https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W powiecie wielickim rusza budowa parkingów w systemie park&ride

Jolanta Białek
Wizualizacja park&ride przy stacji kolejowej w Staniątkach
Wizualizacja park&ride przy stacji kolejowej w Staniątkach
W Kłaju i Biskupicach budowa centrów przesiadkowych powinna rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu. Niepołomice mają ból głowy z cenami ofert składanymi na przetarg

2,2 mln zł - tyle będzie kosztowało wykonanie parkingu w systemie park&ride (parkuj i jedź) oraz modernizacja i wyposażenie budynku dworca na stacji PKP w Kłaju. Prace ruszą w najbliższych tygodniach, a ich finał - łącznie z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie nowych obiektów - przewidziano w grudniu tego roku.

Blisko rozpoczęcia budowy park&ridów - dwóch, w sumie na ponad 30 miejsc, w Biskupicach i Trąbkach - jest także gmina Biskupice.

- Ceny ofert złożonych na przetarg mieszczą się w kwocie, którą mamy na to zadanie, więc nie będzie problemu z wyborem wykonawcy inwestycji - powiedział nam Henryk Gawor, wójt gminy Biskupice, gdzie centra przesiadkowe mają powstać do połowy 2018 roku.

Niepołomice otwarły w tym tygodniu oferty złożone na tematyczny przetarg. Znów jest zbyt drogo. Tym razem firmy ubiegające się o te roboty proponują ceny 26,5-33,2 mln zł, podczas gdy gmina ma na inwestycję niespełna 21,6 mln zł.

Burmistrz Niepołomic Roman Ptak mówi, że jest drogo, ale i tak znacznie taniej niż w pierwszym przetargu ogłoszonym latem 2017 roku, kiedy najtańsza oferta przewyższała oczekiwania gminy aż o blisko 10 mln zł (dlatego w drugim przetarg Niepołomice nieco „odchudziły” swój komunikacyjny projekt.

- Z rozstrzygnięciem przetargu na integrację transportu zbiorowego z indywidualnym poczekamy do 23 stycznia, kiedy powinno być wiadomo, ile może kosztować budowa zjazdu z autostrady w Podłężu (23 stycznia ma nastąpić otwarcie ofert złożonych na ten przetarg - red.). Jeśli tam „wyjdą” dobre ceny, to zdecydujemy się prawdopodobnie dołożyć brakujące 5 mln zł do budowy park&ridów - planuje Roman Ptak.

Kraków. Parking Park&Ride Kurdwanów w końcu otwarty, pomieśc...

W gminie Niepołomice zakres komunikacyjnej inwestycji jest olbrzymi. To nie tylko budowa P&R w sumie na ok. 500 miejsc: w Staniątkach, Podłężu, Niepołomicach i Woli Batorskiej, ale także przebudowa dróg o łącznej długości ponad 2,6 km (m.in. ul. Kolejowej w Niepołomicach i drogi przez Puszczę Niepołomicką w Staniątkach).

Kłaj natomiast, prócz wykonania park&ridu na 70 miejsc, zmodernizuje budynki. W ramach tej inwestycji straszący od lat na stacji PKP pustostan zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nieduży obiekt, gdzie będą m.in. Punkt Informacji Turystycznej i kolejowa poczekalnia. Odnowa czeka także zaniedbany zabytek, XIX--wieczny budynek dworca.

Wieliczka: przetargi jeszcze w styczniu

Wieliczka ma na komunikacyjne przedsięwzięcia w sumie ponad 20 mln zł. Przetargi na kluczowe dla mieszkańców inwestycje powinny być ogłoszone w tym miesiącu. Projekt obejmie budowę ponad 100 wiat przystankowych oraz 10 park&ridów i ścieżek rowerowych, a także zakup 12 autobusów. Tak jak w przypadku pozostałych gmin powiatu, Wieliczce pomoże Unia.

KONIECZNIE ZOBACZCIE:

Pedofile i gwałciciele z Małopolski. Oni są w Rejestrze Ministerstwa! LISTY GOŃCZE

Oto największe imprezy w 2018 roku w Krakowie! PRZEGLĄD

Czy dostałbyś się do pracy w policji? PRAWDZIWE PYTANIA TESTU MULTISELECT

Czy umiesz mówić po krakosku? SPRAWDŹ SIĘ W QUIZIE

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

WIDEO: Jak walczyć ze świątecznymi kaloriami?

Źródło: Tarnowskie Media sp. z o.o.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ot
Choćby w Niepołomicach, gdzie sprzeciw budzi wycięcie drzew. W Krakowie zawsze będzie opór, bo brakuje miejsca a wielu nie życzy sobie niszczenia trawnika pod oknemdla przyjezdnych samochodów i to na swój koszt.
a
aa
I bez sprzeciwów, demonstracji, skarg do prokuratora? W Krakowie jest pod tym względem chyba jakaś wyższa cywilizacja, bo bez wojny nigdy takie sprawy się nie udają.
r
rew
Co będzie jeździło z Trąbek i Biskupic do Krakowa, że budują tam P&R? Torów nie mają!
x
x
OK, dobrze, przy stacjach być powinny. Być może w przyszłości będą bardzo pożyteczne. Na ten moment na pewno powstanie parkingu nie spowoduje, że jadący stamtąd zdecyduje się na przesiadkę na PKP. Ci co jeżdżą będą mieli wygodniej, nowych nie przybędzie z powodu samego parkingu.
s
stan umysłu
W Kłaju buduje się P+R pytanie po co, czy ktoś z decydentów jeździł pociągiem a no nie - pociągi są przepełnione a te 70 miejsc to chyba jedno przy drugim i jeszcze jedno dwa kontenery postawione jeden na drugim to jest mistrzostwo. Co się tyczy budynku - pustostanu to najpierw poprzedni św. Mikołaj budował za gminną kasę na nie swoim terenie teraz Wiewiór będzie to burzył hmmm bawią się chłopcy w budowlańców za nie swoją kasę Pokazując że coś robią
i tak w kółko. Proponuję obecnej władzy w Kłaju skończyć przed listopadem bo efektu wyborczego nie będzie A WODA W KRANIE JAK Z KAMIENIEM TAK Z KAMIENIEM ŚMIECI POSZŁY W GÓR!!!! BUSÓW NIE MA CZYSTA DEMAGOGIA
G
Gosc
W gminie Kłaj parkingi P&R będą przy stacjach kolejowych.
x
x
Staniątki - zniszczą piękną okolicę. Smutne. No ale jest stacja PKP. To nie P+R a po prostu parking dworca.
Niepołomice - OK - tam mamy teren przemysłowy i parking byłby wskazany, ale co stamtąd jedzie?! NIC!
Kłaj - ?!?! a któżto będzie się w Kłaju przesiadał na busa do Krakowa?! Przecież to strasznie daleko. Założę się, że tam parking będzie stał pusty, ew. będzie zajęty przez lokalnych.
k
kruffka
Czy toś (Gmina Wieliczka znaczy się) mógłby posprzątać ulicę Winnicką prowadzącą do stacji Wieliczka Bogucice, błoto jest po kostki, wejść na peron i się nie ubrudzić raczej trudno. Można by też kierowcom utwardzić odrobinę pobocze na którym parkują samochody przy peronie, koszty niewielkie a wyglądającym przez okno turystom Wieliczka nie koniecznie musi się kojarzyć z błotnistym zad....iem
h
heh
No I to są miejsca gdzie powinny powstawać P+R, a nie Kraków. Wszystkie gminy wokół Krakowa przy SKA, w samym Krakowie to już sie nie opłaca bo nikt na tramwaj się nie będzie przesiadał, a najwięcej czasu traci się na wlotach do miasta i wylotach. Tak to z Niepołomic jedziesz do Kłaju, Staniątek i atakujesz Kraków pociągiem.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska