https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Dębnik chcą lepszej komunikacji z centrum miasta. Co na to władze Krakowa?

Jolanta Białek
Mieszkańcy Dębnik apelują o bezpośredni autobus na Salwator. Kraków odmawia (zdjęcie ilustracyjne)
Mieszkańcy Dębnik apelują o bezpośredni autobus na Salwator. Kraków odmawia (zdjęcie ilustracyjne) Andrzej Banaś
Chodzi o skierowanie przez Salwator autobusu nr 162 (Podgórki Tynieckie – Osiedle Podwawelskie). Kwestia ta jest podnoszona przez mieszkańców krakowskich Dębnik od dawna, w różnych wersjach (także m.in. jako korekta trasy linii 112). Tym razem prośbie o modyfikację trasy linii 162 towarzyszy propozycja zwiększenia liczby kursów tego autobusu. Co na to miasto?

Z rejonu ul. Tynieckiej na Salwator - tylko z przesiadkami. Mieszkańcy chcą zmian

O wprowadzenie korekty w przejazdach autobusu 162 zwrócił się do władz Krakowa, w formie interpelacji, radny miejski Jakub Kosek. Zaznaczył, że wnioski w tej sprawie mieszkańcy osiedli w okolicy Podgórek Tynieckich, Bodzowa, Kostrza, Pychowic i Zakrzówka zgłaszają już od wielu lat, ale „dotychczas nie zostały podjęte działania, które mogłyby poprawić ich dostęp do komunikacji miejskiej”.

- Obecnie linia 162 kursuje w sposób dublujący trasę linii 112 (Tyniec Kamieniołom – Osiedle Podwawelskie – red.), która ma znacznie większą częstotliwość kursowania. W związku z tym mieszkańcy postulują modyfikację trasy autobusu 162, aby zapewnić lepsze połączenie komunikacyjne z rejonem Salwatora, ulicą Kościuszki, Mostem Dębnickim oraz Rondem Grunwaldzkim. Proponowana zmiana pozwoliłaby na kończenie kursu na pętli os. Podwawelskie, co znaczącą usprawniłoby komunikację z centrum miasta – pisze Jakub Kosek, prosząc dodatkowo, w imieniu mieszkańców, także o zwiększenie liczby kursów autobusu 162.

Czytaj także

Podkreśla też, że przy obecnej siatce połączeń, by dotrzeć w rejon Salwatora mieszkańcy południowo-zachodniej części Dębnik muszą korzystać z trzech różnych linii komunikacyjnych, co znacząco wydłuża czas dojazdu – nawet do 40 minut, w zależności od pory dnia – i powoduje duże uciążliwości.

- Wprowadzenie proponowanej zmian trasy linii 162 mogłoby znacząco poprawić dostęp mieszkańców do komunikacji miejskiej i ograniczyć konieczność korzystania z samochodów - zaznacza radny.

Kraków odmawia w obu sprawach. "To byłoby osłabienie oferty przewozowej"

Zdaniem władz Krakowa modyfikacja trasy linii 162, a także dołożenie kursów nie wchodzi w grę.

- Linie autobusowe 112 i 162 stanowią wspólną ofertę przewozową na trasie z os. Podwawelskiego, ronda Grunwaldzkiego i Dębnik w kierunku Pychowic i Kostrza, kursując z łączną częstotliwością w dni powszednie - co 10 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu. Skierowanie linii 162 przez most Zwierzyniecki i Salwator stanowiłoby osłabienie oferty przewozowej na dotychczasowej trasie – tak uzasadnia odmowę wiceprezydent Krakowa Stanisław Kracik.

W jego opinii „zwiększenie częstotliwości kursowania linii 162 skutkowałoby także pogorszeniem koordynacji z linią 112”.

Czytaj także

- W związku z tym aktualnie nie jest planowana zmiany trasy linii 162 przez Salwator oraz zwiększenie częstotliwości jej kursowania. Natomiast przy okazji ewentualnych zmian w siatce połączeń w przyszłości może zostać rozważone utworzenie linii zapewniającej połączenie z ul. Tynieckiej na Salwator – stwierdza Kracik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska