Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Most na Wiśle w ciągu drogi 44 połączy Małopolskę ze Śląskiem
Na obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi 44 zaplanowano trzy mosty. Najszybciej idą prace na przeprawie nad Wisłą, na granicy Małopolski i Śląska.

- To już ostatnie metry, na których przesuwamy segmenty mostu na Wiśle w ciągu budowanej obwodnicy. Zaczęliśmy w województwie śląskim, a w piątek planujemy zakończyć całą operację w województwie małopolskim - zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Przeprawa ma 432 metry długości dla jezdni lewej oraz 420 metrów dla jezdni prawej. Jest budowana metodą nasuwu podłużnego.

- Kolejne segmenty mostu są przygotowywane, zbrojone i betonowane na specjalnym stanowisku prefabrykacji na śląskim brzegu Wisły, a następnie nasuwane na podpory obiektu - tłumaczą drogowcy.


Zaawansowane prace przy moście nad Sołą w Oświęcimiu
Mocno zaawansowane są prace także przy moście nad Sołą w Oświęcimiu. Długość tej przeprawy sięga 463 m. W części budowany jest tzw. metodą nawisową, a w części z gotowych, prefabrykowanych belek. Most będzie składał się z trzech przęseł, z których najdłuższe liczyć będzie 140 m.

Na obwodnicy będą w sumie trzy mosty. Obok dwóch wspomnianych powstaje jeszcze trzeci nad Młynówką, obok ogródków działkowych Stare Stawy o długości 12 m. W tym przypadku zostanie zbudowany z przygotowanych wcześniej prefabrykowanych belek.
Postępy prac widać także na innych częściach inwestycji, w tym budowie tunelu pod linią kolejową 93 Oświęcim - Czechowice-Dziedzice, który z kolei powstaje metodą bezwykopową.
Będzie omijać Oświęcim od południa
Cała powstająca obwodnica Oświęcimia ma łącznie długość niewiele ponad 9 km. Prowadzi od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 między miejscowościami Bojszowy i Jedlina po śląskiej stronie do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej w Oświęcimiu.
Trasa omijać będzie od południa miasto i zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Oficjalnie inwestycja rozpoczęła się na początku listopada 2022 roku. Szacowany termin jej zakończenia to połowa 2025 roku.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Społem w Oświęcimiu ma 75 lat. Historia zapisana na archiwalnych zdjęciach. Galeria
- Most na Wiśle w ciągu obwodnicy Oświęcimia. To już końcowe metry! Zdjęcia
- Bezpłatne prozdrowotne programy profilaktyczne dla mieszkańców powiatu oświęcimskiego
- Tak kibice Re-Plast Unia Oświęcim fetowali awans swoich pupili do półfinału
- Duża i ważna inwestycja na Osiedlu nad Sołą w Kętach
- Wkrótce w Kętach ruszy budowa ostatniego odcinka obwodnicy centrum miasta
