https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szymon Łukaszczyk nowym rekordzistą trasy na Magurze Małastowskiej. Jechał z prędkością 249 km/h [ZDJĘCIA]

Lech Klimek
Pierwszy dzień zmagań kierowców z trasą na Magurze Małastowskiej upłynął pod znakiem zmiennej pogody.

61 zawodników znalazło się na liście startowej do podjazdów treningowych i wyścigowych 3 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 6 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska. Podczas trzech porannych podjazdów treningowych kierowcy natrafili na wszelkie możliwe warunki pogodowe: poranne zamglenie, deszcz i ostre słońce. Podczas pierwszego treningu najlepiej poradził sobie Szymon Łukaszczyk ( Mitsubishi Lancer EVO V AMS), przelotny deszcz, który pojawił się podczas drugiego podjazdu treningowego spowodował wycofanie się oczekujących na start aut z grupy Super Cars na stanowiska serwisowe celem zmiany opon. W tym podjeździe najszybciej pojechał ( jeszcze na suchej nawierzchni) Robert Sługocki ( Mitsubishi Lancer). Trzeci trening należał znów do znakomicie dysponowanego Łukaszczyka.

O godz. 14.00, zgodnie z harmonogramem, wystartował pierwszy podjazd wyścigowy. Niedługo po rozpoczęciu wyścigu trasę opuścił Radosław Ćwięczek ( Honda Civic Type R), niszcząc przy okazji zabezpieczenia z opon. Po odbudowie zabezpieczeń wznowiono podjazd, swój start powtórzył zawrócony z trasy Maciej Serafin ( Renault Clio). Na zmiennej, miejscami wilgotnej nawierzchni nawierzchni najszybciej pojechał Łukaszczyk, czasem 1:42,698 pobijając ubiegłoroczny rekord trasy Waldemara Kluzy i wyprzedzając o prawie 2,7 sekundy Kluzę ( Skoda Fabia) i Tomasza Myszkiera ( Skoda Fabia WRC 4x4) o ponad 5 sekund. Średnia prędkość Łukaszczyka na liczącej 3610 m trasie wyniosła 127 km/h, maksymalna odnotowana prędkość tego kierowcy to 249 km/h.

Wśród aut napędzanych na jedną oś, dla których od tego roku jest prowadzona odrębna klasyfikacja, najszybszy okazał się Gabriel Kubit ( Honda Integra).

W grupie A różnica pomiędzy Robertem Sługockim ( Mitsubishi Lancer EVI x R 4) a Romanem Baranem ( Mitsubishi Lancer) wynosiła zaledwie 0,3 sekundy, co zapowiadało ciekawą walkę w drugim podjeździe N zdecydowanie prowadził Kamil Strama.

Drugi podjazd wyścigowy rozpoczął się na suchej nawierzchni, jednak na trasie pojawił się coraz bardziej intensywny deszcz. Jeszcze na suchej nawierzchni rozstrzygnęła się rywalizacja w Gr. N. Szybciej od Stramy pojechał tym razem Konrad Biela ( Mitsubishi Lancer) i to on wygrał w tej grupie 3 Rundę GSMP. W A/PL Serafina wyprzedził Adam Wojtunik. W związku z nasilającym się deszczem organizatorzy zarządzili przerwę, podczas której oczekujący na start zawodnicy mieli szanse na zmianę opon ze slicków na pośrednie bądź deszczowe. Po wznowieniu startu w Grupie A znów szybciej pojechał Robert Sługocki, który w wynikach 3 Rundy GSMP zwyciężył z Romanem Baranem o 1,7 sekundy i Pawłem Saneckim ( Honda Civic Type R). W narodowej grupie E 0 zwyciężył Janusz Grzyb ( Honda Civic Type R) a w A/PL, także Honda Civic Adam Wojtunik.

Gdy na starcie pojawiły się samochody z najmocniejszych Grup SC i E 1, deszcz przestał padać, choć nawierzchnia pozostała wilgotna. Znów najszybciej pojechał Łukaszczyk, zdecydowanie wyprzedzając Dubaia i Myszkiera. Grupa E 1 padła łupem agresywnie, ale precyzyjnie jadącego Tomasza Myszkiera, na drugim miejscu zameldował się Michał Ratajczyk.

Ostatecznie w 3 Rundzie GSMP, w klasyfikacji generalnej zwyciężył Szymon Łukaszczyk, na miejscu drugim sklasyfikowano Waldemara Kluzę, trzeci był Tomasz Myszkier.

Szymon Łukaszczyk 3:33,987
Waldemar Kluza 3:40,295
Tomasz Myszkier 3:41,164
Dubai 3:43,714
Tomasz Ratajczyk 3:44,823

od 7 lat
Wideo

Magazyn GOL 24 - podsumowanie kolejki Ekstraklasy

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A gdzie nagie dziwy do jebania w dupsko ??
G
Gość
Pierdol aura.. pokarz zdjecia fajnych cipek do jebania po rajdzie.najlepiej jak sie na pieska dupca.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska