Movember to międzynarodowa kampania, która narodziła się w Australii w 2003 roku. Od tamtej pory obejmuje swoim zasięgiem coraz więcej krajów, by edukować mężczyzn, jak ważne jest wczesne wykrywanie nowotworów atakujących jądra i prostatę.
I o ile ostatnie lata pokazują, że świadomość chorób nowotworowych wśród kobiet znacznie wzrosła, to z panami wciąż bywa różnie. Według raportu Nationale-Nederlanden „Miej serce do zdrowia” co prawda 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, ale tylko co czwarty uważa, że sam powinien je wykonywać. Tymczasem aż 41 proc. Polaków obawia się, że poważna choroba lub wypadek sprawią, że będą ciężarem dla bliskich.
Symbolem akcji Movember stało się zapuszczanie wąsów przez 30 dni listopada. Mężczyźni zapuszczają ten niemodny już zarost, by zmianą swojego wizerunku zwrócić uwagę na problemy, które dla wielu panów pozostają nadal tematem tabu. Wąsy zdobią twarze ambasadorów akcji niczym różowe wstążki kojarzone z kampaniami dotyczącymi profilaktyki kobiecych nowotworów.
W tym roku ambasadorami akcji w Polsce stali się piłkarze ręczni ze wszystkich 14 klubów toczących zmagania w ramach PGNiG Superligi. Już od wiosny namawiali oni mężczyzn do regularnych badań poprzez serię spotów dostępnych na kanale YouTube Fundacji Kapitan Światełko, organizatora kampanii Movember w Polsce.
W ramach spotkania z organizatorami kampanii Movember Polska 2017, 10 listopada w krakowskiej Galerii Bronowice panowie w wieku od 18 do 35 lat będą mogli skorzystać z badań USG jąder.
Oprócz badań organizatorzy akcji proponują również spotkania z edukatorami zajmującymi się tematyką męskiego zdrowia oraz pielęgnację movemberowych wąsów przez profesjonalnego barbera.
Kampania Movember to przede wszystkim uświadamianie mężczyzn, jak ważne jest regularne badanie się i wczesne wykrywanie męskich nowotworów. Organizowana w Polsce od 2014 roku, podczas ubiegłorocznej edycji została rozszerzona o serię badań dla mężczyzn w całym kraju.
Trwające około pięciu minut badanie USG pozwala zdiagnozować stan zdrowia jąder i potwierdzić, że badany jest wolny od ich nowotworów. Do badania nie wymagane są żadne przygotowania. Wystarczy zjawić się na miejscu. Wcześniejsze zapisy nie są prowadzone. Badania prowadzone są w formule „zapłać ile zechcesz”, a zebrane w ten sposób środki przekazywane są na realizację badań dla mężczyzn w całej Polsce.
Dla mężczyzn powyżej 35. roku życia organizatorzy wspólnie z Affidea Polska przygotowali vouchery uprawniające do znacznych zniżek na badania prostaty rezonansem magnetycznym. Więcej informacji znaleźć można na stronie kampanii: www.movember.org.pl
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie: Tramwaje
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska