Być może jeszcze w tym roku swą premierę będzie miał kolejny internetowy filmik, promujący Zakopane i Podhale.
Firma Allegro, wraz z nominowanym do Oscara filmowcem Tomaszem Bagińskim, realizuje właśnie cykl mini-etiud filmowych (10 - 15 minut), których fabuły opierają się na polskich legendach.
Po tym jak w internecie ukazało się już podanie o smoku wawelskim i Janie Twardowskim, wiemy, że Bagiński świetnie potrafi przekształcać legendy w opowieści science fiction. Wiadomo też, że jedną z kolejnych legend, za którą wzięli się filmowcy, jest historia rycerzy śpiących pod Giewontem.
Zważywszy na fakt, że zaledwie dwa tygodnie po publikacji filmu o smoku wawelskim obejrzało go 2,5 miliona internautów, a legendę o Twardowskim (5 dni po premierze) 1,5 miliona, możemy liczyć na to, że także nową baśń gór obejrzą tłumy.
- Taki film będzie kolejną wielką reklamą Zakopanego - mówi Leszek Dorula, burmistrz miasta. - Cieszę się, że powstał i z niecierpliwością czekam na jego premierę. Mam nadzieję, że spodoba się internautom tak samo jak choćby ostatni spot reklamujący miasto, stworzony przez Made in Zakopane.