W ramach przygotowania do dokończenia budowy wieżowca, wyburzane są zbędnę części obiektu w dolnych kondygnacjach. W dalszym etapie zlikwidowane mają zostać także znajdujące się wewnątrz „szkieletora” piony komunikacyjne z szybami windowymi, które nie spełniają obecnych standardów (nowe klatki schodowe i windy mają przylegać do północnej strony budynku). Zostanie też wykonany wykop pod garaż podziemny na ok. 300 samochodów.
Prace rozbiórkowe i przygotowawcze potrwają do jesieni. Przypomnijmy, że budowę wieżowca przy rondzie Mogilskim rozpoczęto w 1975 r., a przerwano ją cztery lata później z powodu kryzysu. Zmieniali się właściciele i koncepcje zaadaptowania obiektu, ale żadna z nich nie mogła doczekać się realizacji. Przełom nastąpił w tym roku. 30 marca na teren budowy wjechał sprzęt firmy Trans–Ziem, aby rozpocząć prace wyburzeniowe, które są przygotowaniem do budowy biurowca Unity Tower („Wieża Jedności”). Wieżowiec powinien być gotowy w połowie 2018 r.
Czytaj także: Przebudowa szkieletora. "Wydawało się, że nigdy się nie uda" [WYWIAD]
>> Zobacz film z prac rozbiórkowych
Źródło: Dziennik Polski