FLESZ - Jaka muzyka jest najlepsza dla zdrowia? Tego się nie spodziewałeś!

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W 2021 artyści przywieżli do Biecza pełny program koncertu zbudowany wokół jednego tekstu – słynnej, poetyckiej i niezwykle popularnej w dawnych wiekach Pasji Chrystusowej autorstwa jednego z największych librecistów XVIII-wiecznych – Pietra Metastasia. Idea stojąca za repertuarem odsłoniła przed publicznością ewolucję muzyki na przestrzeni ponad ośmiu dekad, począwszy od roku 1730 i napisanej w Wiedniu przez Antonia Caldarę Passione di Gesù Cristo, aż po rok 1812 i drezdeńską Pasję Francesca Morlacchiego.
W tę podróż przez style, epoki i najważniejsze ośrodki muzyczne Włoch, Niemiec i Austrii zabrał słuchaczy wybitny, obdarzony niezwykłą ekspresją kontratenor Filippo Mineccia (także autor części rekonstrukcji, dotychczas nieprezentowanych współcześnie!) oraz świetny polski zespół instrumentów dawnych, czyli Arte dei Suonatori prowadzony od skrzypiec przez Aureliusza Golińskiego.
Wspólnota tekstu, różnorodność muzyki – sto lat Pasji Metastasia
zamówienie festiwalu
- Antonio Caldara (Passione di Gesù Cristo, Wiedeń 1730)
Ouverture
Recitativo: Ove son dove corro?
Aria (św. Piotr): Giacchè mi tremi in seno - Nicolò Conti (Passione di Gesù Cristo, Neapol 1739)
Recitativo: Ove son dove corro? *
Aria (św. Piotr): Giacchè mi tremi in seno * - Nicolò Jommelli (Passione di Gesù Cristo, Rzym 1749)
Ouverture
Aria (Jan Ewangelista): Come a vista di pene si Fiere - Nicolò Conti (Passione di Gesù Cristo, Neapol 1739)
Aria (św. Piotr): Se la pupilla inferma * - Josef Mysliveček (Passione di Gesù Cristo, Florencja 1773)
Aria (Jan Ewangelista): Ritornerà fra voi - Francesco Antonio Baldassare Uttini (Passione di Gesù Cristo, Sztokholm 1776)
Ouverture * - Diego Naselli (Passione di Gesù Cristo, Londyn 1772?)
Aria (Jan Ewangelista): Come a vista di pene * - Antonio Salieri (Passione di Gesù Cristo, Wiedeń 1776)
Aria (Jan Ewangelista): Ritornerà fra voi - Pietro Maria Crispi (Passione di Gesù Cristo, Rzym 1775)
Ouverture * - Stanislao Mattei (Passione di Gesù Cristo, Bolonia 1792)
Recitativo: Giovanni anch’io lo so *
Aria (Maria Magdalena): Ai passi erranti * - Francesco Morlacchi (Passione di Gesù Cristo, Drezno 1812)
Aria (Maria Magdalena): Potea quel pianto *
* współczesne prawykonanie
- Magurskie schronisko zamknięte. Bez szans na uruchomienie
- Zdynia. Trwa drugi dzień spotkania na Watrze
- Klimkówka. Zagospodarowane brzegi oficjalnie otwarte
- Wapienne. Muzyczne i taneczne show
- Moszczenica. Kilkudziesięciu strażaków walczyło z nocnym pożarem drewnianego budynku
- Kierowca z Krakowa miał sądowy zakaz prowadzenia pojazdów. Spowodował wypadek