https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trwa przebudowa ulicy Krakowskiej. Zobacz, jak postępują prace [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Przebudowa ul. Krakowskiej trwać będzie do stycznia 2020 roku
Przebudowa ul. Krakowskiej trwać będzie do stycznia 2020 roku Anna Kaczmarz
Krakowscy urzędnicy planują kolejne gigantyczne ograniczenia w ruchu. Jeszcze bardziej ucierpią m.in. pasażerowie komunikacji miejskiej. Nowe zmiany spowodowane są trwającą od 23 marca modernizacją ul. Krakowskiej, która obecnie jest całkowicie nieprzejezdna. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace

W ramach modernizacji ulicy Krakowskie przebudowane zostanie również jej skrzyżowanie z ul. Dietla i Stradomską (wymienione zostanie na nim m.in. torowisko tramwajowe). W związku z tym, od 18 maja, przez ok. 7 miesięcy, cały czas zamknięta będzie jedna jezdnia ul. Dietla.

W pierwszym etapie robót, na odcinku od mostu Grunwaldzkiego do skrzyżowania z ul. św. Sebastiana, kierowcy poruszać będą mogli się - po jednym pasie w każdym z kierunków - tylko tzw. jezdnią południową (tą od strony ul. Krakowskiej). W kolejnym etapie, od 1 września, ruch zostanie przeniesiony na jezdnię północną (od strony ul. Stradomskiej).

- Proszę jednak pamiętać, że już teraz, na długim odcinku ul. Dietla (od ul. Bożego Ciała do ul. św. Sebastiana), kierowcy i tak poruszają się tylko po jednym pasie w każdym z kierunków. Z tym, że osobnymi jezdniami. Na skrajnych pasach są bowiem wyznaczone miejsca parkingowe - mówi Bartosz Piłat, rzecznik Zarządu Transportu Publicznego.

Oczywiście urzędnicy w swoim stylu przekonują, że zmiany te „nie wpłyną negatywnie na przepustowość” ulicy Dietla. Trzeba pamiętać jednak, że w tym samym czasie wciąż zwężone będzie też m.in. newralgiczne skrzyżowanie Alej Trzech Wieszczów z ul. Królewską i Karmelicką (w pełni otwarte ma zostać dopiero w lipcu). To oznacza, że sytuacja komunikacyjna w mieście zostanie jeszcze bardziej skomplikowana.

A zmian będzie jeszcze więcej. Najpoważniejsze - dotyczące pasażerów komunikacji miejskiej - wprowadzone zostaną 22 czerwca. Do wyłączonych już z ruchu torowisk m.in. w ul. Krakowskiej i Królewskiej, dołączy wtedy torowisko wzdłuż ul. Dietla. Automatycznie tramwaje przestaną kursować również przez ul. Kapelanka i Monte Cassino. W efekcie kolejna część linii tramwajowych zostanie prawdopodobnie zawieszona.

- Szczegóły zmian w rozkładach jazdy nie są jeszcze ustalone. Zapewne część linii tramwajowych, kursujących np. z Ruczaju, zostanie skierowana na trasę objazdową przez ul. Starowiślną. Wzdłuż ul. Kapelanka i Monte Cassino będzie z kolei kursować autobusowa komunikacja zastępcza - mówi Bartosz Piłat. - Oczywiście oferta przewozowa zostanie ograniczona, ale nie zapominajmy, że będzie to okres wakacyjny, gdy o ok. 30 proc. mniej osób korzysta z komunikacji miejskiej - dodaje.

Tramwaje powrócą na ulicę Dietla 1 września, czyli tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego. Ale wciąż nie będą mogły przejechać przez jej skrzyżowanie z ul. Krakowską na wprost, w stronę ul. Starowiślnej. Będą mogły za to skręcać z ul. Dietla w ul. Stradomską.

W pełni ruch tramwajowy na ul. Dietla zostanie przywrócony dopiero 1 października. A na ul. Krakowskiej od 22 listopada. Remont tej ostatniej ulicy - którego koszt to około 94 milionów złotych - potrwa do stycznia 2020 roku.

WIDEO: Tomasz Frankowski: Wynegocjujemy 100 mld zł więcej niż rząd PiS

Źródło: TVN24/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
BydlakzKrakowa
A gdzie byliście głąby jak było głosowanie? Gdzie, pytam? Tępe durnie! ( wiem, oksymoron). PO raz kolejny zagłosowaliście na kanciarzy, złodziei, oszustów i łapówkarzy. To czemu teraz się dziwicie i święte oburzenie? Nie dała Bozia rozumu, to mordy w kubeł i do nory. Pany z PEŁO rzondzom!! I majchlowski!! Ceterum censeo szubrawiec schetyna i płatołma esse delendam.
G
Gość
Jedno jest pewne, takiego bałaganu i ślamazarnych robót na Krakowskiej i Stradomiu nie widziałem od ponad 50 lat. Kto to planował i gdzie są ludzie którzy powinni ten rozkopany grajdół zasypywać?
ś
św. NH
Zastosować manewr z Wojen Gwiezdnych w Krakowie. Tylko ruch ponad ulicami. Pozamykać wszystkie ulice w centrum. Nawet mysz się nie prześlizgnie na hulajnodze., bo pala się kolesie i spółki do brania kasy i remontów bez końca.
A
Adolf Hejter
jedno skrzyżowanie będą dłubać 7 miesięcy?!!!!????? QRWA MAĆ na zbity pysk bym wyjebał taką firmę i urzędników którzy podpisali taki kontrakt. Ewentualnie takich urzędników bym dzień w dzień ganiał umazanych w smole i wytarzanych w pierzu po Dietla, niech qrwy jedne zobaczą do czego doprowadziła ich niekompetencja.
G
Gość
Jakby nie było, to jeszcze kilka ulic zostaje do zamknięcia w Krakowie. Nie mniej jednak, najpierw trzeba zamknąć tych wszystkich baranów, którzy to zaplanowali, albo raczej nie zaplanowali, tylko zarządzili. Jeden cymbał z drugim nic nie robił przez lata, a teraz nagle wszystkie ulice zamyka się w jednym czasie. Proponuje zamknąć całkowicie wjazd do miasta ze wszystkich stron, aby żaden obcy pojazd do miasta nie wjechał, a te które już po nim jeżdżą objąć dokładniejszym monitoringiem, szczególnie samo centrum miasta, bo jeździ po nim każdy, kto i kiedy chce. Gdzie jest zarabiająca krocie Straż Miejska?
P
Prokuratura Okręgowa.
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski Podrobił w Sądzie Podpis Gminnego Mieszkańca Krakowa. Przegrał Proces.

Wyrok Sądu Prawomocny.

Opinia Biegłego Kryminalnego Grafologa Sądowego jest w Gminnej APELACJI Sądowej z Procesu. 120 stron.

U dziennikarzy KRAKOWA.
g
gosc
Matoły z byłego ZIKITu, jak na drodze dwupasmowej można było wyznaczyć sobie parking, i jeszcze Pyclik bredzi ze to nie wpływa na przepustowość ?!

Barany niepojęte
P
Prokuratura Okręgowa
Majchrowski podrobił podpis w Sądzie mieszkańca Krakowa. Opinia Biegłego Kryminalnego Grafologa Sądowego jest w Gminnej Apelacji z PRAWOMOCNYM WYROKIEM u dziennikarzy KRAKOWA.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska