https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: przetestujmy razem nową siatkę połączeń. Pierwsze zgłoszenia! [AKCJA]

jkl
Nowa siatka połączeń w Krakowie. Przetestujmy ją razem!
Nowa siatka połączeń w Krakowie. Przetestujmy ją razem! grafika: mapy.google.pl
W sobotę w krakowskiej komunikacji zostanie wprowadzona nowa siatka połączeń. Pomóżcie nam ją testować! To Wy codziennie podróżujecie tramwajami i autobusami do pracy, szkoły i na zakupy. Szukamy ochotników, którzy sprawdzą jak działa przed i po wprowadzeniu zmian. Zgłosiły się już pierwsze osoby.

Pokaż Testujemy nową sieć połączeń [AKCJA] na większej mapie

Kraków: rewolucja w komunikacji, nowa siatka połączeń [LISTA ZMIAN, DYSKUSJA]

ZIKiT twierdzi, że dzięki tzw. remarszrutyzacji skróci się średni czas podróży. Co prawda o 9 sekund, ale jednak. Jednak pasażerowie są zaniepokojeni. Piszecie o tym m. in. na

forach w serwisie gazetakrakowska.pl

. Jedni zwracają uwagę, że będą musieli częściej się przesiadać, a częstotliwość kursów się zmniejszy. Inni obawiają się, że tramwaje utkną w korkach np. na ul. Basztowej.

Ciężko przewidzieć, co stanie się w poniedziałek, pierwszym roboczym dniu obowiązywania nowej siatki.

Nasi dziennikarze będą na przystankach i w środkach komunikacji. Ze szczególną uwagą przyjrzymy, jak działa nowa organizacja. Ale nie będziemy w stanie sprawdzić wszystkich linii. Dlatego zwracamy się do Was z prośbą o pomoc.

Zgłosili się już do nas panowie Maciej i Krystian.

"Mieszkam obecnie na ul. Kapelanka, wsiadam na przystanku Słomiana - docelowo jadę do przystanku AGH lub Czarnowiejska. Najlepszym połączeniem do tej pory był dla mnie autobus 114 i 194 (wsiadałem najczęściej w okolicach godziny 8 i docierałem na miejsce po, nie dłużej niż, 15 minutach). Obecnie po wprowadzeniu zmian, nie będę w stanie wsiąść do 194, a 114 ulega likwidacji" - napisał p. Maciej.

"Jestem studentem Politechniki, każdego dnia dojeżdżam na Warszawską (przystanek Politechnika) linią 19 z przystanku Kapelanka. Głównie jeżdżę na godzinę 7.30 i aby spokojnie zdążyć jadę kursem o 6.54 z Kapelanki, podróż zajmuje mi 20 minut. Niestety praktycznie od początku tego roku akademickiego poranne kursy 19 się spóźniają i są strasznie zatłoczone przez potoki pasażerskie z Ruczaju. Rozluźnia się dopiero na Poczcie i Dworcu Głównym. Niejednokrotnie wpychałem się na siłę po czym już na następnym przystanku (Szwedzka) część pasażerów rezygnowała z podróży danym kursem. Osobiście zmiana 19 jest mi bardzo nie na rękę, gdyż jak dotąd miałem bezpośrednie połączenie na ul. Pawią, a od 17.11 będę musiał się przesiadać. Miałem też idealne połączenie na Dworzec Główny Zachód, z którego rzeczywiście jest bliżej na perony, zwłaszcza, gdy ma się ciężką walizkę" - napisał p. Krystian.

Czekamy na kolejne zgłoszenia. Przetestujmy razem nową siatkę połączeń!

Zadanie jest proste. Najpierw zgłoś się do nas - napisz e-mail na adres [email protected]. Napisz, jak wygląda Twoja codzienna podróż do pracy. Jakimi liniami jedziesz, o której godzinie wyruszasz, gdzie się przesiadasz oraz, kiedy dojeżdżasz.

W e-mailu do redakcji, podaj proszę telefon kontaktowy (do wiadomości redakcji).

Przetestujmy razem nową siatkę połączeń! Poleć akcję swoim znajomym!

Nowa siatka połączeń. ZIKiT: Kraków oszczędzi 9 sekund

Komentarze 47

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
ANNA
Dużo lepiej jest mi się przemieszczać.
J
Jerzy
PO ZMIANIE JEST OK!
Dużo lepiej jest mi się przemieszczać.
P
PASARZERKA
501 przez Żeromskiego,Obr Krzyza to jest świetne rozwiązanie i połączenia dla mieszkańców tych ulic.52- wydłużona linia dawnej 10 Dietla,Kapelanka,Słomiana,Kobierzyńska do Czerwonych Maków to strzał w 10
M
Marek
Podoba mi się zmiana linii 18 na 8, bo dzięki temu z Cichego Kącika można w końcu dotrzeć bliżej na Kazimierz – jeszcze lepiej jakby ta trasa szła Starowiślną, natomiast jestem oburzony likwidacja linii 15 z Cichego Kącika.
Mieszka z tej strony dużo starszych osób i teraz chcąc jechać na dworzec lub do galerii musimy się przesiadać na inny tramwaj.
Uważam, że to porażka i żądam przywrócenia linii.

Na pewno będziemy o nią walczyć, bo jedna linia z Cichego Kącika to za mało.

Uważam, że miast zdecydowanie w ogóle powinno przedłużyć tą linie w stronę ulicy Hamernia, żeby w przyszłości skomunikować zachodnią część Krakowa.

Proszę o wyjaśnienie dlaczego została tylko jedna linia tramwajowa z Cichego Kącika.
a
ada
prezydent??? co on ma do tego? z Biprostalu pod bagatelę normalnym spacerem jest 10 minut(chodzę tą trasą codziennie z 4-letnią siostrą), rozumiem, że z twoją kondycją nie najlepiej ;)
M
Maciek
po zmianie jest OK
(*_*)
A JA JESTEM ZADOWOLONA
n
nie ze wsi student
Rusz tyłek 500m pod Dworzec i masz "52"
I
Iga
Może ktoś z pasażerów mi odpowie, bo nie wiem czy panowie z ZIKIT-u są w stanie odpowiedzieć na moje pytanie: Dlaczego i co przemawiało za tym aby zmienić początek trasy tramwajowej linii nr 19 ?Inaczej, komu przeszkadzało iż tramwaj wyjeżdżał z Krowodrzy Górka?
U
Użytkownik
Z linii tramwajowej Nr 8 korzystałam bez przesiadek !!!!!! przez przeszło 50 lat. Nagle okazało się że teraz muszę się 3 razy przesiąść żeby dojechać do Łagiewnik. Jak twórcy z ZKITu korzystaliby z tramwaju Nr 8 na trasie Bronowice Nowe - Borek Fałęcki to na pewno trasa by pozostała bez zmian. I najważniejsza sprawa od godziny 20 13 nie kursuje do Bronowic!!!!!!!!!!! A zatem jeszcze 1 przesiadka.
o
oburzony
Oddajcie 501 na Mydlniki!!
A
A kto?
A kto wybrał Majchrowskiego?Ksiądz!.Nie podobał się krakusom Terlecki bo nieogolony
był.To macie.
A
Ad
Nie wiem z jakich względów, ale dużo lepiej od Prokocimia i Bieżanowa, w kwestii "szybkiego tramwaju" ma Kurdwanów i Piaski.
.
BARŁOMIEJE K URWY I ZŁODZIEJE
A
Antoni
Te zmiany tras w polączeniu ze zmianami w stawkach za bilety + planowana likwidacja biletów okresowych na 1 linie to OLBRZYMIE podwyżki. Dzisiaj pracując przy Matecznym a mieszkając na przy urzędnicza /Pl. Inwalidów jechałem linią 8 a po zmianie trasy pojadę 13 a później 8. Bilet dzisiaj 46 PLN m-c , od 1 stycznia 2013 przy braku możliwości kupna biletu na jedną linię kupując na dwie linie 64 PLN , a to oznacza ni mniej ni więcej jak 40 % PODWYŻKI. Ale to tylko kasa a gdzie czas a gdzie niewygoda z przesiadkami .
Ktoś powie jedź autobusem Alejami do Matecznego , odpowiedź powyżej bo musze kupić okresowy na dwie linie no i dojść do tych Alej a później do Brożka.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska