Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Utrudnienia w ruchu przy wjeździe do Zakopanego. Na Spyrkówce został wprowadzony ruch wahadłowy wszystko przez budowę ronda

Aurelia Lupa
GDDKiA
Zapowiadają się spore utrudnienia przy wjeździe do Zakopanego. To za sprawą robót przy budowie nowego ronda na Spyrkówce - drodze wjazdowej do miasta. Samochodowy będą poruszały się jednym pasem. Ruch będzie wahadłowy.

Nowe rondo powstaje na drodze krajowej – ul. Karłowicza, w rejonie Spyrkówki. Buduje je Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Roboty budowlane ruszyły już w listopadzie ub.r. Dotychczas jednak prace prowadzone były na poboczu. W pierwszym etapie drogowcy zajęli się przebudową kanalizacji deszczowej, sanitarnej oraz modernizacji sieci wodociągowej.

Teraz prace weszły już w kolejną fazę. To oznacza, że kierowcy jadący do miasta pod Giewontem musza liczyć się z utrudnieniami.

- Od 28 marca na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka zostanie zwężona jezdnia po prawej stronie, jadąc w kierunku centrum miasta. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h. Piesi na tym odcinku będą poruszać się po południowej stronie jezdni (od strony torów kolejowych). To utrudnienie potrwa do końca września - informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA. - Zmiana organizacji ruchu jest związana z budową muru oporowego, który powstanie w rejonie przyszłej zatoki autobusowej. W miejscu prac będzie też wprowadzany ruch wahadłowy sterowany ręcznie – ale tylko na krótki czas, konieczny do przeprowadzenia niezbędnych robót - informuje.

Kierowcy będą musieli się uzbroić w cierpliwość – bo będą tworzyły się korki. Alternatywną drogą wjazdowa do miasta będzie droga przez Olczę.

Nowo powstające rondo to inwestycja o wartości ponad 9,5 mln zł. Będzie ono miało cztery zjazdy. Czwarty będzie prowadził do planowanej nowej drogi gminnej do centrum komunikacyjnego i parkingu zaporowego. Powstaną również nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz dwie zatoki autobusowe. Realizacja tej inwestycji jest możliwa dzięki porozumieniu pomiędzy GDDKiA oraz władzami Miasta Zakopanem. Instytucje podzieliły się kosztami. I tak tatrzańska gmina sfinansowała przygotowanie dokumentacji projektowej potrzebną do uzyskania zgody na realizacje inwestycji. Następnie pałeczkę przejęła GDDKiA. To ona realizuje i sfinansuje roboty budowlane.

Góralskie kobiety w dawnych czasach

Zapracowane i wiecznie w pośpiechu. Tak żyły nasze prababki....

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska