W Tarnowie powstało Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMIN. Ma wspierać kształcenie na odległość

Paulina Marcinek-Kozioł
Paulina Marcinek-Kozioł
W Tarnowie powstało Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMIN. Ma być regionalnym centrum wsparcia oświaty w regionie oraz pomóc szkołom w całym województwie w zdalnej edukacji i ich transformacji cyfrowej.

FLESZ - Coraz więcej pracowników w Polsce ma depresję

Powołanie placówki ma być odpowiedzią na nie najlepsze doświadczenia szkół w kilkumiesięcznym okresie „zdalnego nauczania”. Z powodu epidemii koronawirusa uczniowie i nauczyciele przyzwyczajeni do tradycyjnych lekcji musieli z dnia na dzień przystosować się do nowych warunków pracy na odległość. Z różnym skutkiem.

Decyzję o powołaniu Małopolskiego Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE podęli w połowie maja Zarząd Województwa Małopolskiego, Małopolski Kurator Oświaty i Wojewoda Małopolski.

- Chcemy aby podniosły się kompetencje, wiedza zarówno nauczycieli jak uczniów i rodziców w zakresie wykorzystania narzędzi cyfrowych – mówi Marta Malec-Lech, członek Zarządu Województwa Małopolskiego.

Małopolskie Laboratorum Edukacji Cyfrowej ma zapewnić wsparcie metodyczne, szkoleniowe i doradcze w realizacji nowoczesnych form nauczania szkołom w całym województwie. Dla dyrektorów, nauczycieli, a nawet szkolnych psychologów czy pedagogów będą odbywać się szkolenia oraz warsztaty. Wszystko po to, by łatwiej mogli odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości, świadomie z niej korzystać i zrozumieć potrzeby uczniów.

Pomoc dla szkół

Dodatkowo laboratorium będzie realizowało odrębny projekt dla szkół modelowych z Małopolski. Wybranych zostanie 22 placówek z całego województwa (po jednej z każdego z powiatu). Uczniowie i nauczyciele z podstawówek, liceów, techników i zawodówek przejdą tzw. transformację cyfrową. Przez kilkanaście miesięcy będą pracować z ekspertami po to by m.in zrozumieć i mądrze korzystać z narzędzi cyfrowych w edukacji.

- Będziemy budowali nowe myślenie o tym, jak powinna wyglądać szkoła w XXI wieku. Ma ona łączyć świat realny z cyfrowym. To nie znaczy jednak, że będziemy transmitować lekcje do internetu, bo to nie jest rozwiązanie i nie ma to nic wspólnego z nowoczesnym nauczaniem, a tylko męczy wszystkich i nie daje wielkich efektów – podkreśla Krzysztof Głomb, prezes Stowarzyszenia Miasta w Internecie, które jest organizatorem i operatorem HUMINE . - To będzie trudna i wymagająca podróż, ale uważam, że możliwa – dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie