłych, by ułatwić dojazd do Cmentarza Grębałów. Docelowo, linia tramwajowa zakończona będzie nową pętlą Wzgórza Krzesławickie, w środku której powstanie terminal autobusowy - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.
ZIM szuka też terenu, na którym w przyszłości powstanie parking park&ride. We wrześniu natomiast planowane jest przywrócenie ruchu kołowego na ul. Darwina.
Ulica Kocmyrzowska zapewnia połączenie pomiędzy już rozbudowaną drogą wojewódzką nr 776 w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, a aktualnie budowaną drogą ekspresową S7, która stanowić będzie fragment czwartej obwodnicy drogowej miasta. Tym samym jest ważnym elementem podstawowego układu drogowego w północno-wschodniej części miasta, istotnym również w sieci drogowej województwa. W związku z tym od wielu lat planowana była jej rozbudowa na odcinku od węzła Grębałów na wschodniej obwodnicy do dwupasmowej drogi wojewódzkiej w miejscowości Prusy.
Kontrakt polegający na rozbudowie ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizacji torowiska, przebudowie i powiększeniu pętli tramwajowej, a także budowie i przebudowie infrastruktury sieci podziemnych realizowany jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gulermak wynosi 55,72 mln zł.
Po zakończeniu w II połowie 2025 r., wylotówka na Proszowice będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zieleńce z drzewami i krzewami, chodniki i drogi rowerowe.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
