1 z 9
Przewijaj galerię w dół
Naturalny skład produktu to nie wszystko. Najlepiej, żeby...
fot. pixabay

Konsumentki-matki mają większe wymagania wobec produktów. Mają być naturalne!

Naturalny skład produktu to nie wszystko. Najlepiej, żeby jeszcze miał pozytywny wpływ na zdrowie. Tego oczekuje coraz liczniejsze grono konsumentów. Temat prześwietla Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.

- Kupujący coraz częściej sięgają po produkty, które mogą wpływać pozytywnie na funkcjonowanie organizmu - wyjaśnia Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS. - Potwierdzają to wyniki badań, przeprowadzone wśród świadomej grupy konsumenckiej, jaką są matki – aż 70% z nich czyta skład produktów, zaś 51% z nich zwraca dodatkowo uwagę na tabelę wartości odżywczych. Tak wynika z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS Sp. z o. o., przeprowadzonych w grudniu 2018 roku.

2 z 9
- Branża spożywcza, w tym przetwórstwa owocowo-warzywnego,...
fot. pixabay

Co kryje się w soku?

- Branża spożywcza, w tym przetwórstwa owocowo-warzywnego, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów poprzez proponowanie nowych, naturalnych wyrobów, jednak klienci nie zawsze są tego świadomi. Przykładowo, choć 95% matek wie, że soki zawierają witaminy, tylko 38% z nich jest świadomych, że znajdziemy w nich również antyoksydanty. To pokazuje, że potrzebna jest dalsza, przykuwająca uwagę komunikacja na temat realnych właściwości wyrobów owocowo-warzywnych – tłumaczy Barbara Groele.

3 z 9
O prozdrowotnych właściwościach i pozytywnym wpływie...
fot. pixabay

Szukamy pozytywnego wpływu i... mitów

O prozdrowotnych właściwościach i pozytywnym wpływie składników na funkcjonowanie naszego organizmu coś tam wiemy, ale nie do końca. KUPS podaje przykład witamy C. Według przywoływanych już badań 98% konsumentów wie, że wpływa ona pozytywnie na odporność, jednak już tylko 38% zdaje sobie sprawę z tego, że zwiększa jednocześnie przyswajalność żelaza, biorącego udział w dotlenianiu narządów i tkanek.

- Wyniki badań pokazują, że choć wiedza w zakresie prawidłowego odżywiania jest duża, to wymaga jeszcze uzupełnienia - mówi sekretarz generalna KUPS. - Dotyczy to również produktów dostępnych w sklepie – 76% klientów żywi błędne przekonanie, że soki mogą zawierać dodatkowy cukier, 68% uważa, że są do nich dodawane konserwanty. Wskazuje to na pewne zagubienie konsumentów w obszarze właściwego odżywiania i połączenia jego zasad z konkretnymi artykułami spożywczymi. Kupujący są wręcz bombardowani informacjami, promocjami i sprzecznymi komunikatami, i choć wzrasta popularność superfoods i naturalnych wyrobów, także regionalnych i tradycyjnych, kupujący nie zawsze są w stanie zidentyfikować je na sklepowej półce. Z drugiej strony widać tendencje, w ramach której klienci próbują bronić się przed natłokiem komunikacyjnym poprzez szukanie wiarygodnego potwierdzenia wartości odżywczych, na przykład na etykiecie – wyjaśnia Barbara Groele.

4 z 9
- Aż 85% klientów zwraca uwagę na informacje zawarte na...
fot. pisabay

Etykieta stała się dla nas ważna

- Aż 85% klientów zwraca uwagę na informacje zawarte na etykiecie o wpływie danego produktu na zdrowie, zaś 90% jest zdania, że dodatkowy certyfikat, potwierdzający jakość artykułów spożywczych, byłby przydatny – dodaje ekspertka.

Pozostały jeszcze 4 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Drzewo runęło na zaparkowane samochody w Tarnowie. Uszkodzona linia energetyczna

Drzewo runęło na zaparkowane samochody w Tarnowie. Uszkodzona linia energetyczna

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Technik programista, technik gospodarki odpadami. Nowe klasy w technikach w Krakowie

Technik programista, technik gospodarki odpadami. Nowe klasy w technikach w Krakowie

Zobacz również

Głośny doping na meczu Wisły Kraków. Pozdrowienia i transparent dla dzielnego Jacka

Głośny doping na meczu Wisły Kraków. Pozdrowienia i transparent dla dzielnego Jacka

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"