https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Testy autobusów przegubowych w Wieliczce i Niepołomicach - na liniach 304 i 301. Są problemy z przejazdem

Jolanta Białek
Przejazd techniczny autobusu przegubowego na trasie linii 301. Okazało się, że taki tabor nie mieści na rondzie w przy magistracie w Niepołomicach oraz ma wielkie problemy z wjechaniem na przystanek przy miejskim rynku
Przejazd techniczny autobusu przegubowego na trasie linii 301. Okazało się, że taki tabor nie mieści na rondzie w przy magistracie w Niepołomicach oraz ma wielkie problemy z wjechaniem na przystanek przy miejskim rynku fot. UMIG Niepołomice
Kurs techniczny autobusów przegubowych na liniach aglomeracyjnych 301 i 304 – zorganizowany po apelach mieszkańców, na wniosek gmin Wieliczka i Niepołomice – pokazał, że w kilku miejscach są duże kłopoty z przejazdem takiego taboru.

Testy autobusów 18-metrowych na trasach obleganych linii 301 (Niepołomice – Wieliczka – Nowy Kleparz) oraz 304 (Wieliczka – Dworzec Główny Zachód) zorganizowano we wtorek (20 września) w godzinach porannych.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że w przypadku pomyślnego przejazdu technicznego była możliwość puszczenia przegubowców pod Kraków już od początku października 2022. Jednak jak słyszymy w Niepołomicach, okazało się, że przegubowy autobus „nie mieści się” w centrum miasteczka.

- Niestety były duże problemy z przejazdem przez rondo przy magistracie oraz wjeździe na przystanek (przy miejskim rynku – red.). Ostatecznie autobus tam wjechał, ale „złożony” do granicy możliwości, co jak się okazuje nie może mieć miejsca na co dzień. Wynika to z tego, że jeśli przegubowiec „złoży się” zbyt mocno, uruchamia się mechanizm blokujący jego dalszą jazdę, co mogłoby doprowadzić do zatrzymania całego ruchu przez Niepołomice – przekazał nam Wojciech Borkowski, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Niepołomicach.

Dodał, że Niepołomice będą szukać innych rozwiązań dla poprawy sytuacji pasażerów „301”. Sprawa ma być analizowana w najbliższym czasie, w grę wchodzi m.in. zagęszczenie kursów obleganego autobusu.

Z kolei na trasie 304 w Wieliczce autobus przegubowy miał problem (ale mniejszy niż „301” w centrum Niepołomic) z przejazdem w rejonie magistratu oraz przez rondo „na ochronce” (Rondo Górników Wielickich).

- Do tego dochodzi jeszcze kwestia pętli na os. Wincentego Pola (zdaniem Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie jest tam za mało miejsca dla autobusu przegubowego – red.). W ciągu tygodnia powinniśmy otrzymać od ZTP raport dotyczący możliwych rozwiązań dla puszczenia na 304 autobusu przegubowego, bo jeśli chodzi o pieniądze na większe autobusy, mamy je i w każdej chwili możemy dopłacić więcej do kursów linii 304 (w przypadku autobusów standardowych cena za każdy tzw. wozokilometr to kwota rzędu 7 zł, a przegubowych – 11 zł) – powiedział nam wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa.

Wrócimy do tematu.

Nie będzie podwyżek ani dodatkowych benefitów dla pracowników

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska