5 z 10
Warsztaty samochodowe, co zrozumiałe, chcą mieć jak...
fot. Canva

4. Panie, nie da się szybciej

Warsztaty samochodowe, co zrozumiałe, chcą mieć jak najwięcej klientów. Dlatego obiecują czasami zbyt dużo. Wiedząc, że nie są w stanie dotrzymać szybkiego terminu naprawy, wmawiają klientom, że mogą to zrobić. Później zaczyna się litania tłumaczeń. „Hurtownia nie dowiozła części”, „Musieliśmy szybko wziąć na kanał inny samochód”.

Trudno jest walczyć z taką manipulacją. Tym bardziej, że mechanik mógł w dobrej wierze przesunąć termin oddania auta, bo po prostu znalazł dodatkowe ważne usterki, które należało naprawić jak najszybciej.





6 z 10
Warto prosić o oddanie zepsutych części także z innego...
fot. Canva

5. Nie chciało mi się zrobić wszystkiego

Warto prosić o oddanie zepsutych części także z innego powodu. Niektórzy mechanicy, chcąc zaoszczędzić czas i siły, nie wykonują usługi całkowicie. Poprawiają tylko to, co jest najważniejsze, resztę wyłącznie „pudrują”. Łatwo jest oszukać w ten sposób przede wszystkim klientów, którzy nie znają się na motoryzacji.

Zdarza się, że mechanicy „zapominają” także o wymianie oleju, świec lub filtrów.

7 z 10
Nieuczciwi mechanicy wlewają oleje lub płyny tańszych...
fot. Canva

6. Tanie płyny i oleje zamiast odpowiednich

Nieuczciwi mechanicy wlewają oleje lub płyny tańszych producentów, ale każdą klientom płacić jak za droższe, markowe produkty. Klienci mogą się nie zorientować, ponieważ niekiedy tanie zamienniki nie odbiegają jakością od polecanych. Niemniej jest to oszustwo.

Można przywieźć do warsztatu olej, który mechanik ma użyć. Oczywiście nie daje to pewności, że preparat zostanie faktycznie wykorzystany we właściwy sposób.

8 z 10
W warsztacie dzieje się wiele, co zarówno kierowcy, jak i...
fot. Canva

7. Tuszowanie usterek, które powstały w trakcie naprawy

W warsztacie dzieje się wiele, co zarówno kierowcy, jak i mechanicy powinni brać pod uwagę. W trakcie napraw często dochodzi np. do obtarć nadwozia. Uczciwi mechanicy nie ukrywają przed klientami tego typu drobnych uszkodzeń. Wyjawiają prawdę i rekompensują właścicielowi usterkę. Są jednak mechanicy, którzy próbują jak najtaniej zatuszować ewentualne uszkodzenia. Polerują zarysowany lakier lub wymieniają połamane elementy używanymi.

Pozostało jeszcze 1 zdjęcie.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Tłumy na finałowym wiecu wyborczym Sławomira Mentzena w Krakowie

Tłumy na finałowym wiecu wyborczym Sławomira Mentzena w Krakowie

AI nie jest zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Każdy może z niej korzystać

AI nie jest zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Każdy może z niej korzystać

Zobacz również

„Przerwane zostały wały Wisły!”. Tak 15 lat temu Kraków walczył z wielką wodą

„Przerwane zostały wały Wisły!”. Tak 15 lat temu Kraków walczył z wielką wodą

Dwa awanse Zwolińskiej w ME. Jeden w świetnym stylu, drugi z "wypadkiem przy pracy"

Dwa awanse Zwolińskiej w ME. Jeden w świetnym stylu, drugi z "wypadkiem przy pracy"