https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Są! Najnowsze zdjęcia z drona z budowy Północnej Obwodnicy Krakowa. Brakuje tak niewiele...

Piotr Rąpalski
Ostatnio skupiano się na budowie tuneli i mostów, te prace prawie się zakończyły. Teraz można dokończyć drogi gotowe w 80 proc. To jednak szybsza praca i jest szansa, że jeszcze w roku 2024 Północna Obwodnica Krakowa zostanie otwarta!
Ostatnio skupiano się na budowie tuneli i mostów, te prace prawie się zakończyły. Teraz można dokończyć drogi gotowe w 80 proc. To jednak szybsza praca i jest szansa, że jeszcze w roku 2024 Północna Obwodnica Krakowa zostanie otwarta! GDDKiA
Drogi wykonane w prawie 80 proc, mosty 98 proc, tunele 99 proc. - to już naprawdę końcówka budowy Północnej Obwodnicy Krakowa, która ma odciążyć ruch w stolicy Małopolski. Mówiło się o otwarciu w październiku 2024, ale może być poślizg. Jeśli uda się otworzyć ją przed końcem roku to i tak będzie wielka chwila dla kierowców i Krakowa. Przecież ta droga była planowana od dekad! Na najnowszych zdjęciach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad widać postęp prac. Problemem jest tylko połączenie obwodnicy z drogą S7 na węźle w Mistrzejowicach, na który poczekamy dłużej niż planowano.

Północna Obwodnica Krakowa

Wartość prac budowlanych to prawie 1,9 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała prawie 790 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.

Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.

Grecy będą pracować 6 dni w tygodniu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska