MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Tarnowie powstało Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMIN. Ma wspierać kształcenie na odległość

Paulina Marcinek-Kozioł
Paulina Marcinek-Kozioł
W Tarnowie powstało Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMIN. Ma być regionalnym centrum wsparcia oświaty w regionie oraz pomóc szkołom w całym województwie w zdalnej edukacji i ich transformacji cyfrowej.

FLESZ - Coraz więcej pracowników w Polsce ma depresję

od 16 lat

Powołanie placówki ma być odpowiedzią na nie najlepsze doświadczenia szkół w kilkumiesięcznym okresie „zdalnego nauczania”. Z powodu epidemii koronawirusa uczniowie i nauczyciele przyzwyczajeni do tradycyjnych lekcji musieli z dnia na dzień przystosować się do nowych warunków pracy na odległość. Z różnym skutkiem.

Decyzję o powołaniu Małopolskiego Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE podęli w połowie maja Zarząd Województwa Małopolskiego, Małopolski Kurator Oświaty i Wojewoda Małopolski.

- Chcemy aby podniosły się kompetencje, wiedza zarówno nauczycieli jak uczniów i rodziców w zakresie wykorzystania narzędzi cyfrowych – mówi Marta Malec-Lech, członek Zarządu Województwa Małopolskiego.

Małopolskie Laboratorum Edukacji Cyfrowej ma zapewnić wsparcie metodyczne, szkoleniowe i doradcze w realizacji nowoczesnych form nauczania szkołom w całym województwie. Dla dyrektorów, nauczycieli, a nawet szkolnych psychologów czy pedagogów będą odbywać się szkolenia oraz warsztaty. Wszystko po to, by łatwiej mogli odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości, świadomie z niej korzystać i zrozumieć potrzeby uczniów.

Pomoc dla szkół

Dodatkowo laboratorium będzie realizowało odrębny projekt dla szkół modelowych z Małopolski. Wybranych zostanie 22 placówek z całego województwa (po jednej z każdego z powiatu). Uczniowie i nauczyciele z podstawówek, liceów, techników i zawodówek przejdą tzw. transformację cyfrową. Przez kilkanaście miesięcy będą pracować z ekspertami po to by m.in zrozumieć i mądrze korzystać z narzędzi cyfrowych w edukacji.

- Będziemy budowali nowe myślenie o tym, jak powinna wyglądać szkoła w XXI wieku. Ma ona łączyć świat realny z cyfrowym. To nie znaczy jednak, że będziemy transmitować lekcje do internetu, bo to nie jest rozwiązanie i nie ma to nic wspólnego z nowoczesnym nauczaniem, a tylko męczy wszystkich i nie daje wielkich efektów – podkreśla Krzysztof Głomb, prezes Stowarzyszenia Miasta w Internecie, które jest organizatorem i operatorem HUMINE . - To będzie trudna i wymagająca podróż, ale uważam, że możliwa – dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska