https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tarnów. Duże zmiany w komunikacji miejskiej - od marca skracanie tras i likwidacja kursów

Robert Gąsiorek
Cięcia w kursowaniu autobusów przewidziano m.in. na linii numer 12
Cięcia w kursowaniu autobusów przewidziano m.in. na linii numer 12 Robert Gąsiorek
Pasażerowie tarnowskiego MPK muszą się przygotować na duże zmiany w kursowaniu autobusów. Zarząd Dróg i Komunikacji szykuje rewolucję w rozkładach jazdy. Powodem zmian jest szukanie oszczędności poprzez redukcję wozokilometrów, które pokonują miejskie autobusy. Zobacz szczegóły szykowanych zmian w galerii.

Miasto jeszcze nigdy nie przeprowadzało jednocześnie tak wielu zmian w rozkładach jazdy. 1 marca pasażerowie korzystający do tej pory z linii autobusowych nr 0, 2, 6, 9, 11, 12, 24, 31, 33, 206 i 224 mogą być zdezorientowani.

Jedna linia w ogóle zostanie zlikwidowana, a trasy innych mają przebiegać nieco innymi ulicami niż do tej pory. - Chcemy obniżyć koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej, dlatego musimy wprowadzić szereg zmian - przyznaje Wiesław Kozioł, kierownik działu organizacji transportu publicznego w ZDiK.

Tylko w dni robocze

Duże zmiany dotyczą m.in. linii numer 12. Trasa autobusu zostanie skrócona. Do tej pory przebiegała ona od ul. Ablewicza do Mościc. Od marca kończyć się będzie na Osiedlu Kolejowym, a kursy do Mościc przejdą do historii.

- Linia numer dwanaście będzie obsługiwana tylko w dni robocze i wyłącznie w godzinach szczytu - dodaje Wiesław Kozioł. - Aby jednak nie pozostawić białej plamy komunikacyjnej, poza godzinami szczytu na ul. Ablewicza będą dojeżdżały autobusy linii nr 2, a na osiedle Kolejowe linii nr 33 - dodaje.

Z powodu skrócenia linii 12, do Mościc - przez ul. Czarna Droga, Pasterską i Armii Krajowej - ma jeździć kilka wydzielonych kursów linii nr 224.

Linia do likwidacji

Przygotowane przez ZDiK zmiany oznaczają także, że przestanie istnieć linia nr 24, obsługująca obecnie trasę między ul. Ablewicza, a ul. Pszenną.

W związku z tym przedłużona ma zostać trasa wszystkich kursów linii nr 14. Od marca autobus z tym numerem będzie zatrzymywał się na przystankach na ul. Pszennej oraz na Osiedlu Westerplatte. - "Czternastka", jadąc z Osiedla Zbylitowska w kierunku centrum, będzie przejeżdżała przez ul. Pszenną - zaznacza Kozioł.

Po wprowadzeniu zmian linię nr 14 będą obsługiwać większe niż obecnie autobusy, a z rozkładów jazdy zniknie przystanek na ul. Nowy Świat.

Cięcia kursów dotyczą także "jedenastki". - To linia, którą pasażerowie jechali z jednego końca miasta na drugie, czyli z Osiedla Nauczycielskiego do Fritaru. Skracamy ją i zamiast z osiedla Nauczycielskiego autobus będzie kursował z ulicy Pułaskiego - słyszymy w ZDiK.

W miejsce linii 11 na os. Nauczycielskie jeździć będzie nowo utworzona linia nr 34. Kursować będzie ona do parkingu Park&Ride przy ul. Do Huty. Pozostanie jedyną linią, która zatrzymywać się będzie przy Par&Ride. Jeżdżące tam obecnie autobusy linii 6 i 206 mają kończyć trasę na ul. Szkotnik.

"Dziewiątka" częściej

Zmiany na plus zajść mają z kolei na najbardziej popularnych liniach nr 0 i 9. Od poniedziałku do piątku w godzinach szczytu kursów będzie na nich więcej.

Do zapowiedzi ZDiK ostrożnie podchodzą pasażerowie. - Jak dla mnie to teraz wszystko było dobrze i człowiek się przyzwyczaił. Zmiany mogą spowodować niepotrzebny zamęt. Ale zobaczymy jak będzie - mówi Tadeusz Ryś z Tarnowa.

Miasto już rok temu planowało optymalizację komunikacji miejskiej. Projekt przygotowanej przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej spotkał się jednak wtedy z olbrzymią krytyką pasażerów.

Teraz ZDiK stworzył własną koncepcję. - Z pewnych rozwiązań zaproponowanych w optymalizacji skorzystaliśmy, ale są to głównie nasze rozwiązania - podkreśla Wiesław Kozioł.

W tegorocznym budżecie Tarnowa na komunikację miejską zapisano o ponad pół mln zł mniej niż w ubiegłym roku. ZDiK szacuje, że proponowane zmiany dadzą możliwość ograniczenia liczby przejechanych przez autobusy wozokilometrów o 150 tysięcy. Przy obecnych stawkach może to dać nawet około miliona złotych oszczędności.

Szczegółowe rozkłady jazdy, które obowiązywać będą od 1 marca, mają zostać opublikowane na przełomie lutego i marca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Panowie i Panie z Zarządu Dróg i Komunikacji pierdzą w stołki biorą kasę i myślą jak utrudnić życie mieszkańcom. Mieszkam w Tarnowie 3 lata wcześniej mieszkałam w Krakowie i powiem szczerze że Komunikacja Miejska w Tarnowie jest chyba dla osób które nie pracują i mają dużo czasu na chodzenie do przystanków. Osobiście nie umiem okiełznać ani przystanków ani linii autobusowych. Małżonek mój od około pół roku dojeżdżał do pracy autobusem i nagle okazuje się że od 1 marca 2020 raczej będzie musiał przesiąść się do samochodu bo nie ma połączenia z Wojska Polskiego do Czarnej Drogi. Ponadto wygląda na to że ktoś utopił pieniądze w przystankach tablicach informacyjnych przy Wojska Polskiego gdyż nie wiem czy od nowego rozkładu będzie coś tamtędy jeździło. Pytanie na jakiej podstawie specjaliści z PK przeprowadzili zmiany i wyliczenia? Pod względem kosztów czy użyteczności dla mieszkańców. Ponadto w KRK nie ma aby jedna linia kończyła kurs w czterech różnych miejscach. Dla mnie całe władze jak i urzędnicy Tarnowa powinni zostać zmienieni każdy i bez wyjątku gdyż to właśnie oni powodują bark rozwoju miasta, koszty za przegrane rozprawy np. za ul. Krakowską. Potem trzeba ograniczyć komunikację aby załatać dziury budżetowe. Dla mnie to naprawdę miasto słabe przebudowy remonty ciągną się długo nikt nie planuje rozsądnie inwestycji ( most w Ostrowie) najlepiej zamknąć i tematu nie ma. Wiem co mówię bo pracuje w branży budowlanej. Pozdrawiam puste głowy z UM w Tarnowie.

M
Marta

Jestem oburzona zmianami w rozkładach jazdy.szczegolnie jesli chodzi o linie nr 11, ktora do tej pory łączyła dwa końce miast. Mieszkam w okolicach Tamelu i ten autobus był jedynym połączeniem z centrum. Mogłam dostać sie do przychodni,szpitali, dojechac w miare sprawnie do centrum miasta na zakupy. Teraz zostaną mi liczne przesiadki i ogromna strata czasu. Ani syn ani córka nie dostaną sie do mnie autobusem. Bedą musieli iść prawie godzinę piechotą lub stracić godzinę , żeby dojechać do mnie co najmniej dwoma autobusami. Nikt nie pomyślał o mieszkańcach którzy mieszkają na obrzeżach miasta. Beznadziejna zmiana!!!!

G
Gość

Mam już dość tych idiotów z Rady Miasta wraz z Panem prezydentem na czele. Oni w dupie mają nasze zdanie czyli pasażerów. Robią Co się im żywcem podoba i wielce udają zatroakanych. Wyczyścili kasę miejską i teraz cudem próbują ją napełnić. Tylko tym co nie potrzeba. Nie ma w mieście ani kawałka parkingu bezpłatnego. Wszędzie te parkomaty. Ile na to kasy poszło by to zainstalować? Ile jeszcze tej anarchii będzie W naszym mieście. I jeszcze ten platformiasto- niewiadomo co?- pożal się Boże prezydent

G
Gość
14 stycznia, 19:39, Gość:

Cześć panowie, mam na imie Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://wyspakobiet.eu/monia25

Za stara jesteś.

Q
Qwe

Bo zarząd autobusów to idioci

G
Gość z Krakowa

Czy w tym samym czasie Misi planuje zakazać wjazdu samochodom bez euro 6?

Świetny plan!

G
Gość

Dlaczego nic nie jeździ przez most przy Mostowej. 11 w jedną a co w drugą?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska