https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwajem przez Aleje Trzech Wieszczów w Krakowie. Miasto ogłasza przetarg

To jeden z pomysłów opracowanych na Politechnice Krakowskiej już kilka lat temu. Zakładał on właśnie utworzenie na środku Alej torowiska tramwajowego i wprowadzenie więcej zieleni
To jeden z pomysłów opracowanych na Politechnice Krakowskiej już kilka lat temu. Zakładał on właśnie utworzenie na środku Alej torowiska tramwajowego i wprowadzenie więcej zieleni Wizualizacja: Materiały Politechniki Krakowskiej Następne
Urząd Miasta Krakowa ogłosił przetarg, a wybrana w nim firma będzie miała za zadanie przygotować koncepcję budowy linii tramwajowej łączącej Nowy Kleparz z Placem Inwalidów. Jeśli wzdłuż Alej Trzech Wieszczów powstanie torowisko tramwajowe, będzie to jedna z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w stolicy Małopolski.

FLESZ - Sylwester bez godziny policyjnej?

Wybrana firma (termin składania ofert upłynie w styczniu 2021 roku) będzie miała 70 tygodni na realizację zadania.

Będzie musiała przygotować minimum 5 wariantów budowy linii tramwajowej Nowy Kleparz - Plac Inwalidów, zawierających co najmniej następujące rozwiązania:

Wariant I: Wariant linii tramwajowej w pasie zieleni Alei Trzech Wieszczów na odcinku Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Wariant II: Wariant linii tramwajowej w jezdni Alei Trzech Wieszczów na odcinku Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Wariant III: Wariant tunelowy pod Alejami Trzech Wieszczów na odcinku Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Jeden z projektów opracowanych na Politechnice Krakowskiej zakłada utworzenie na środku Alej torowiska tramwajowego i wprowadzenie więcej zieleni

Aleje Trzech Wieszczów czekają na powrót do świetności

Od strony Nowego Kleparza projektowaną linię należy dowiązać do istniejących połączeń tramwajowych w ciągu ul. Kamiennej oraz ul. Długiej. Od strony Placu Inwalidów projektowaną linię należy dowiązać do istniejącego połączenia tramwajowego przebiegającego ulicami Królewską oraz Karmelicką. W obszarze linii tramwajowej układ drogowy powinien uwzględniać priorytet w ruchu dla komunikacji zbiorowej oraz pieszych i rowerzystów

- czytamy w dokumentacji przetargowej.

Przypomnijmy, że wizje tramwaju na Alejach Trzech Wieszczów w Krakowie pojawiają się już od wielu lat.

Miasto musi mieć plan B na wypadek, gdyby nie było funduszy na budowę metra - to już dwa lata temu była jedna z uwag specjalistów ds. transportu z Politechniki Krakowskiej.

- Naszym zdaniem wiele problemów miasta można rozwiązać poprzez budowę nowych linii tramwajowych, ponieważ oznaczać to będzie w miarę szybką poprawę oferty transportowej w wielu obszarach miasta -przekonywał w 2018 roku dr Marek Bauer z PK. I zaznaczał, że w planach na najbliższe lata powinny się znaleźć - poza już przesądzonymi - nowe trasy tramwajowe: wzdłuż ul. Piastowskiej czy właśnie Alej Trzech Wieszczów.

Przygotowanie koncepcji budowy takiego torowiska to oczywiście dopiero z pierwszych kroków. Następnie powstać musi chociażby projekt budowlany. Na ten moment nie wiadomo więc dokładnie, kiedy linia wzdłuż Alej powstanie. Stanie się to jednak najwcześniej za kilka lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Klekot klekot..i krakowski tramwaj przejechał...lubudu..otworzyły się drzwi...padam..wypadł pasażer ze zbyt wysokich schodów na ryj..piiii..zapiszczała taksówka..jak wysiadasz baranie!

t
trutty
29 grudnia, 2:54, Karol:

Czy magistrat mieszkańców Krakowa ma za wariatów ?

