Operacja migracji danych rozpocznie się 19 listopada br. (w piątek) po godzinie 16.00. Wszystkie elektroniczne serwisy dawnego Idea Banku – a więc bankowość internetowa Idea Cloud, aplikacja mobilna i bankowość telefoniczna – zostaną wyłączone- poinformowano.
Jak wyjaśniono, nie będzie możliwe wydanie dyspozycji przelewu w bankowości elektronicznej, realizacja płatności internetowych Pay-by-link i płatności internetowych kartą z dodatkowym potwierdzeniem w Idea Cloud. Ponadto klienci dawnego Idea Banku nie będą też mogli zlecić płatności na infolinii i w placówkach banku.
Migracja będzie się wiązała z przerwami w dostępie do usług dla wszystkich klientów, zarówno korzystających dotąd z systemów dawnego Idea Banku, jak i Banku Pekao. Zakres i terminy przerw będą różne dla poszczególnych grup klientów.
Przez cały weekend, podczas którego będzie trwała migracja, będzie można płacić kartami w sklepach stacjonarnych i wypłacać gotówkę w bankomatach. W razie potrzeby w weekend migracyjny będzie można zastrzec kartę na infolinii. Wyłączona zostanie usługa wpłat we wpłatomatach sieci Euronet.
– Ujednolicenie obsługi klientów będzie ostatnim elementem w procesie połączenia banków– tłumaczy Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Technologii, cytowany w komunikacie. - Z punktu widzenia klienta proces integracji dobiegnie końca– dodaje.
Migracja zakończy się w nocy z 21 na 22 listopada. W poniedziałek od godziny 8:00 klienci byłego Idea Banku zyskają dostęp do swoich rachunków w systemach Banku Pekao – będą korzystali z bankowości internetowej Pekao24 i aplikacji PeoPay lub z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 oraz z usług infolinii i szerokiej sieci oddziałów Banku Pekao w całej Polsce.
Jak podano, procesem migracji dotyczy "ok. 270 tys. klientów byłego Idea Banku, w tym ok. 220 tys. firmowych i ok. 50 tys. indywidualnych.
Karty kredytowe wydane przez Idea Bank przestaną być aktywne 22 listopada, a karty debetowe – 26 listopada. Aby zachować ciągłość w dostępie do środków, nową kartę kredytową najlepiej aktywować w dniach 21- 22 listopada, wykonując transakcję z użyciem kodu PIN przesłanego pocztą. Z kolei nową kartę debetową najlepiej aktywować do 26 listopada. Z nowej karty debetowej będzie można korzystać z PIN-em ze „starej” karty.
Klienci Banku Pekao
W dniach 19-22 listopada br. wystąpią przerwy techniczne w dostępie do systemów bankowych także dla obecnych klientów indywidualnych i firmowych Banku Pekao w związku z zaawansowaną technologicznie operacją migracji danych i koniecznością niezbędnych prac informatycznych. Serwis internetowy Pekao24, aplikacja PeoPay, Pekao24Makler oraz platforma eTrader Pekao będą niedostępne od godziny 15:00 20 listopada do godziny 12:00 21 listopada.
Natomiast serwis internetowy PekaoBiznes24, aplikacja mobilna i usługa Pekao Connect będą niedostępne od 19 listopada od godziny 22:00 do 22 listopada do godziny 6:00- poinformowano.
W czasie przerwy technicznej klienci Banku Pekao nie będą mogli realizować transakcji BLIK oraz płatności internetowych Pay-by-link ani płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. W tym czasie na infolinii banku będzie można tylko zastrzec kartę. Płatności kartami w sklepach stacjonarnych i wypłaty z bankomatów będą działać prawidłowo.
- Idea Bank został poddany procesowi przymusowej restrukturyzacji (ang. resolution) decyzją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego na przełomie grudnia 2020 r. i stycznia 2021 r. 31 grudnia ubiegłego roku BFG ogłosił, że Idea Bank zostanie przejęty przez Bank Pekao. Tym samym rozpoczął się proces migracji klientów z jednej instytucji do drugiej- przypomniano w komunikacie.
Jaka będzie zima w tym roku? IMGW przedstawiło eksperymental...
