https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stawiają już łuki mostu na Przemszy w Chełmku

Ewelina Sadko
Prace idą pełną parą. Most zostanie oddany w listopadzie. Skończy się wreszcie kłopotliwy objazd dla kierowców tirów
Prace idą pełną parą. Most zostanie oddany w listopadzie. Skończy się wreszcie kłopotliwy objazd dla kierowców tirów Ewelina Sadko
Za półmetkiem są już prace na budowie mostu na Przemszy w Chełmku łączącego Małopolskę i Śląsk. Inwestycja, która pochłonie ponad 12,5 miliona złotych, ma zostać ukończona w listopadzie. Z daleka widać postawiony niedawno pierwszy z dwu olbrzymich łuków, na których ma zawisnąć linowa konstrukcja. Rozpiętość gotowego mostu ma mieć 60 m, a długość całkowita prawie 65,5 m.

Poprzedni most był już w bardzo złym stanie technicznym. Miał ograniczoną nośność i nie mogły po nim przejeżdżać bardzo ciężkie pojazdy. Został więc rozebrany w marcu ub.r.

Na czas budowy nowej przeprawy powstał tymczasowy most o nośności do 3,5 tony. Duże samochody z Chełmka na Śląsk muszą jeździć objazdem przez Oświęcim. - Nie mogę się doczekać, kiedy skończą się roboty - mówi Józef Baranik, kierowca niedużej ciężarówki Iveco z Chełmka, dla którego kursy na Śląsk przestały być opłacalne.

Oprócz budowy kładki zostaną przebudowane odcinek drogi i skrzyżowanie z ulicami Oświęcimską oraz Mieszka I w Chełmku.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
polny
Kiedy otworzycie ten piep...y most
Ł
Łojek Bartosz
Ustrój nośny z monolitycznego żelbetu składa się z dwóch części, pomostu i łuku, które są wzajemnie zespolone. Obciążenie z płyty mostu przenoszone jest do łuku za pomocą belki środkowej, która podwieszona jest pod łuk oraz działa jako pręt rozciągany do przeniesienia poziomej siły łuku. Po obu stronach płyta mostu została wzmocniona zewnętrznymi belkami. Przestrzeń między belkami jest niepełna, płyta mostu małej grubości w kierunku podłużnym została wzmocniona za pomocą poprzecznic wbetonowanych do belek podłużnych. Na początku i na końcu ustrój nośny został wykończony poprzecznicami. Płyta mostu jest sprężona w obu kierunkach.
Rozpiętość mostu wynosi 60,00 m. Długość całkowita ustroju nośnego wynosi 65,366 m, szerokość ustroju nośnego jest stała, wynosi 16,20 m.
zródło: PROJEKT WYKONAWCZY BUDOWA MOSTU WRAZ Z DOJAZDAMI
301. USTRÓJ NOŚNY. OPIS TECHNICZNY
d
def
Nie ma co, zero rzetelności autorki. Nie wspominając o ilości łuków budowanej kładki, nie wyjaśniono powodów 5 miesięcznego opóźnienia oddania mostu? W lipcu 2013, (tak mówił jeden z oficjeli) na uroczystym wbiciu łopaty wiosną zeszłego roku, kierowcy bęa jeździć już nowym mostem! Jak zwykle, obiecać łatwo...
a
abc
Czy ktos moze to sprostowac? łuk bedzie tylko jeden! jest juz postawiony i sa juz do niego podlaczone stalowe liny.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska