Miasto od kilku lat przygotowywało się do wprowadzenia takiego elektronicznego udogodnienia. W środę rozpoczęła się ostatnia faza projektu. W siedzibie urzędu przy ul. Nowej 4 ruszył Punkt Obsługi Klienta TKM, w którym każdy chętny może złożyć wniosek o wydanie karty.
Wystarczy własnoręcznie wypełnić druk i dołączyć fotografię (najlepiej w formie elektronicznej). Na kartę poczekamy maksymalnie miesiąc. W praktyce termin ten powinien być znacznie krótszy. - Pierwszą funkcjonalnością karty będzie bilet okresowy komunikacji miejskiej - mówi Janusz Różycki, dyrektor Wydziału Informatyzacji w UMT, główny architekt projektu.
W kawałku plastiku zakodowana zostanie informacja o rodzaju biletu okresowego oraz terminie jego ważności. Pracownicy Zarządu Komunikacji Miejskiej mają już urządzenia do ich kontrolowania w autobusach. W POK przy ul. Nowej można uzyskać informacje na temat kart, złożyć wniosek o jej wydanie. By "zapisać" okresowy bilet na karcie, pofatygować się trzeba do kasy biletowej ZKM przy ul. Krakowskiej. Jest ona od wczoraj także pomocniczym Punktem Obsługi Klienta. Tu można też składać wnioski o wydanie karty.
W kolejnych miesiącach uruchamiane będą kolejne funkcje dostępne dla użytkowników TKM. Niebawem ruszy też Platforma e-usług, czyli portal umożliwiający dostęp do usług świadczonych przez miejskie instytucje. Docelowo można będzie za jego pomocą zarezerwować bilet do kina, teatru albo zgłosić interwencję dotyczącą np. dziurawej ulicy.
Wdrożenie Tarnowskiej Karty Miejskiej kosztowało niespełna 4 mln zł. 2,5 mln zł to dotacja ze środków unijnych. Całość ma być gotowa przed końcem września.
- System ma charakter otwarty i ma się rozwijać - mówi dyr. Różycki. Za pośrednictwem karty ma się odbywać m.in. także dystrybucja rzeczowej pomocy z opieki społecznej.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!