
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej miała rozpocząć się w 2018 roku. Termin ten był jednak wielokrotnie przesuwany, a na jaw wychodziły m.in. błędy urzędników miejskich. Okazało się też np., że zanieczyszczony i skażony - m.in. metalami ciężkimi - jest grunt na którym powstać ma pętla końcowa w rejonie al. 29 Listopada. Do dziś nie zostało wydane Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. A to kluczowy dokument, bez którego nie mogą rozpocząć się główne prace budowlane. Przełom może nastąpić w najbliższych tygodniach.

W Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa trwa właśnie procedura związana z wydaniem ZRID. - W przypadku nie pojawienia uzasadnionych uwag do projektu, można spodziewać się, że decyzja zezwalająca na realizację tego zadania z rygorem natychmiastowej wykonalności zostanie wydana w czerwcu - informuje w mediach społecznościowych radny miejski Jakub Kosek. Dodaje również, że "Wykonawca inwestycji – konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o. o. – deklaruje, że jeśli ZRID w czerwcu zostanie wydany w wakacje rozpocznie się realizacja inwestycji. Wcześniej wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na czas wykonywania robót".

Mieszkańcy północnej części miasta od wielu lat nie mogą doczekać się realizacji wielu kluczowych inwestycji, nie tylko linii tramwajowej do Górki Narodowej, ale również m.in. rozbudowy al. 29 Listopada.
Już w 2015 roku mieszkańcy organizowali protest - na skrzyżowaniu al. 29 Listopada z ul. Banach - domagają się od władz miasta realizacji właśnie tych projektów.
Do dziś nie powstała linia tramwajowa do Górki Narodowej, nie została też rozbudowana al. 29 Listopada.

Przypomnijmy, że jeszcze na początku lipca 2018 roku urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu (wtedy ta jednostka odpowiadała za tę inwestycję) informowali na swojej stronie internetowej, że „przygotowania do budowy linii na Górkę Narodową są już na ostatniej prostej”.
W kolejnych miesiącach - zamiast rozpoczęcia robót - piętrzyły się tylko kolejne kontrowersje wokół tej kluczowej dla mieszkańców inwestycji. Np. na początku 2019 roku informowaliśmy, że postępowanie w sprawie wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej zostało wstrzymane, bo wykonawca inwestycji musiał uzupełnić „dokumentację merytoryczno-techniczną”.