Urząd Transportu Kolejowego właśnie opublikował raporty dotyczące statystyk przewozów pasażerskich w 2018 roku. Można w nich znaleźć m.in. informacje o:
- ogólnej liczbie przewiezionych pasażerów w ostatnim półroczu oraz z podziałem na miesiące
- udziale przewoźników kolejowych wg liczby pasażerów
- pracy przewozowej i eksploatacyjnej
- średniej odległości przejazdu pasażera
Dla nas jednak najciekawsze były dane dotyczące punktualności przewoźników kolejowych. Taki raport UTK prezentuje co kwartał: dziś, za Urzędem, prezentujemy jak wyglądała punktualność pociągów pasażerskich w II kwartale 2018 roku. Poziom punktualności pociągów jest podawany w procentach, a za opóźnione uznaje się pociągi, które na przybyciu zaliczyły więcej niż 5 minut spóźnienia. W zestawieniu wzięto pod uwagę wszystkich przewoźników kolejowych, realizujących przewozy pasażerskie. Kto wypada najlepiej, a kto ma największe problemy z punktualnością? Na jakiej stacji dany przewoźnik ma największy problem z punktualnym dotarciem na czas?
Powstanie polskie TGV?
