Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testy autobusów przegubowych w Wieliczce i Niepołomicach - na liniach 304 i 301. Są problemy z przejazdem

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Przejazd techniczny autobusu przegubowego na trasie linii 301. Okazało się, że taki tabor nie mieści na rondzie w przy magistracie w Niepołomicach oraz ma wielkie problemy z wjechaniem na przystanek przy miejskim rynku
Przejazd techniczny autobusu przegubowego na trasie linii 301. Okazało się, że taki tabor nie mieści na rondzie w przy magistracie w Niepołomicach oraz ma wielkie problemy z wjechaniem na przystanek przy miejskim rynku fot. UMIG Niepołomice
Kurs techniczny autobusów przegubowych na liniach aglomeracyjnych 301 i 304 – zorganizowany po apelach mieszkańców, na wniosek gmin Wieliczka i Niepołomice – pokazał, że w kilku miejscach są duże kłopoty z przejazdem takiego taboru.

Testy autobusów 18-metrowych na trasach obleganych linii 301 (Niepołomice – Wieliczka – Nowy Kleparz) oraz 304 (Wieliczka – Dworzec Główny Zachód) zorganizowano we wtorek (20 września) w godzinach porannych.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że w przypadku pomyślnego przejazdu technicznego była możliwość puszczenia przegubowców pod Kraków już od początku października 2022. Jednak jak słyszymy w Niepołomicach, okazało się, że przegubowy autobus „nie mieści się” w centrum miasteczka.

- Niestety były duże problemy z przejazdem przez rondo przy magistracie oraz wjeździe na przystanek (przy miejskim rynku – red.). Ostatecznie autobus tam wjechał, ale „złożony” do granicy możliwości, co jak się okazuje nie może mieć miejsca na co dzień. Wynika to z tego, że jeśli przegubowiec „złoży się” zbyt mocno, uruchamia się mechanizm blokujący jego dalszą jazdę, co mogłoby doprowadzić do zatrzymania całego ruchu przez Niepołomice – przekazał nam Wojciech Borkowski, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Niepołomicach.

Dodał, że Niepołomice będą szukać innych rozwiązań dla poprawy sytuacji pasażerów „301”. Sprawa ma być analizowana w najbliższym czasie, w grę wchodzi m.in. zagęszczenie kursów obleganego autobusu.

Z kolei na trasie 304 w Wieliczce autobus przegubowy miał problem (ale mniejszy niż „301” w centrum Niepołomic) z przejazdem w rejonie magistratu oraz przez rondo „na ochronce” (Rondo Górników Wielickich).

- Do tego dochodzi jeszcze kwestia pętli na os. Wincentego Pola (zdaniem Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie jest tam za mało miejsca dla autobusu przegubowego – red.). W ciągu tygodnia powinniśmy otrzymać od ZTP raport dotyczący możliwych rozwiązań dla puszczenia na 304 autobusu przegubowego, bo jeśli chodzi o pieniądze na większe autobusy, mamy je i w każdej chwili możemy dopłacić więcej do kursów linii 304 (w przypadku autobusów standardowych cena za każdy tzw. wozokilometr to kwota rzędu 7 zł, a przegubowych – 11 zł) – powiedział nam wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa.

Wrócimy do tematu.

Nie będzie podwyżek ani dodatkowych benefitów dla pracowników

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska