https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Mistrzejowic: wielka przebudowa pętli. Nowoczesne torowisko ma zapewnić komfort. Saperzy są w gotowości

Piotr Tymczak
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Trwa budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic. W ramach inwestycji przebudowywana jest pętla w Mistrzejowicach. Prace weszły tam w kolejny ważny etap - rozpoczął się montaż prefabrykowanych płyt torowych.

- Zastosowanie technologii ERS, czyli systemu przytwierdzenia szyny w otulinie, pozwoli na stworzenie trwałej nawierzchni torowej. Takie rozwiązanie zapewnia redukcje wibracji oraz hałasu generowanego przez przejeżdżające tramwaje, co zapewni komfort życia mieszkańców okolicznych terenów. Jest to jeden ze sposobów budowy współczesnych torowisk ­- o innych poinformujemy wraz z postępem prac - zaznaczają wykonawcy inwestycji.

Znaleziono liczne niewybuchy

W związku z licznymi niewybuchami znalezionym na terenie budowy pętli tramwajowej na Mistrzejowicach, nad pracami wciąż czuwają zespoły saperskie. W trakcie robot ziemnych specjaliści prowadzą kontrole każdej warstwy gruntu w trakcie wykopu.

- W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników budowy ten proces musi być przeprowadzany z jak największą dokładnością. Dlatego też, mimo że ma to wpływ na tempo realizacji, tak rygorystyczne środki bezpieczeństwa są kluczowe dla pomyślnego zakończenia inwestycji - dodają wykonawcy.

Tramwajem do Mistrzejowic pod koniec 2025 roku

Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.

Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.

Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany

od 7 lat
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska