https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

TEST trzecioklasisty 2015. Co było na j. polskim i matematyce? [ODPOWIEDZI, ZADANIA, ARKUSZE]

red./natablicy.pl
TEST trzecioklasisty 2015. Co było na j. polskim i matematyce? [ODPOWIEDZI, ZADANIA, ARKUSZE]
TEST trzecioklasisty 2015. Co było na j. polskim i matematyce? [ODPOWIEDZI, ZADANIA, ARKUSZE]
TEST trzecioklasisty 2015. Dziś uczniowie klas trzecich napisali test kompetencji trzecioklasistów OBUT. Co było na teście trzecioklasisty? Z jakimi pytaniami z języka polskiego i zadaniami z matematyki musieli zmierzyć się uczniowie? U nas po teście znajdziecie zadania oraz odpowiedzi.

Test Trzecioklasisty 2015 OBUT już dziś! [ARKUSZE, ZADANIA, PYTANIA]
Sprawdzian Trzecioklasisty OBUT 2015 już 19 maja [ARKUSZE, TESTY, PYTANIA, ROZWIAZANIA]

Jak informuje obut.edu.pl. tegoroczne Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów odbędzie się już we wtorek, 19 maja.

Uczniowie klas trzecich szkół podstawowych w Polsce napiszą Sprawdzian Trzecioklasisty OBUT 2015 w dwóch częściach: z języka polskiego oraz matematyki.

Dzięki badaniu OBUT nauczyciele zyskują wiedzę o swoich uczniach kończących naukę w III klasie szkoły podstawowej. Szkoły otrzymują raporty zawierające wyniki uczniów oraz raporty z wynikami klas, a także raport o wynikach całej placówki na tle wyników innych szkół.

WIDEO: Sprawdzian Trzecioklasisty OBUT 2015

Autor: Karolina Gawlik/Joanna Urbaniec/Gazeta Krakowska

Test Sprawdzian Trzecioklasisty OPERON 2015 - 16 kwietnia [PYTANIA, ODPOWIEDZI, ARKUSZE, ZADANIA]

Test Sprawdzian Trzecioklasisty OPERON 2014. Znamy pytania i zadania [ODPOWIEDZI]

W badaniu przeprowadzonym przez Instytut Badań Edukacyjnych wezmą udział szkoły, które zgłosiły się i przystąpiły do niego dobrowolnie. Wyniki jednego i drugiego testu będą informacją dla nauczycieli i szkoły o tym, jaki poziom kompetencji z języka polskiego i matematyki osiągnęli uczniowie w badanych obszarach.

W przypadku badania Kompetencje trzecioklasistów K3, do połowy kwietnia zgłosiło się ponad 6 500 szkół podstawowych, do badania Kompetencje piątoklasistów K5 – ponad 5 000 szkół. Bardzo ważne jest, że na podstawie wyników uczniów nie będzie dokonana jakakolwiek selekcja na kolejnych etapach edukacyjnych. Wyniki mają być jedynie informacją dla nauczycieli i dyrektorów szkół, jaki poziom umiejętności osiągają dzieci.

Sprawdzian trzecioklasisty 2015. Cel badania

– Najważniejsze jest, aby uczniowie i nauczyciele otrzymali informację zwrotną, jakie efekty przynosi ich codzienna praca. To także informacja dla nauczyciela, na co powinien zwrócić większą uwagę w pracy ze swoimi uczniami – mówi Małgorzata Zambrowska z Pracowni Matematyki IBE. Dzięki analizom prac uczniów, jakie zostaną przeprowadzone w pracowniach matematyki i języka polskiego Instytutu, szkoły otrzymają wnioski z każdego z wykonanych zadań. Te informacje pomogą w ocenie tego, z czym uczniowie sobie już świetnie radzą oraz nad czym muszą jeszcze popracować.

Z jakimi zadaniami uczniowie zetkną się podczas badania? W części z języka polskiego będą to zadania sprawdzające rozumienie czytanego tekstu ujęte w formę zarówno wyboru odpowiedzi, jak i zredagowania krótkiej wypowiedzi pisemnej. Jakie kompetencje będą sprawdzane? – Sprawdzimy przede wszystkim kompetencje dotyczące odbioru tekstu – korzystania z różnych źródeł informacji, umiejętności wyszukiwania informacji i wnioskowania na podstawie tekstu, umiejętność analizy i interpretacji. Chcemy uniknąć oddzielania formy od treści, dlatego w kompleksowej ocenie uwzględnimy np. ortografię i interpunkcję, leksykę czy frazeologię – mówi Piotr Bordzoł z Pracowni Języka Polskiego. Z matematyki zaś sprawdzane będą kompetencje z obszaru sprawności rachunkowej, wyobraźni geometrycznej oraz umiejętność rozwiązywania różnego typu zadań tekstowych.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
adam
gówno a nie test kurde zamiast się pouczyć to takie gówno robią
G
GNOM
Te testy to paranoja. Nauczyciel zamiast uczyć, przez ostatni miesiąc uczył dzieci rozwiązywać testy najpierw do OPERON-a teraz do OBUT-a. Córka uczy się bardzo dobrze, jest chwalona przez nauczycielkę, na próbnym teście (!!!!) (próbny test dla trzecioklasisty?) napisała wszystko, w pytaniach otwartych nie trafiła jednak w "klucz" więc ..... pani jej ich nie zaliczyła. Wychodzi więc że w tym kraju samowolne myślenie jest karalne.
Myślałem aby olać system i nie puszczać jej dziś do szkoły, jednak mała się uparła że chce iść. Zawiozłem ją wiec rano do szkoły. To był koszmar- rodzice zestresowani na korytarzu, przypominający dzieciom regułki ortograficzne i tabliczkę mnożenia. Upominający dzieci aby myślały co piszą, czytały dwa razy pytanie i trzy razy odpowiedź, pięć razy sprawdzali ortografię itd.
Ludzie OPAMIĘTAJCIE się to nie jest wyścig o złote gacie, to są WASZE dzieci.
Chyba czas wrócić do starych dobrych metod nauczania z lat 80-tych.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska