- Nie od razu Kraków zbudowano… ale krok po kroku realizujemy naszą część tej historii! Na kładce Kazimierz-Ludwinów zamontowane zostały kolejne elementy konstrukcji stalowej wybiegające z przyczółków. Niebawem przypłyną następne części do scalenia. Konstrukcja nabiera kształtu, ale najlepsze jeszcze przed nami - informuje główny wykonawca kładki, firma Primost Południe.
W ramach inwestycji niedawno na placu budowy kładki od strony bulwaru Inflanckiego wykonano montaż specjalistycznego żurawia. To konstrukcja pomocnicza przeznaczona do podnoszenia segmentów pomostu kładki.
Wielka operacja rozpocznie się po majówce
Przy pomocy żurawia wykonawca – firma Primost Południe – będzie podnosił kolejne segmenty konstrukcji nośnej, które na teren budowy kładki będą dostarczane barkami z placu przeładunkowego na Zabłociu.
Operacja rozpocznie się po majówce. Zgodnie z planem, w tym roku pomosty kładki połączą oba brzegi Wisły.
Kładka połączy bulwary Inflancki i Wołyński
Przypomnijmy, że kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz – Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Nowa przeprawa nad Wisłą ma być gotowa w 2026 roku
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł. To dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem, zakończenie kontraktu planowane jest na połowę 2026 roku.
