Tak postępują roboty przy wielkiej przebudowie drogi krajowej 94 w Olkuszu
W sierpniu ubiegłego roku na drodze krajowej numer 94 w Olkuszu wdrożona została tymczasowa organizacja ruchu a wykonawca odpowiedzialny za wielką przebudowę drogi przystąpił do prac.
Od tamtej pory „na starej czwórce” wiele się zmieniło. Na całym około 4,5-kilometrowym odcinku nie ma już asfaltu. Trwają także roboty przy przejściach podziemnych, które zostały rozebrane.
Aktualnie wykonawca skupia się na budowie kanalizacji deszczowej oraz przebudowie sieci gazowej i wodociągowej.
- Kontynuowane są prace przy przebudowie sieci teletechnicznych oraz elektroenergetycznych. Wykonawca kontynuuje roboty ziemne drogowe. Rozpoczęto pierwsze prace przy budowie dolnych warstw konstrukcji drogowej oraz wykonano odcinek próbny warstwy ulepszonego podłoża. Kontynuowane są prace przy zatłaczaniu pustek krasowych. Kontynuowane są prace przy wykonywaniu zasypek muru oporowego MO-01 oraz rozpoczęto zasypki przejścia podziemnego PP04 – informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Robotnicy kontynuują także prace przy budowach murów oporowych oraz prace zbrojarskie i ciesielskie przy budowie przejścia podziemnego.
Przebudowa DK 94 w Olkuszu. Co się zmieni?
Przebudowa drogi krajowej 94 w Olkuszu obejmuje około 4,5-kilometra „starej czwórki”. Pracami o wartości około 217,5 miliona złotych zajmuje się konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex.
Na skrzyżowaniu z Rabsztyńską i Kościuszki ma powstać skrzyżowanie dwupoziomowe. Ruch lokalny będzie poprowadzony na poziomie gruntu, natomiast droga krajowa zostanie poprowadzona pod nim. Istotne modyfikacje dotkną również skrzyżowania DK 94 z ulicami Spółdzielczą i Kruszcową, gdzie zostanie wybudowane jedyne w Srebrnym Mieście rondo turbinowe. Przy Wspólnej z kolei zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna.

Zmiany obejmą także inne elementy DK 94. Powstaną nowe ścieżki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, chodniki i oświetlenie. Przebudowane zostaną również dwa przejścia podziemne dla pieszych a niebezpieczne przejście przy Szkolnej zostanie zastąpione kładką. Przewidywany termin zakończenia prac - wrzesień 2026 roku – na ten moment pozostaje niezmienny.
