Nowa infolinia to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Porozumienie w tej sprawie zostało już podpisane, a Telefoniczna Informacja Pacjenta zacznie działać od najbliższego wtorku. Jeden wspólny numer zastąpi kilkanaście różnych numerów funkcjonujących obecnie w poszczególnych oddziałach wojewódzkich NFZ. Infolinia ma ułatwić zainteresowanym chorym szybkie uzyskanie kompleksowych informacji dotyczących organizacji leczenia i przysługujących im praw.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in., jak uzyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, oraz jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Konsultanci podpowiedzą pacjentom, gdzie znajduje się najbliższy szpital i poradnia specjalistyczna, jaką pomoc mogą uzyskać ubezpieczeni bez opłat i gdzie powinni się zgłosić, jeśli naruszone zostały ich prawa.
Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ oraz personel zatrudniony w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta. Jak zapowiadają przedstawiciele obu instytucji, to dopiero początek ich współpracy. Docelowo infolinia będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale pozwoli również na uzyskanie prostych porad medycznych, tak jak działa to m.in. w Wielkiej Brytanii.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: 12 listopada wolny od pracy, ale nie dla wszystkich