GK napisała: ' Miasto musi mieć plan B na wypadek, gdyby nie było funduszy na budowę metra - to już dwa lata temu była jedna z uwag specjalistów ds. transportu z Politechniki Krakowskiej.'

Magistrat miasto jeszcze długo nie będzie miało funduszy na budowę metra. Nie ma też funduszy na budowę nowych linii tramwajowych, co pokazuje jakaś dziwaczna umowa z turecką firmą / spoza UE/ na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic. Miasto ciągle zleca jakieś projekty, wizualizacje zaprzyjaźnionym firmom. Projekty są wielokrotnie powielane, a wizualizacje to już czysta fantazja całkowicie odbiegająca później od rzeczywistości. Budowa linii tramwajowej z Nowego Kleparza do Placu Inwalidów według wizualizacji zakłada wycięcie wszystkich drzew, to znaczy pozbawienie naturalnych filtrów powietrza dla mieszkańców. Może zamiast niszczyć zieleń, kombinować cuda na kiju i wymyślać kosztowne projekty, ułożyć tory na bus pasie, po jednym z każdej strony alei. Niestety, to zbyt proste dla wybitnych i drogich specjalistów

Miasto przy pomocy specjalistów z Politechniki, powinno najpierw rozwiązać problem tworzących się od lat zatorów komunikacyjnych tworzących się u zbiegu ulicy Wrocławskiej i Lubelskiej z Prądnicka oraz skrzyżowania Prądnicka, Aleje, Długa. Zabudowano nowymi budynkami każdą możliwą dziurę, przybyło dziesiatki tysięcy nowych mieszkańców z samochodami, a układ komunikacyjny pozostał z początków XX wieku. Nikt nie wspomina o projekcie dokończenia ul. Wita Stwosza z ul. dr. Twardego. Ale mądre głowy buduję autostradę dla mieszkańców gminy Zielonki kończącą się na Krowodrzy Górce, gdzie mieszkańcy już muszą stawiać na osiedlu szlabany, bo inaczej nie mieli możliwości parkowania, bo wszystkie wolne miejsca zajęte są przez przyjezdnych, którzy ani myślą korzystać z komunikacji zbiorowej. Najwyższy czas rozszerzyć płatną strefę parkowania do ul. Pachońskiego. Parking pod Tesco na Wybickiego i cała Rusznikarska zawalona autami przybyszów z ościennych gmin to samo na parkingu przy Kauflandzie. Budowa parkingowców, to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo mieszkańcy z tego korzystać nie będą, a przyjezdnym wydawanie pieniedzy na parking nawet przez myśl nie przechodzi.

Kolesie z UM musze musza udowodnic potrzebe swojej egzystencji aby w ten sposob nikt nie odklejal ich od cieplych krzeselek ktore zapewniaja niebotyczne zarobki. Dlatego tez roztaczaja przed nami miraze i fatamorgany ktore nic nie maja wspolnego z jakakolwiek rzeczywistoscia a miasto spowite jest w szarym pyle zanieczyszczen, mieszkancy upchani do ponorymberskich wrakow ktore ledwo turlaja sie po powyginanych torach a ci ktorych stac na samochody stoja godzinami w niebotycznych korkach. Krakow to Sodoma i Gomora wspolczesnej urbanistyki i zarzadzania miastem w kazdym jego aspekcie. Ale winnismy my sami bo zaczadziale od smogu mozgi podpowiadaly nam aby glosowac na Obcego, ktory tak jak i ten filmowy potwor chce zniczczyc wszysto co jest do zniszczenia.

R
Rudy z Budy

Jedynym panaceum na ogromne problemy komunikacyjne Krakowa jest masowa budowa linii trolejbusowych ktore sa ekonomiczne w budowie i ekologiczne w eksploatacji. Inne miasta na tym samym poziomie rozwoju jak Karaczi w Pakistanie czy tez Mogadiszu w Somalii inwestuja wlasnie w rozwoj linii trolejbusowych. W Krakowie mamy taki sam przeciez chaos urbanistyczny, taka sama dewastacje terenow zielonych i masowe betonowanie miasta, takie samo albo i wieksze zanieczyszenie srodowiska oraz taka sama korupcje i nieudolnosc wladz miasta pod egida przybledy z Sosnowca. W kazdym z tych miast dzieje sie tak w imie realizacji interesow partykularnych grup ekonomicznych, religijnych czy tez politycznych. W Karaczi sa to islamisci, w Mogadiszu terrorysci a w Krakowie to deweloperzy ktorzy trzesa UM a co za tym idzie calym miastem. Skorzystajmy wiec z doswiadczen miast Trzeciego Swiata i budujmy linie trolejbusowe.

K
Karol

Czy magistrat mieszkańców Krakowa ma za wariatów ?

GK napisała: ' Miasto musi mieć plan B na wypadek, gdyby nie było funduszy na budowę metra - to już dwa lata temu była jedna z uwag specjalistów ds. transportu z Politechniki Krakowskiej.'

Magistrat miasto jeszcze długo nie będzie miało funduszy na budowę metra. Nie ma też funduszy na budowę nowych linii tramwajowych, co pokazuje jakaś dziwaczna umowa z turecką firmą / spoza UE/ na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic. Miasto ciągle zleca jakieś projekty, wizualizacje zaprzyjaźnionym firmom. Projekty są wielokrotnie powielane, a wizualizacje to już czysta fantazja całkowicie odbiegająca później od rzeczywistości. Budowa linii tramwajowej z Nowego Kleparza do Placu Inwalidów według wizualizacji zakłada wycięcie wszystkich drzew, to znaczy pozbawienie naturalnych filtrów powietrza dla mieszkańców. Może zamiast niszczyć zieleń, kombinować cuda na kiju i wymyślać kosztowne projekty, ułożyć tory na bus pasie, po jednym z każdej strony alei. Niestety, to zbyt proste dla wybitnych i drogich specjalistów

Miasto przy pomocy specjalistów z Politechniki, powinno najpierw rozwiązać problem tworzących się od lat zatorów komunikacyjnych tworzących się u zbiegu ulicy Wrocławskiej i Lubelskiej z Prądnicka oraz skrzyżowania Prądnicka, Aleje, Długa. Zabudowano nowymi budynkami każdą możliwą dziurę, przybyło dziesiatki tysięcy nowych mieszkańców z samochodami, a układ komunikacyjny pozostał z początków XX wieku. Nikt nie wspomina o projekcie dokończenia ul. Wita Stwosza z ul. dr. Twardego. Ale mądre głowy buduję autostradę dla mieszkańców gminy Zielonki kończącą się na Krowodrzy Górce, gdzie mieszkańcy już muszą stawiać na osiedlu szlabany, bo inaczej nie mieli możliwości parkowania, bo wszystkie wolne miejsca zajęte są przez przyjezdnych, którzy ani myślą korzystać z komunikacji zbiorowej. Najwyższy czas rozszerzyć płatną strefę parkowania do ul. Pachońskiego. Parking pod Tesco na Wybickiego i cała Rusznikarska zawalona autami przybyszów z ościennych gmin to samo na parkingu przy Kauflandzie. Budowa parkingowców, to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo mieszkańcy z tego korzystać nie będą, a przyjezdnym wydawanie pieniedzy na parking nawet przez myśl nie przechodzi.

Z
Zbigniew Rusek

Szaleństwo! Ten tramwaj może być zagładą dla komunikacji autobusowej. Oby ten, kto go wymyślił, trafił do Kobierzyna. Już doszło do tego, ze w Krakowie nie ma dobrze ten, kto woli autobus od tramwaju. Precz z tramwajami!!! Zrobić autostrady dla autobusów!!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska