https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wieczny korek na ulicy Kuźnicy [INTERWENCJA]

Marcin Karkosza
Na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej codziennie tworzy się korek
Na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej codziennie tworzy się korek fot. Anna Kaczmarz
Mieszkańcy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej alarmują, że codziennie borykają się z paraliżem komunikacyjnym. I chcą wyłączenia sygnalizacji. ZIKiT twierdzi, że sprawę załatwi dopiero przebudowa al. 29 Listopada.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

- Sygnalizacja świetlna przy wjeździe na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej powoduje gigantyczny korek w tej części miasta - mówi Julia Rzeszutek, okoliczna mieszkanka. Zauważa, że sygnalizacja miała poprawić bezpieczeństwo przechodniów, a utrudnia im życie, bo blokuje ruch autobusów.

Jednak przede wszystkim uderza w kierowców aut. Wyjazd z ulicy w godzinach szczytu potrafi zająć do 15 minut, nie mówiąc o czasie dojazdu do ul. Siewnej czy estakady na ul. Opolskiej.

Według pani Julii, najlepszym wyjściem z sytuacji byłoby przywrócenie ruchu poprzez wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu oraz budowa przejścia nadziemnego dla pieszych.

Przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, który zajmuje się organizacją ruchu, zapewniają, że cały czas pracują nad poprawą sytuacji w tym newralgicznym miejscu.

- Znamy to skrzyżowanie i regularnie monitorujemy na nim sytuację - mówi Michał Pyclik z ZIKiT. - Na początku roku przez 3 tygodnie nasi inspektorzy codziennie obserwowali ruch przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, co pozwoliło opracować optymalną synchronizację świateł, która działa w tym miejscu. Nie możemy ich wyłączyć, bo byłoby to zbyt niebezpieczne zarówno dla kierowców próbujących wjechać w al. 29 Listopada, jak i dla pieszych.

Zdanie ZIKiT potwierdza także Teodozja Maliszewska (PO), radna dzielnicy IV i członek komisji infrastruktury i transportu w radzie miasta. - Kiedyś światła nie funkcjonowały na skrzyżowaniu i nie było wcale lepiej - mówi Teodozja Maliszewska. - Ich wprowadzenie w wyraźny sposób nie poprawiło sytuacji - zauważa. Dodaje, że pomimo wielu analiz w radzie dzielnicy, a także po konsultacjach z inżynierami ruchu i policją, nie udało wypracować się lepszego rozwiązania. - Z chęcią poprę na komisji infrastruktury każdy pomysł, który pomógłby w rozładowaniu korków w tym miejscu - dodaje radna.
Jedynym rozwiązaniem, które może poprawić komunikację, jest gruntowna przebudowa skrzyżowania. Do tej inwestycji dojdzie dopiero za kilka lat.

- Już teraz prowadzimy prace nad przygotowaniem projektu przebudowy al. 29 Listopada - mówi Michał Pyclik. ZIKiT ma koncepcję zmian i stara się o decyzję środowiskową.

- Remont zakłada poszerzenie jezdni oraz dodanie dodatkowych pasów do skrętów. Prace mogą ruszyć za około pięć lat - dodaje rzecznik ZIKiT.

Kraków: przetestujmy razem nową siatkę połączeń. Pierwsze zgłoszenia! [AKCJA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
R
Dlaczego remont ma być dopiero 5 lat ! Przecież jeszcze ok. 2 lata temu ZIKiT informował , że już jest ogłoszony przetarg na wykonawcę ! i tylko jest jakiś spór o 2 wjazdy między dwoma firmami !!!! Jeżeli ten spór tak przesuwa termin remontu to PRL bis zwany też III RP z całym ustawodawstwem prawnym nadaje się do zaorania !!!!!! I trzeba budować coś NOWEGO !!!!!!!
K
Krakus
Fajny podpis ! To co jest w Krakowie najważniejsze to WAWEL, matołku WAWEL !
Pisiory załatwiły EURO 2012 w Krakowie ( 2 miasto co do wielkości i znaczenia w Polsce) !
I kto tu jest "głąbem" ?
G
Gość
z budżet Państwa jak w wielu miastach Polski, we Wrocławiu, Gdańsku , Poznaniu. Zobacz ile poszło kasy na drogi dla tych miast przed Euro 2012. Nawet Szczecin czy Lublin dostał więcej (raport NIK) niż Kraków, które jest 2 miastem co do wielkości i znaczenia w Polsce. Ale co taki głąb może o tym wiedzieć. Za trudne to do zrozumienia dla oglądaczy TVN-u. Trasa E7 mówi ci coś ? eeee żartowałem, nie myśl bo się sPOcisz :)
O
Obywatel
Tusk do kretyńskich świateł ? Ty matole głosuj sam na kogo tylko chcesz !
Ten, którego wybierzesz wybuduje nowe drogi w Krakowie, lotniska, baseny itd. !!!
s
sss
No super. z pięciu zrobi się osiem jak to zwykle bywa. Tyle jeszcze się pomęczymy ,aż Kraków miasto Królewskie zmieni jednopasmowy wyjazd w stronę Warszawy!!! ŻENADA - WSTYD!!! Małe mieściny mają dwupasmówki wylotowe...
K
KK
Remont zakłada poszerzenie jezdni oraz dodanie dodatkowych pasów do skrętów. Prace mogą ruszyć za około pięć lat - dodaje rzecznik ZIKiT.
G
Gość
drogowych. Wyjazd z Krakowa w stronę Warszawy to najgorszy odcinek wyjazdowy z miasta. Jak za króla Ćwieczka. Minister Nowak napuszony gbur już zaPOwiedział, że Kraków i tak dostanie figę z makiem. Gdzie jest POseł Raś tak często asystujący Tuskowi ? Gdzie to: "Aby żyło sie lepiej " ?
J
JŻS
"Prace mogą ruszyć za około pięć lat - dodaje rzecznik ZIKiT"
ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!
Cóż to jest 5 lat wobec wieczności?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska