https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy za grosze wynajęli parking przy stadionie Wisły Kraków [INTERAKTYWNA MAPA]

Piotr Rąpalski
Parking przy stadionie Wisły Kraków
Parking przy stadionie Wisły Kraków fot. Andrzej Banaś
Zaledwie 1,3 tys. zł + VAT miesięcznie, będzie płacił miastu zarządca parkingu przy stadionie Wisły Kraków. Taką umowę z firmą ATIA podpisał Zarząd Infrastruktury Sportowej. Mimo, że w konkursie ofert na najem parkingu zaznaczał, że cena wywoławcza to 13 tys. zł + VAT.

Na placu może zaparkować 40 autokarów, czyli ok. 150 samochodów osobowych. Godzina parkowania "osobówki" kosztuje 3 zł, więc najemca nieźle się obłowi, płacąc niewielki czynsz. Szczególnie, że równocześnie urzędnicy zakazali parkowania w dzień pojazdów na al. 3 Maja. To może napędzić firmie klientów. A z kolei odebrać ich miejskiemu parkingowi przy Muzeum Narodowym. Paranoja!

WIDEO: Parking przy Muzeum Narodowym

Autor: Marcin Karkosza, Gazeta Krakowska

Wcześniej na całej Alei 3 Maja mogło zaparkować 286 samochodów i 20 autobusów. Po zmianach mieszczą się tam aż 363 samochody osobowe, o 77 więcej, a autobusy mają zatrzymywać się na parkingu obok stadionu. Tak miasto nagania klientów zarządcy parkingu.

Co więcej na części al. 3 Maja od 9-17 nie można parkować - klientów będzie więc jeszcze więcej. Według szacunków dotyczących miejsc postojowych na alei, można wyliczyć, że w miejsce 40 autokarów na parkingu, zmieszczą się tam ponad 150 auta (154 dokładnie).

Może wszystko byłoby w porządku, gdyby miasto też czerpało sensowne profity z tych roszad. Ale będzie to tylko 1,3 zł tys. netto miesięcznie. Zarządca uzbiera na czynsz przy maksymalnym obłożeniu parkingu już w trzy godziny.

INTERAKTYWNA MAPA: Za ile miasto Kraków wynajmuje parkingi

Tymczasem Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu parking autokarowy przy Powiślu wynajmuje firmie Consul3Miasto za 16,7 tys. zł netto miesięcznie. A parking przy budynku PKP przy rondzie Mogilskim za 15 tys. zł netto. Z kolei na parkingu przy ul. Karmelickiej, fakt, że potężnym, zarabia miesięcznie 39,2 tys. zł netto.

Ten przy Wiśle jest więc finansową porażką miasta. A mogło być jeszcze gorzej, bo na ogłoszony konkurs wpłynęły dwie oferty. Oferta Spółki ATIA na kwotę 1308 zł netto z informacją, że spółka może podjąć się organizacji i prowadzenia parkingu od 1 lutego br. oraz oferta Firmy CONSUL3MIASTO na kwotę 1000 zł z informacją, że parking może zostać zorganizowany dopiero w pierwszej połowie marca. Ale ofertę ATIA też odrzucono, bo zaproponowała tajemnicze warunki dodatkowe z powodu "martwego sezonu". Mimo, to urzędnicy podpisali z nią umowę.

- Obowiązuje jednak tylko na trzy miesiące. Gdy zacznie się sezon turystyczny zostanie zmieniona - tłumaczy decyzje Jerzy Sasorski, rzecznik ZIS. - Firma musi zorganizować parking, wypromować nowe, jeszcze mało znane miejsce do parkowania. Chcieliśmy je otworzyć jak najszybciej z powodu zmian na al. 3 Maja - dodaje.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 31

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jag
Praktycznie tam gdzie dotychczas możesz @Biegacz stawić samochód, za wyjątkiem: "Zakaz postoju obowiązuje w dni robocze w godzinach od 9 do 17 od 1.02.2015 na odcinkach od skrzyżowania z aleją Focha do ul. Oleandry oraz od Reymana do okolic ul. Piastowskiej. Na odcinku wzdłuż Parku Jordana zasady parkowania nie zmieniły się."
Ponadto masz parking podziemny (płatny).
A najlepiej na Błonia dostaniesz się rowerem, tramwajem lub autobusem.
p
pipik
Musza sowie na Blonia DOBIEC
U
Uciemiężony
Dretwa ta nagonka na urzad miasta. Czy ktokolwiek z was widzial, zeby podobna infrastruktura byla obladowana w 100% w kazdym z europejskich miast? Ta infrastruktura moze nawet pusta byc w srodku, jak miasto nastawia tego i ludzie przywykna do nowej nory na auta i zakaz parkowania sie poszerzy to autka poznikaja z chodniczkow. Ni? O to w tym chodzi, Ordnung muss sein!
Teraz jak sie bedzie chcialo podjechac na te syfne Blonia pobiegac, to trzeba bedzie pupe o tramwaj wytrzec, albo grzecznie zaplacic przy bramkach na parkingu. Jeszcze niech miasto wprowadzi Low Emission Zone w centrum to sie dopiero zacznie, pozagryzamy sie z rozpaczy :)
B
Biegacz
A ja ma pytanie - gdzie ludzie chcący potrenowac na BŁONIACH mogą zostawić teraz samochód po tym jak wprowadzono wszędzie zakazy, gdzie? Jeżeli codzienne chcę potrenować to podziękuję ze względu na koszty parkingu które w rozliczeniu miesięcznym będą ogromne...
k
kk
i trzyma się z daleka od tej sprawy wiadomo dlaczego.
k
kk
to nie to samo
k
kk
wykonane przez ZIKIT i UM i je policzyć to palce jednej ręki wystarcza.
k
kk
nie zgłosił? jak zwykle wszystko na łapu capu a cel jeden dać w kość obywatelom, nawet samemu tracąc.
O
Ola
To mogła być zmowa, ale trudno jest to udowodnić. Trzeba było unieważnić przetarg z powodu jaki @jag napisał.
Zobaczcie sobie KRS-y tych spółek.
j
jag
Czytać ze zrozumieniem zwłaszcza trzy ostatnie akapity, nie sugerując się chwytliwym tytułem - były dwie oferty. Wybrano wyższą. Jeśli to taki dobry interes, to dlaczego nie ma chętnych? Może ktoś z komentujących lub redaktorów GK złoży za 3 miesiące nową, lepszą dla miasta ofertę?

Miasto powinno odstąpić od przetargu z powodu rażąco niskich kwot zaproponowanych po otwarciu ofert!
j
jkj
radni, dyrektorzy, zastępcy i znajomi. To czego można było się spodziewać? majchrowski ma ostatnią kadencje, więc jego świta też. Dlatego teraz będą działy się ciekawe rzeczy. Mają już niewiele czasu, żeby się "dorobić". majchrowski zaczął od Lexusa, zikit od przetargu. Niebawem będą dalsze ciekawe informacje.
k
krakus
informacji i układów z tymi, którzy się zajmują sprawami przetargów w mieście albo siedzą w środowisku i temacie juz jakiś czas. Sukces tego, kto wygrał przetarg był dzięki cichej zmowie, gdzie mało osób wiedziało o przetargu i przybliżonej kwocie jaka ma wygrać. Im mniej osób startuje do przetargu, tym mogą one zaoferować jak najniższe ceny zgodnie z ustaloną wcześniej "bezpieczną przetargowo" ceną. Gdyby każdy wiedział to co te dwie firmy, które się zgłosiły do przetargu, a mianowicie, że wystarczy zaproponować śmiesznie niską ustaloną ofertę, a i tak się wygra, to każdy by tak chciał ubić interes i zyskać na tym nieporównywalnie więcej niż inwestowane 1300 zł miesięcznie. Im więcej osób wzięłoby w przetargu, tym cena podskoczyłaby odpowiednio, a "wybrane" wczesniej firmy nie mogłyby wygrać, a tym samym ani one ani powiązani z nimi ludzie "ułatwiacze" przetargowi nie dostaliby w łapę części zysku albo zarobiliby mniej niż chcieli.
g
grzeg
Redaktorzy GK i wszyscy niezadowoleni: dlaczego nie stanęliście do przetargu i sami nie chcecie się obłowić?!
K
Krakus
Parking pod Muzeum Narodowym kosztował 15 mln zł za 150 miejsc postojowych, a budowa parkingu przy stadionie będzie kosztować pewnie max 100 tyś zł, też za 150 miejsc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Czy to miasto ma równo pod sufitem!!!
r
rrr
jak to nikomu nie znanych? Już oni są znani komu trzeba.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska