https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Skawina. Do 30 sierpnia kierowcy jadący do Mogilan powiatową ul. Wyspiańskiego, muszą kierować się na objazdy

Ewa Tyrpa
Przez czas trwania remontu droga na odcinku 430 metrów będzie zamknięta. - Przebudowę tego fragmentu drogi planowaliśmy wykonać do 22 lipca. Jednak okazało się, że podbudowa drogi wymaga poważniejszych, uzupełniających robót, co okazało się po zdjęciu asfaltu. W tej sytuacji termin ich zakończenia został przesunięty do 30 sierpnia - wyjaśnia Arkadiusz Wrzoszczyk, wicesta-rosta krakowski.

- Mieszkańcy początkowo się niecierpliwili, widząc, że nic się na niej nie działo, ale znając przyczyny przerwy w pracach, spokojnie czekają na oddanie drogi. Tym bardziej, że dobra nawierzchnia i chodnik, znacząco poprawią bezpieczeństwo - mówi Łukasz Martyna, przewodniczący zarządu osiedla Korabniki.

Przy ustalaniu organizacji ruchu, brano pod uwagę wprowadzanie ruchu wahadłowego, ale wtedy prace trwałyby znacznie dłużej. - A zależy nam, aby droga została oddana przed rozpoczęciem roku szkolnego - dodaje wicestarosta Wrzoszczyk.

Ostatecznie zdecydowano o jej zamknięciu i wyznaczono objazdy do Mogilan, m.in. przez ul. Batalionów Chłopskich i ul. Bukowską. Od strony Mogilan do Skawiny można dostać się np. przez Buków.

Przebudowa 430-metrowego odcinka od skrzyżowania z ul. Batalionów Chłopskich do granicy Skawiny z Brzyczyną w gminie Mogilany, kosztuje ponad 1 mln zł. Połowę do niej dokłada gmina Skawina w ramach powiatowego programu Inicjatywy Samorządowe.

- To ważna inwestycja. Droga była wąska, bez chodników, a ten rejon intensywnie się urbanizuje i ul. Wyspiańskiego staje się coraz bardziej ruchliwa - powiedział Norbert Rzepisko, burmistrz Skawiny.

- Warto więc przeczekać czas remontu, by później komfortowo się poruszać - dodaje Łukasz Martyna.
Przy całym remontowanym odcinku powstanie chodnik szeroki na półtora metra, a sama jezdnia zostanie poszerzona do 6 metrów.

To drugi etap modernizowania tej drogi. Pierwszy wykonano w zeszłym roku na 200-metrowym odcinku od skrzyżowania z ul. Kopernika.

Zadanie kosztowało około 600 tys. zł. Wykonano je w ramach IS-ów z 50-procentowym udziałem skawińskiej gminy. Na tym odcinku również zbudowano jednostronny ciąg dla pieszych.

WIDEO: Dzieci mówią jak jest

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Jak ktoś nie boi się o auto, da się przejechać. #sprawdzoneinfo
G
Gość
Jezdnia 6 metrów? Powinno być 7, gdyż wtedy by z powodzeniem mogły regularnie kursować pełnowymiarowe autobusy i swobodnie się mijać. Jak jezdnia ma 6 m. szerokości, to mijanie się autobusów jest "na styk" - muszą one bardzo zwalniać i jechać niemalże trąc kołami o krawężniki. Tak być nie powinno. 6-metrowa jezdnia jest wystarczająca tam, gdzie nie ma regularnej komunikacji autobusowej (sporadycznie przejeżdża autobus i prawdopodobieństwo mijania się z autobusem jadącym z przeciwka jest minimalne).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska