https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szybka kolej do Miechowa w połowie grudnia [WIDEO, ZDJĘCIA]

fot. Wojciech Matusik
Od 13 grudnia ruszy regularne połączenie na trasie Kraków Główny - Miechów. Kursy będą obsługiwane przez Koleje Małopolskie.

Autor: Marcin Karkosza

Druga nitka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej została zainaugurowana w sobotę przejazdem z Krakowa przez Słomniki do Miechowa. - To kolejny krok w rozwoju Kolei Małopolskich i SKA - powiedział marszałek Jacek Krupa w trakcie przejazdu. - Rok temu ruszaliśmy do Wieliczki, we wrześniu pierwszą linię SKA przedłużyliśmy na lotnisko w Balicach. Od 1 grudnia wystartowaliśmy z projektem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej, a za tydzień, wraz pełną funkcjonalnością karty, rusza druga linia SKA, właśnie do Miechowa - przypomniał marszałek.

Z Krakowa do Miechowa pojedziemy pociągiem ok. 40 minut. Będzie można pojechać także dalej do Sędziszowa, co łącznie zajmie 60 minut. Pociąg zatrzyma się na wszystkich istniejących stacjach i przystankach na trasie.

Na odcinku Kraków - Miechów kursować będzie łącznie 36 pociągów:

  • 18 pociągów w rel. Kraków - Miechów - Kraków,
  • 10 pociągów w rel. Kraków - Sędziszów - Kraków,
  • oraz 8 pociągów Przewozów Regionalnych relacji Kraków - Kielce - Kraków.

Pierwszy przyjazd pociągu z Miechowa do Krakowa planowany jest na godz. 4.53, natomiast ostatni odjazd z Krakowa na godz. 23.15. Pociągi będą kursować co godzinę lub co 45 minut w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. Trasa będzie obsługiwana nowoczesnymi pociągami, identycznymi jak te, które kursują obecnie do Wieliczki i lotniska w Balicach. Jest w nich dostępnych 290 miejsc z czego 138 siedzących. Za bilet jednorazowy na przejazd z Krakowa do Miechowa zapłacimy 5 zł, natomiast do Sędziszowa 10 zł.

Województwo wyda w przyszłym roku 13 mln zł na dotacje dla spółki Koleje Małopolskie, które będą obsługiwać przejazdy w ramach SKA. Marszałek Jacek Krupa i prezes Kolei Małopolskich podpisali w sobotę porozumienie w tej sprawie. Kolejna, trzecia nitka szybkiej kolei Aglomeracyjnej planowana jest na trasie Trzebinia - Kraków - Tarnów. Najprawdopodobniej już w przyszłym roku PKP PLK zakończy remont torów, co pozwoli uruchomić SKA na tej trasie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Ładysław Lemiesz
Po uruchomieniu łącznicy kolejowej na Zabłociu należało by linie Szybkiej Kolei Regionalnej przedłużyć do Suchej Beskidzkiej, a także do Oświęcimia przez Brzeźnicę, Zator.
W
Wojtek
Jeszcze przystanki są potrzebne, np. 1. Czerwony Prądnik, 2. Opolska.
p
piszcie prawdę !
a może pochwalicie się uwaleniem CAŁKOWITYM od 13 grudnia trasy Oświęcim-Czechowice Dziedzice?? nie? to może pochwalcie się zmniejszeniem liczby kursów do Krynicy, i CAŁKOWITĄ LIKWIDACJĄ POŁĄCZEN WEEKENDOWYCH Żywiec-Sucha Beskidzka z przesiadką na Kraków, które chciało dotować woj.śląskie a małopolskie antykolejowe województwo już nie?!?
-
Nie krzeszowic, a co najmniej chrzanowa, bo powinno być do oświecimia, który jest bliżej niż tarnów!!!
Zachodnia małopolska jest gorzej traktowana. To, że remont torów do tej pory nie ruszył to wielki skandal!!!
s
sanders
A ja czekam kiedy będzie SKA do Krzeszowic przez Zabierzów
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska