https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Otwarcie Północnej Obwodnicy Krakowa może się opóźnić. Kiedy przejedziemy tą trasą?

Piotr Tymczak
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa GDDKiA
Ukończenie Północnej Obwodnicy Krakowa (S52 POK) planowano na przełom września i października tego roku. Inwestycja może się jednak wydłużyć. Znacznie też opóźni się wykonanie docelowego połączenia obwodnicy z powstającą trasą S7, prowadzącą z Krakowa w kierunku województwa świętokrzyskiego i Warszawy.

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa - ZDJĘCIA

- Wykonawca północnej obwodnicy rozmawia z nami w sprawie ewentualnego możliwego wydłużenia robót z powodu warunków pogodowych i zwiększonego zakresu prac archeologicznych. Początkowo planowano otwarcie obwodnicy w okolicach października. Są jednak możliwe niewielkie przesunięcia - przyznaje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach budowy Północnej Obwodnicy Krakowa najwięcej prac do wykonania zostało w rejonie Zielonek.

Północna Obwodnica Krakowa ma się łączyć z budowaną trasą S7 z Krakowa do granicy województwa świętokrzyskiego. W przypadku S7 do końca tego roku ma zostać oddany brakujący odcinek od Widomej do węzła Mistrzejowice. To też więc na razie graniczny termin ukończenia północnej obwodnicy.

Obie inwestycje są ze sobą powiązane. Przy czym w przypadku trasy S7 pod koniec roku kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego zjazdu. Z powodu tego, że trzeba było poprawić projekt węzeł Mistrzejowice w całości ma być gotowy w połowie 2026 r. Do tego czasu nie będzie docelowej przejezdności między północną obwodnicą a trasą S7, obie drogi będzie łączyć tymczasowy łącznik - po jednym pasie w każdym kierunku.

Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dochodzić będą cztery łącznice.

W skład S52 POK wejdą dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.

Wartość prac budowlanych to prawie 1,9 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała prawie 790 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Polski Fiat sprzed 51 lat!

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska