Co roku SGiP w ramach konkursu „Lider Małopolski” wyróżnia firmy, instytucje i wydarzenia, które mają wpływ na jakość życia w naszym regionie. Podczas wczorajszej gali w Centrum Jana Pawła II w Łagiewnikach ogłoszono wyniki tego konkursu.
Nagrodą specjalną wyróżniono Światowe Dni Młodzieży, które zostały uznane za najlepsze przedsięwzięcie 2016 roku. W uzasadnieniu do werdyktu podkreślono nie tylko aspekty duchowe spotkania z papieżem Franciszkiem, ale też wyliczono, że relacje z Krakowa i Wieliczki miały takie „rażenie”, jakby w mediach zagranicznych zamówiono reklamę za ponad pół miliarda złotych.
KLIKNIJ I CZYTAJ WIĘCEJ O ŚWIATOWYCH DNIACH MŁODZIEŻY W KRAKOWIE
W gronie 10 „Liderów Małopolski” znalazły się gminy Wielka Wieś (za budowę Centrum Administracyjno-Kulturalnego) i Trzebinia (za kompleks 13 siłowni plenerowych). Jako coś ważnego dla rozwoju naszego regionu uznano także rozbudowę lotniska w Balicach, utworzenie Centrum Energetyki AGH oraz przebudowę stadionu miejskiego w Bielsku-Białej.
Jako firmy najbardziej przyczyniające się do rozwoju województwa małopolskiego wskazano Bruk-Bet Niecieczę (producenta kostek brukowych orazpłyt tarasowych, kojarzonego z klubem piłkarskim Bruk-Bet Termalica Nieciecza), spółkę VG Polska z Chełmka (producenta opakowań), start-up Estimote Polska (wdrażający innowacje na rynku beaconów, małych nadajników sygnału radiowego), spółkę Inglot (producenta kosmetyków kolorowych) oraz spółkę Benhauer (producenta systemu SALESmanago).
02.08.2016 Światowe Dni Młodzieży kosztowały Kraków 8 mln zł
