https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

"Tempo 2030". Krakowianie narzekają na budowę Parku Kolejowego. Urzędnicy szukają pieniędzy na dokończenie tej inwestycji

Piotr Tymczak
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Informacja zamieszczona w internecie o zagospodarowaniu przestrzeni pod estakadami kolejowymi w centrum wywołała krytyczne komentarze i żarty ze strony mieszkańców. Zwracają uwagę na ślimaczące się prace związane z utworzeniem Parku Kolejowego na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej. W urzędzie przyznają, że problemem jest znalezienie pieniędzy na dokończenie zadania. Jest jednak szansa na to, że w najbliższych dniach środki się pojawią.

"Trwa zagospodarowywanie przestrzeni pod nową estakadą kolejową wzdłuż ul. Blich. Tereny do odpoczynku i rekreacji powstaną w miejscu dawnego nasypu kolejowego, rozebranego na potrzeby modernizacji krakowskiej linii średnicowej" - poinformowało PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace stoją w miejscu

PKP PLK to kolejowa spółka, która wybudowała w centrum Krakowa nowe estakady kolejowe. Pod nimi odsłoniły się tereny, których zagospodarowaniem zajęło się miasto. Informacja PKP PLK wywołała komentarze mieszkańców w stylu: "Miałam okazję być kilka dni temu, nie wygląda to najlepiej, prace niemal stoją", "Stwierdzenie „Trwa zagospodarowanie przestrzeni” jest nieprawdziwe.
Koparka widoczna na zdjęciu obsadziła w tym tygodniu dwie studzienki kanalizacyjne i są to jedyne roboty wykonane od ośmiu miesięcy", "Robota wre", "W tym tempie to 2030", "Trwa, w bezruchu".

Sprawdziliśmy na miejscu, obserwacje mieszkańców się potwierdziły. W urzędzie zapowiadają jednak, że niedługo może się to zmienić.

- W najbliższych dniach w ramach przesunięć budżetowych powinny znaleźć się pieniądze na kontynuację zadania. To pozwoliłoby na zintensyfikowanie prac - przyznaje Łukasz Pawlik, dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Park w trzech etapach

Na dokończenie Parku Kolejowego na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej potrzeba ok. 8 mln zł. Są dwie opcje dotyczące realizacji zadania. Jeżeli urzędnikom uda się zabezpieczyć część tej kwoty, to do końca tego roku zostałby oddany pierwszy etap tej części parku obejmujący alejki, zieleń i małą architekturę. Jeżeli będzie finansowanie na całość (m.in. z placem zabaw i psim wybiegiem), to wszystko byłoby gotowe na wiosnę przyszłego roku.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji, zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, estakady zastąpiły nasypy kolejowe między ul. Kopernika i Miodową. Miasto wydzierżawiło od PKP znajdujące się pod estakadami tereny i zaplanowało Park Kolejowy.

Realizowany jest pierwszy etap tej inwestycji między ul. Kopernika a ul. Grzegórzecką (wzdłuż ul. Blich).

Drugi etap Parku Kolejowego zaplanowano od ul. Grzegórzeckiej do wjazdu na nowe mosty kolejowe nad Wisłą. W tym etapie przewiduje się trakty pieszo-rowerowe, zieleń i boiska w rejonie obecnych kortów tenisowych KS Olsza.

Zaplanowano też trzeci etap Parku Kolejowego, już po stronie Podgórza - pod estakadą kolejową na Zabłociu. Tam też przewidywana jest ścieżka pieszo-rowerowa i mała architektura.

Fala upałów w Polsce. Będzie bardzo gorąco

emisja bez ograniczeń wiekowych
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska