https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Strajk w Lufthansie. Odwołane loty z Krakowa do Frankfurtu i Monachium. Pasażerowie mogą dostać odszkodowanie

Grzegorz Skowron
W dniach 7 – 8 listopada 2019 roku strajkują pracownicy personelu pokładowego Lufthansy. Zamierzający polecieć samolotem tego przewoźnika powinni się upewnić, czy ich rejs nie został odwołany. Z Krakowa odwołano dwa przedpołudniowe loty do Frankfurtu i wieczorny do Monachium.

W czwartek i piątek (7-8 listopada 2019) Lufthansa ma zaplanowane ponad 70 regularnych rejsów do Polski. Jak informuje firma AirHelp, specjalizująca się w prawach pasażerów, strajk może więc potencjalnie dotknąć nawet 5700 pasażerów.

Każdy, kto zamierza w tych dniach lecieć samolotem Lufthansy, powinien sprawdzić, czy jego lot nie został odwołany z powodu strajku. Np. z Balic odwołano w czwartek 7 listopada 2019 roku poranny i przedpołudninowy rejs do Frankfurtu oraz wieczorny do Monachium.

Pasażerowie, którzy w wyniku akcji strajkowej doświadczyli zakłócenia lotu mogą mieć prawo do odszkodowania. Jeśli ich lot został odwołany lub opóźniony o ponad trzy godziny przysługuje im ono na podstawie przepisów unijnego Rozporządzenia (WE) 261/2004. W określonych przypadkach może ono wynieść nawet do 600 euro na osobę.

- Z odpowiedzialności za zakłócenie linia lotnicza jest wyłączona jedynie w przypadku nadzwyczajnych okoliczności, takich jak: nagłe przypadki medyczne czy bardzo złe warunki pogodowe. Nie należy jednak do nich strajk jej pracowników – wskazuje Marta Koziarz, ekspert AirHelp, firmy wspierającej pasażerów w egzekwowaniu odszkodowań lotniczych. Taką interpretację potwierdził Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w ubiegłym roku wskazując w swoim orzeczeniu, że linia lotnicza odpowiada za działania swojego personelu także w takiej sytuacji. Mimo to część przewoźników próbuje odmawiać odszkodowania, argumentując wciąż, że strajk stanowi dla niego okoliczność nadzwyczajną. - W najgorszym wypadku otwarta pozostaje droga sądowa - wskazuje Koziarz.

Odszkodowanie od linii lotniczych przysługuje podróżnym – w przypadku opóźnionych o co najmniej 3 godziny lub odwołanych lotów oraz odmowy przyjęcia (w związku np. z overbookingiem) – wylatującym z wybranego kraju UE bądź lądującym na terytorium UE, ale tylko gdy korzystają oni z usług europejskiego przewoźnika. Gdy za zakłócenie odpowiedzialna jest linia lotnicza, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie zazwyczaj w ciągu 3 lat od zaistniałej niedogodności, a dla Polski ten czas wynosi 1 rok.

WIDEO: Krótki wywiad

WIDEO: Krótki wywiad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gigabajt

Mniej co2 do atmosfery dobrze zrobi.

A
Aerofłot

Sehr gut....

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska