Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ten most połączy Małopolskę ze Śląskiem w ciągu obwodnicy Oświęcimia. Końcowe odliczanie przed spięciem brzegów Wisły! Zobacz zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na budowie mostu nad Wisłą, który połączy Małopolskę ze Śląskiem zaczęło się końcowe odliczanie przed spięciem brzegów rzeki
Na budowie mostu nad Wisłą, który połączy Małopolskę ze Śląskiem zaczęło się końcowe odliczanie przed spięciem brzegów rzeki GDDKiA
Na budowie mostu nad Wisłą w ciągu drogi 44 i przyszłej obwodnicy Oświęcimia zaczęło się końcowe odliczanie przed połączeniem obu brzegów rzeki, a tym samym Małopolski i Śląska. Budowlańcy planują, że nastąpi to już w nadchodzący piątek, 22 marca. Zobacz galerię ze zdjęciami udostępnionymi przez GDDKiA z tego fragmentu budowy obwodnicy Oświęcimia do drogi S1.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Most na Wiśle w ciągu drogi 44 połączy Małopolskę ze Śląskiem

Na obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi 44 zaplanowano trzy mosty. Najszybciej idą prace na przeprawie nad Wisłą, na granicy Małopolski i Śląska.

Most nad Wisłą jest jedną z trzech przepraw w ciągu przyszłej obwodnicy Oświęcimia
Most nad Wisłą jest jedną z trzech przepraw w ciągu przyszłej obwodnicy Oświęcimia GDDKiA

- To już ostatnie metry, na których przesuwamy segmenty mostu na Wiśle w ciągu budowanej obwodnicy. Zaczęliśmy w województwie śląskim, a w piątek planujemy zakończyć całą operację w województwie małopolskim - zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Most nad Wisłą na granicy Małopolski i Śląska jest jednym z kluczowych fragmentów obwodnicy Oświęcimia
Most nad Wisłą na granicy Małopolski i Śląska jest jednym z kluczowych fragmentów obwodnicy Oświęcimia GDDKiA

Przeprawa ma 432 metry długości dla jezdni lewej oraz 420 metrów dla jezdni prawej. Jest budowana metodą nasuwu podłużnego.

To już ostatnie metry budowy przeprawy przed połączeniem brzegów Wisły po śląskiej i małopolskiej stronie
To już ostatnie metry budowy przeprawy przed połączeniem brzegów Wisły po śląskiej i małopolskiej stronie GDDKiA

- Kolejne segmenty mostu są przygotowywane, zbrojone i betonowane na specjalnym stanowisku prefabrykacji na śląskim brzegu Wisły, a następnie nasuwane na podpory obiektu - tłumaczą drogowcy.

Przeprawa ma 432 metry długości dla jezdni lewej oraz 420 metrów dla jezdni prawej
Przeprawa ma 432 metry długości dla jezdni lewej oraz 420 metrów dla jezdni prawej GDDKiA
Przeprawa nad Wisłą jest budowana metodą nasuwu podłużnego
Przeprawa nad Wisłą jest budowana metodą nasuwu podłużnego GDDKiA

Zaawansowane prace przy moście nad Sołą w Oświęcimiu

Mocno zaawansowane są prace także przy moście nad Sołą w Oświęcimiu. Długość tej przeprawy sięga 463 m. W części budowany jest tzw. metodą nawisową, a w części z gotowych, prefabrykowanych belek. Most będzie składał się z trzech przęseł, z których najdłuższe liczyć będzie 140 m.

Mocno zaawansowana jest także budowa mostu nad Sołą (zdjęcia z lutego)
Mocno zaawansowana jest także budowa mostu nad Sołą (zdjęcia z lutego) GDDKiA

Na obwodnicy będą w sumie trzy mosty. Obok dwóch wspomnianych powstaje jeszcze trzeci nad Młynówką, obok ogródków działkowych Stare Stawy o długości 12 m. W tym przypadku zostanie zbudowany z przygotowanych wcześniej prefabrykowanych belek.

Postępy prac widać także na innych częściach inwestycji, w tym budowie tunelu pod linią kolejową 93 Oświęcim - Czechowice-Dziedzice, który z kolei powstaje metodą bezwykopową.

Będzie omijać Oświęcim od południa

Cała powstająca obwodnica Oświęcimia ma łącznie długość niewiele ponad 9 km. Prowadzi od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 między miejscowościami Bojszowy i Jedlina po śląskiej stronie do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej w Oświęcimiu.

Trasa omijać będzie od południa miasto i zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Oficjalnie inwestycja rozpoczęła się na początku listopada 2022 roku. Szacowany termin jej zakończenia to połowa 2025 roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska