Uczniowie ze szkół podstawowych gminy Wolbrom wygrali los na loterii. Gmina dostała dwa miliony złotych na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne. Za darmo dzieci będą miały lekcje angielskiego, muzyki, plastyki, kółka zainteresowań, a najsłabsi zajęcia wyrównawcze i to przez dwa lata. To najlepsza inwestycja w przyszłość, jaką sobie mogą wymarzyć .
- Rozwijanie pasji w młodych ludziach warte jest każdych pieniędzy - podkreśla Robert Kozłowski, dyrektor Zespołu Szkół w Gołaczewach.
Także uczniowie jego szkoły będą mieć organizowane dodatkowe zajęcia.
- Najlepsza byłaby muzyka - marzą Kamila i Gabrysia z V klasy. Jakub chciałby zajęcia techniczne, a jego koledzy sportowe.
Zobacz także: Małopolska zachodnia: znikną szkoły jazdy?
Pieniądze na projekt są już zapewnione. Burmistrz Jan Łaksa podpisał umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie na realizację wniosku "Szkoła podstawowa dobrym startem w przyszłość". Ma on na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z gorszym dostępem do edukacji.
- W dużych miastach dzieci po lekcjach mogą iść do domu kultury, na różne inne zajęcia. A nasze wszystko muszą mieć zapewnione w szkole - podkreśla dyrektor z Gołaczew.
Priorytetem wolbromskiego projektu były zajęcia wyrównawcze dla dzieci z dysfunkcjami i trudnościami w nauce. Obejmą one jednak wszystkich uczniów z gminy z 13 szkół podstawowych od stycznia 2011 do grudnia 2012 r. W sumie 1440 młodych osób.
Dla najsłabszych uczniów będą zajęcia wyrównawcze. Uczniowie najpierw zostaną zdiagnozowani za pomocą testów, opinii wychowawców, psychologów i logopedów. Następnie komisja rekrutacyjna zakwalifikuje uczestników do poszczególnych zajęć.
Nie zapomniano o dzieciach z dobrymi i bardzo dobrymi wynikami w nauce. Ich zajęcia mają rozwijać pasje.
Będą zajęcia dla uczniów mających predyspozycje w zakresie nauki języków i przedmiotów ścisłych oraz dla dzieci uzdolnionych ruchowo i artystycznie. W ramach projektu będą także działać kółka teatralne, przedmiotowe i sekcje sportowe.
Przewidziano też opiekę i doradztwo pedagogiczno-psychologiczne i logopedyczne. Uczniowie mający problemy w nauce, pochodzący z rodzin dys- funkcyjnych, z problemami wiary we własne siły, pójdą na warsztaty zwiększające motywację, wzrost poczucia własnej wartości czy przełamanie barier.
Aż szkoda, że pieniądze są tylko na dwa lata.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?